مطالب بیماری

فصد خون برای غلظت خون

Blood purification for blood concentration


حتما تا به حال در موارد مختلفی گزینه فصد خون برای غلظت خون را شنیده اید یا توسط پزشک معالج به شما تجویز شده است .این عمل یک کار روتین از سالیان بسیار قبل می باشد که در طب سنتی نیز بسیار توصیه می گردد

بسیاری افراد که با عوارضی مانند سرگیجه و خستگی به پزشک مراجعه می کنند و در ازمایش خون میزان هموگلوبین خون در آقایان بیشتر از ۱۸ و در خانم‌ها بیشتر از ۱۶ در دسی‌لیتر باشد، به اصطلاح دچار غلظت خون شده اند

بسیاری افراد نیز علائمی در این رابطه نداشته و در آزمایشات چکاب و بیماری دیگری متوجه می گردد .پزشکان معتقد هستند عواملی همچون

  • زندگی در ازتفاعات یا شهر های دارای آلودگی هوا
  • سن بالای 40 سال
  • مصرف دخانیات
  • زمینه های ارثی

تاثیر بالایی در مبتلا شدن فرد به به این بیماری دارد

بهترین زمان فصد خون

در طب سنتی فصل بهار را بهترین زمانبرای فصد خون نام می برند .به نقل از متخصصین طب سنتی در این فصل اخلاط و فضولات در خون به جریان درمی‌آیندو بدن هیجاناتی را تجربه می کند.

در فصول دیگر سال فضولات غلیظ حرکت نمی‌کنند. به همین دلیل خون‌گرفتن سبب دفع بخش مفید خون می‌شود. بهتر است این روش در فصل تابستان و در فصول سرد سال انجام نشود. بهتر است این کار در ساعات اولیۀ روز، پس از هضم غذا و بعد از کارکردن شکم انجام شود

بنابراین خون‌گرفتن موجب دفع این فضولات می‌شود. همچنین فشار خون در این فصل به حدی است که عوارض ناشی از فصد به کمترین حد خود می‌رسد.

دفع فضولات که کار طبیعت بدن است و این عمل که موجب تقویت بدن می‌شود، بروز کرده تا بدن را از فضولات پاکسازی کند که این امر در فصل بهار به بهترین شرایط خود می رسد

در طب سنتی می گویند افرادی که حفظ سلامت بدنشان برایشان حائز اهمیت است، لازم است که در ابتدای فصل بهار قبل از اینکه اخلاطی که در زمستان ساکن و منجمد شده، به‌واسطه گرمی هوا به‌حرکت در آمده و برانگیخته شود و به‌سمت اعضای ضعیف جاری شده و موجب بروز بیماری شود فصد خون صورت گیرد به این دلیل بهترین زمان فصد فصل بهار نام برده می شود

عوارض فصد خون چیست؟

همانطور که شما هم میدانید هر درمانی فواید و مضراتی با خود دارد که نمی توان گفت یک درمان کاملا بدون عارضه می باشد

البته مهارت در انجام درمان و آگاهی های لازم می تواند از عوارض فصد خون بکاهد و ان را  کاملا ایمن کند که بدین منظور پیشنهاد ما مطالعه ادامه این متن است

شایع ترین عوارض فصد خون، به مشکلاتی مربوط می شود که ناشی از خونریزی هستند. در واقع تخلیه ی خون موجب ضعف و بی حالی در فرد می شود. ضعف بدن به اعضای اصلی بدن نظیر کبد، قلب و کلیه ها فشار وارد می کند.

نابراین فصد طبق نظر پزشکان برای کودکان و افراد سالمند به جهت دارا بودن اعضای ضعیف تر مناسب نبوده و توصیه نمی گردد

همین دلیل موجب می گردد که انجام عمل فصد خون برای افرادی که جسه ضعیفی دارند یا  دمای بدن آنها بالا است و به اصطلاح تب دارند و یا ساکنان مناطق سردسیر و مادرانی که باردار بوده و افرادی که از شدت بیماری چهره‌ای زرد دارند ممنوع گردد

از دیگر عوارض فصد خون می توان به

  • آسیب به بافت و سلول های عصبی
  • ضعف نیروی بدن
  • بی اشتهایی
  •  ضعف معده
  •  سوء مزاج

پیشنهاد می کنیم حتما موارد بالا را جدی لحاظ کنید و حتما توسط پزشک و متخصص قبل از انجام این عمل معاینه شوید

فواید فصد خون

فواید فصد خون

حکما براین باورند که بدن انسان از چهار خلط خون، بلغم، صفرا و سودا تشکیل شده است که اگر میزان این چهار خلط همیشه در حد تعادل و تناسب باشد بدن در حالت سلامت قرار دارد

اما اگر به علت افزایش و یا کاهش این اخلاط تعادل و تناسب بدن دچارتغییر شود بدن بیمار می‌شود که فصد می‌تواند در جهت تعادل و تناسب این چهار خلط عمل کند و از افزایش آن در بدن و ایجاد بیماری جلوگیری نماید.

اصلی ترین فواید فصد خون

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

مطالعاتی نشان داده‌اند میان کاهش آهن از طریق اهدای خون یا فصد خون و پایین آمدن ریسک سرطان ارتباط وجود دارد. مثلا مطالعه‌ای دریافته افرادی که به طور منظم خون اهدا کرده بودند تا سلامت قلب و عروق خود را بهبود بدهند، خطر ابتلا به سرطان را نیز در خود کاهش داده بودند.

آهن بدن را تنظیم می کند

زیاد شدن سطح آهن بدن سبب بیماری هموکروماتیس می‌شود که به نام یک بیماری خاص معروف است. فصد به علت تصفیه خون سبب تعادل در سطح آهن بدن می‌شود و همین کار به التیام بیماری هموکروماتیس ختم می‌گردد.

دقت داشته باشید که اگر این بیماری در زمان مناسب درمان نشود نتیجه‌های ناگواری مانند نارسایی قلب، ضعف و خستگی مفرط و بیماری‌های کبدی را در پیش خواهد داشت.

کاهش خطر حمله قلبی

مطالعه‌ای نشان داده بالا بودن سطح آهن خون، رگ‌ها را فورا منقبض کرده و از حریان خون در سیستم بدن می‌کاهد. بالا بودن سطح آهن خون می‌تواند کلسترول را اکسید کرده و محصول این اکسیداسیون، در دیواره‌ی عروق انباشته شده و زمینه‌ی حمله قلبی و سکته مغزی فراهم خواهد شد.

همچنین کاهش سطح آهن با اهدای خون یا فصد خون به طور منظم از غلظت خون می‌کاهد. خونی که خیلی غلیظ است نمی‌تواند مواد مغذی را به خوبی به بافت‌ها برساند. به طور کلی مرد‌ها به دلیل غلظت بالای خون، مشکلات بیشتری در سیستم جریان خون خود دارند. دانشمندان می‌گویند پریود ماهانه‌ی خانم‌ها باعث می‌شود غلظت خون‌شان تعدیل شود.

کلسترول خون را کاهش می دهد

تحقیقات نشان داده است افرادی که فصد انجام می دهند از سلامت کلی بدن برخوردار بوده و حس بهتری نسبت به دیگر اشخاص دارند.

عملیات فصد به علت آنکه مقدار زیادی از سموم را از خون تمیز می‌کند سبب می‌شود تا فرد حس شادابی کند. پالایش خون و پاکسازی غده‌های لنفاوی سبب شده است تا اشخاصی که  فشار خون بالا آنان را آزار می‌دهد به صورت حیرت‌انگیزی التیام یابند. همین کار سبب می‌شود تا سطح کلسترول خون به وضعیت معمولی برگردد و منظم شود.

گلبول قرمر تولید می کند

فصد خون برای اشخاص تحت درمان شیمی‌درمانی خیلی پرفایده است. بطور معمول بیماران سرطانی به علت اینکه باید تحت درمان‌های ویژه و شدیدی قرار داشته باشند، از سلول‌های قرمز خون کمتری بهره‌مندند. فصد رگ سبب می‌شود تا بدن تحریک شده و به تولید گلبول های قرمز خون بپردازد.

بیماری خاص را بهبود می بخشد

بسیاری از بیماری‌های خاص با انجام فصد التیام پیدا کرده‌اند. همانطور که در بالا بیان کردیم، فصد رگ به علت پاکسازی و پالایش کردن خون از سم‌ها، بهترین انتخاب برای درمان بیماری‌های حاص است.

این بیماری‌ها دارای هموکروماتوز (وجود مقدار آهن بسیار در بدن) و پلی سیتمی است که با انجام مراحل فصد به طور قابل توجهی التیام می‌یابند.

فواید فصد خون دست چپ

فواید فصد خون دست چپ

در دو دست انسان دوازده رگ وجود دارد که اصل آن، دو رگ است یکی با نام قیفال (سفالیک)، دیگری با نام باسلیق(بازیلیک) و ده رگ دیگر مرکب از شاخه های این دو رگ اصلی است، که از کبد آمده اند.

انجام عمل فصد خون بر روی مچ دست برای تقویت قوای جنسی و مشکلات مچ دست و انگشتان توصیه می گردد

در سرفه های همراه با خلط خونی و بیماری آسم نیز فصد بازیلیک نیز انجام می گیرد

افرادی که ادرار خونی دارند فصد بازیلیک دو طرف انجام می شود رگ بازیلیک که در دست است مربوط به قسمت های کمر به پایین است و فصد سفالیک مربوط به نیم تنه بالاست.

خون گیری از ورید بازیلیک (باسلیق) در بیماریهای زیر حلق، گردن، نواحی سینه و شکم مثل: کبد، طحال، ریه، پلور و پنومونی و همه دردهای سرین، زانو، ساق پا و کف موثر است.

خون گیری از سفالیک (قیفال) در بیماری های سر، چشم، بینی و کام، بیماری های دهان، دندان و لب موثر است.

توصیه‌های پیش از فصد خون برای غلظت خون

پیشنهاد می گردد حتما این نکات را مطالعه کنید تا پیش از مراجعه برای انجام اینکار از عوارض احتمالی آن بکاهید و خاطرتان نرود مشاوره با پزشک و درمیان گزاشتن شرایط و داروهای مصرفی حتما در اولویت خود قرار دهید

  1. بهتر است دو ساعت پیش از فصد، غذایی با طبع گرم مثل کمی نان و عسل و یا ارده و شیره بخورید تا معده خالی نباشد و هم انرژی موردنیاز برای عمل فصد در بدن باقی بماند
  2. طی سه روز پیش از فصد پرخوری نکنید و از مصرف غذا‌های سودا زا مثل کله پاچه خودداری کنید
  3. مصرف فسفود و سوسیس و کالباس از چند روز قبل انجام ممنوع می باشد
  4. بهترین زمان برای انجام فصد از صبح تا ظهر می‌باشد.
  5. حرکت تند مثل دویدن و یا ورزش کردن تا ۱۲ ساعت پیش از رگ زنی ممنوع می‌باشد.
  6. از ۱۲ ساعت پیش از فصد از کشیدن سیگار، قلیان و هر گونه ماده مخدر و همینطور نوشیدن الکل بطور جدی پرهیز کنید.

توصیه بعد فصد خون برای غلظت خون

توصیه‌های پس فصد خون

  1. مدت زمانی طول می کشد تا زخم محل رگ زنی بهبود یابد پس تا ۸ ساعت پس از فصد دست خود را خم و راست نکنید.
  2. مکان فصد طبیعتا اندکی دردناک خواهد بود. از کمپرس گرم یا روغن میخک برای کم کردن درد استفاده کنید.
  3. در صورت خونریزی یک قطعه گاز استریل یا پارچه پاک را روی محل بگذارید و با دست دیگر 20 دقیقه فشار نقطه‌ای و محکم وارد آورید.
  4. تا ۲۴ ساعت پانسمان را عوض نکنید، بعد از ۲۴ ساعت تماس محل با آب مانعی ندارد.
  5. از استفاده غذا‌های سنگین و چرب و همینطور پرخوری بعد از فصد پرهیز کنید.
  6. بعد از فصد تاجایی که امکان دارد کمتر سر پا بایستید و پیاده روی کمتری داشته باشید.
  7. استفاده از لبنیات و ماهی و ترشی‌جات بعد از فصد تا ۲۴ ساعت مجاز نیست.
  8. غذا‌ها و میوه جات و ادویه یا زیاد سرد یا زیاد گرم بعد از فصد قدغن و مضر بوده و بهتر است اغذیه معتدل مثل سکنجبین، گلابی، خورش قیمه، کرفس، سیب، شیر برنج، سوپ جو و … را مصرف کنید.
  9. تا ۴۸ ساعت بعد از فصد استفاده از تخم مرغ و غذا‌های دارای تخم مرغ ممنوع است.
  10. غذا‌های خیلی تند و تیز و بسیار ترش و خیلی شیرین تا ۲۴ ساعت قدغن است.
  11. در صورت تشنگی و خشکی دهان بعد از فصد، ماء الشعیر و شکرسرخ هر ۸ ساعت بخورید.
در پایان فروشگاه رپید تست یادآوری می کند اگر انجام فصد خون برای غلظت خون یا هر دلیلی دیگری باید به دستور پزشک معالج و انجام آزمایشات مختلف پیش از آن باشد
حتما مراکز بهداشتی مجوز دار را برای اینکار انتخاب کنید تا از احتمال انتقال ایدز مطمئن باشید.
با خرید کیسه فصد خون این عمل را بهتر انجام داده و احتمال خونریزی و عفونت را تا بیشترین حد کاهش دهید

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا