آشنایی با بیماری هامطالب بیماری

عکس آبله میمون و تفاوت با دیگر زخم ها

Photo of monkey pox and the difference with other wounds

بیماری که این روزها در دنیا در مورد سرایت آن هشدار داده می شود نوعی بیماری ویروسی است که در مقاله قبل به طور کامل به آن پرداختیم و در این نوشته می خواهیم در مورد عکس آبله میمون و عوارضی که بر روی پوست فرد ایجاد می کند صحبت کنیم

هم خانواده بودن این ویروس با دیگر آبله ها شناسایی آن را سخت تر می کند به همین جهت انجام تست های تشخیص با نمونه گیری از بثورات و جوش های آن روش مطمئن تری برای تشخیص و شروع درمان بیماری است

تصاویر قرار داده شده در این نوشته از منابع معتبر تهیه گشته و تلاش کردیم تا جای امکان از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند

این تصاویر با التهابات پوستی و جوش های مربوط به بیماری های دیگر مقایسه گردیده اند

آبله میمون عکس

آبله میمون عکس

monkey pox pic

التهاب پوستی می‌تواند ناشی از عوامل زیادی باشد، از جمله گزش حیوانات و حساسیت  اما در موارد بسیار نادر  ویروس آبله میمون می تواند این بلا را سر پوست شما بی آورد

اولین چیزی که باید از خود بپرسید این است که آیا فکر می‌کنید ممکن است در معرض ویروس قرار گرفته باشید؟ ابتلا به این بیماری به تماس نزدیک و طولانی مدت – اغلب پوست به پوست – با فرد مبتلا نیاز دارد.

monkey pox photo

در حال حاضر افراد کمی در جهان وجود دارند که به آن مبتلا هستند، یعنی موقعیت‌های زیادی برای ابتلا به آن وجود ندارد.

باید بدانید که حتی در مناطق دورافتاده برخی از کشورهای آفریقایی که این بیماری گاهی اوقات می‌تواند در گردش باشد، کودکان به ندرت به آن مبتلا می‌شوند و این خود خبری خوب برای ما است که انتظاری که از همه گیری کرونا داشتیم بی شک توسط این ویروس تکرار نمی گردد

عکس ویروس آبله میمون

تصویر بالا عکس آبله میمون زیر میکروسکوپ پیشرفته است . به نظر رنگها و شکل آن به این شکل ریبا است .

دکتر روزاموند لوییس از برنامه اضطراری سازمان بهداشت جهانی توضیح می‌دهد: “این بیماری با چیزی که ما ‘لکه‌های پوستی‘ می‌نامیم شروع می‌شود. آن‌ها فقط نواحی قرمز هستند. سپس به جوش‌های نوک تیز تبدیل می‌شوند. آن‌ها را می‌توانید احساس کنید. برآمده هستند.”

عکس جوش آبله میمون

سپس توده‌ها و برآمدگی‌های قرمز شروع به تاول زدن می‌کنند و با مایع سفید رنگی که شبیه چرک است پر می‌شوند.

اما اگر بخواهید بیشتر با این تصاویر آشنا شوید بهتر است عکس های دیگر را هم دنبال کنید . این عکس جوش آبله میمون است

این التهاب‌های پوستی تغییر می‌کنند و مراحل مختلفی را طی می‌کنند و می‌توانند شبیه آبله مرغان یا سیفلیس باشند، و در نهایت یک جای زخم ایجاد می‌شود که بعداً می‌ریزد

سپس این جوش‌های چرکی شروع به خشک شدن می‌کنند و رویشان زخم می‌شود. در نهایت، زخم‌ها بهبود می‌یابند و می‌افتند. نمونه از عکس جوش آبله میمون را برایتان قرار داده ایم

زخم آبله میمون در دهان

دکتر لوییس می‌گوید: “به همین دلیل است که می‌توان آن را با آبله‌ مرغان اشتباه گرفت.”

جوش‌ها و التهاب‌های آبله میمون معمولاً روی صورت – گاهی اوقات در دهان نیز – شروع می‌شود و سپس روی دست‌ها و پاها و همچنین روی تن ایجاد می‌شود.

عکس زخم آبله میمون

در برخی از موارد اخیر، جوش‌ها و التهاب‌های پوستی اغلب در اطراف ناحیه تناسلی بوده است. دکتر لوییس می‌گوید: “التهاب‌ها ممکن است قابل مشاهده نباشند، زیرا ممکن است پوشانده شده باشند.”

این التهاب‌ها که ممکن است در پوست‌ها با رنگ‌های مختلف کمی متفاوت به نظر برسند – می‌توانند ملحفه‌ها و لباس‌ها را آلوده کنند.

در ادامه با عکس های بیشتری از فروشگاه رپید تست همراه باشید

فرق آبله مرغان با آبله میمون

توصیه سازمان امنیت سلامت بریتانیا این است که به هرگونه تغییرات یا ضایعات غیرعادی پوستی، به ویژه در اطراف اندام تناسلی توجه کنید.

دکتر تانیا بلیکر، رئیس انجمن متخصصان پوست بریتانیا می‌گوید: “تمایز نهادن بین انواع مختلف جوش‌ها و التهاب‌های پوستی می‌تواند دشوار باشد. بنابراین اگر شک دارید، توصیه‌ها را دنبال کنید و به متخصص مراجعه کنید.”

عکس زخم آبله

با بیماری دیگر اشتباه نگیرید

این بیماری شباهت بسیار زیادی با بیماری های پوستی مشابه دارد برای همین نمونه ای از عکس آبله میمون را در بالا قرار دادیم تا بتوانید مقایسه داشته باشید

حال در ادامه بیماری هایی که از نظر شباهت علائم پوستی نزدیک به این بیماری بوده و امکان دارد اشتباه گرفته شود را برایتان معرفی می کنیم

آبله مرغان

عکس آبله مرغاناین التهاب‌ها معمولاً خارش بسیاری دارند و مراحل مشابهی را پشت سر می‌گذارند و با زخم خاتمه می‌یابند. ممکن است بیش از یک بار در زندگی خود به آبله مرغان مبتلا شوید – بزرگسالان می‌توانند دوباره به آن مبتلا شوند، حتی اگر در کودکی به آن مبتلا شده باشند.

زونا – فعال شدن مجدد ویروس آبله مرغان – نیز باعث ایجاد جوش‌ها و التهاب‌ها می‌شود. زونا می‌تواند به صورت جوش‌های چرکی ظاهر شود که معمولاً دردناک هستند.

گال

عکس گال

گال توسط کنه‌هایی ایجاد می‌شود که در پوست تخم می‌گذارند و باعث خارش زیاد و قرمز شدن پوست می‌شود. جوش‌ها و التهاب‌ها می‌توانند در هر جایی از بدن ظاهر شوند، اما اغلب از بین انگشتان دست شروع می‌شوند.

ممکن است متوجه خطوط، ردها و همچنین نقطه‌هایی روی پوست شوید. اگرچه این بیماری جدی نیست، اما بسیار مسری است و نیاز به درمان دارد.

نیش ساس یا حشرات

نیش ساس و حشرات

اگر رختخواب یا تشکی که روی آن می‌خوابید آلوده به ساس باشد، ممکن است توسط ساس گزیده شوید. خود این حشرات کوچک هستند، بنابراین ممکن است متوجه آنها نشوید.

مانند سایر نیش حشرات، ضایعات خارش زیادی دارند و قرمز هستند و اغلب در یک خط یا خوشه جمع می‌شوند.

عفونت مقاربتی مانند سیفلیس یا تبخال تناسلی

عکس تبخال تناسلی

تبخال نیز می‌تواند باعث ایجاد زخم روی دهان شود سیفلیس یک عفونت باکتریایی است که معمولاً از طریق رابطه جنسی با فردی که مبتلا است، منتقل می‌شود و تبخال تناسلی ویروسی است که می تواند از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل شود.

هر دو می‌توانند باعث ایجاد تاول شوند. اگر فکر می‌کنید ممکن است به عفونت مقاربتی مبتلا باشید، مهم است که در اسرع وقت آزمایش دهید و درمان شوید.

کهیر یا زرد زخم

عکس کهیر

این باکتری مسری، معمولاً پوستی را که قبلاً آسیب دیده است، آلوده می‌کند و باعث ایجاد زخم‌های قرمز رنگ و تاول‌های پوسته‌دار با ترشح می‌شود – که اغلب روی صورت هستند.

این بیماری اگرچه می‌تواند شدید به نظر برسد، اما می‌توان آن را با کرم آنتی‌بیوتیک از بین برد.

زگیل آبکی

زگیل آبکی

تصویر این عفونت ویروسی رایج که اغلب در کودکان دیده می‌شودو بی‌خطر است را در بالا قرار دادیم تا با عکس آبله میمونی مقایسه کنید

این بیماری می تواند در سراسر بدن پخش شود و باعث ایجاد لکه‌های خارش‌دار، سفت و برجسته‌ای شود که گودی کوچکی در وسط دارند.

دسته‌هایی از آن‌ها معمولاً در زیر بغل، پشت زانو یا کشاله ران ایجاد می‌شوند. می‌توانید آن را از طریق تماس پوست به پوست یا با دست زدن به اشیاء آلوده مانند حوله بگیرید.

امیدواریم عکس های بیماری آبله میمونی به کار شما آمده باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا