مطالب اعتیادمطالب بیماری

اعتیاد و کرونا (حمایت و توصیه ها)

Addiction and Corona (Support and Recommendations)

نکات برگزیده مطلب
  • دانش قدرت است
  • در آینده ممکن است
  • طرفداران تیم های Hibs و Ross County در فینال
  • نکته روز : آن مرد دوباره
  • طرفداران تیم های Hibs و Ross County در فینال
  • Spieth در خطر ناپدید شدن

اعتیاد و کرونا (حمایت و توصیه ها)

کرونا ویروس جدید یا کوید 19 جهان را در بر گرفته است.هر زوز اطلاعات و آمار جدیدی از ابتلای افراد به این بیماری گزارش می شود.آمار فوت افراد نیز دلهره را در انسان ها بیشتر کرده است. در این میان توصیه های فراوانی از جلوگیری و مهار این بیماری توسط رسانه های اجتماعی و مردم شنیده می شود.

بیماران معتاد به مواد مخدر نیز از گروه های آسیب پذیر مقابل کرونا ویروس هستند که شاید توجه به شرایط آنها در سایه عکس کرونامهار و کنترل کوید 19 قرار گرفته است .

سایت رپید تست در نظر دارد با ارائه مطلبی نقشی در کمک به عزیزان بیمار اعتیاد به مواد مخدر داشته باشد

از آنجایی که مردم سراسر جهان با بیماری کرونا ویروس 2019 (COVID-19) دست و پنجه نرم می کنند و فراگیری این بیماری ویروسی  رو به افزایش می باشد ، پژوهش گران و محققان حوزه سلامت  باید نسبت به احتمال اینکه ممکن است برخی از افرادی که مصرف کننده مواد مخدر می باشند  با مشکلات سختی  در مصرف مواد مخدر (SUDs) برخورد کرده و با اگاه کردن این قشر هشدارهای لازم جهت حفظ سلامت آنها  اقدام شود.

البته که بعضی از این راهکار ها بر پایه خرافات منتشر می گردد.در این زمان بیشتر از هر وقت دیگری نیاز به حمایت از اقشار مختلف جامعه احساس می گردد.

فروشگاه رپید تست عرضه کننده کیت تشخیص کرونا در منزل می باشد که پیشنهاد می گردد این مطلب را مطالعه کنید

ارتباط اعتیاد و کرونا در چیست؟

استفاده کردن از مواد مخدر در دوران فراگیری ویروس کوید 19 بسیار ریسک بیماری را برای این قشر بالاتر می برد.در ادامه از نظر بدنی و تضعیف هایی که سیستم دفاعی بدن با آن مواجه است مفصل صحبت می کنیم اما پیش از آن دو احتمال دیگر را عنوان می کنیم

  • ضد عفونی نشدن مواد مخدر و دست به دست گشتن در پروسه خرید و انتقال
  • استفاده از ادوات مصرف بدون کنترل در ضد عفونی

برای آشنایی با آسیب های کرونا بر مصرف کنندگان مواد مخدر بهتر است با خود بیماری آشنا شویم

آسیب های کرونا

کرونا ویروس و ریه معتادین

بیشتر افرادی بیمار اعتیاد به مواد مخدر از راه کشیدن و دود کردن نیاز خود را بر طرف می کنند و کورونا ویروس که باعث COVID-19 می شود نیز بیشترین حمله و آسیب پذیری را به ریه فرد وارد می کند و در حقیقت هدف گیری و تخریب بیشترین عضو بدن ریه و دستگاه تنفسی شخص است.

ریه کرونایی

این بدین معنا است که  کسانی که مصرف کننده مواد افیونی همچون تریاک ،شیره و همینطور  شیشه یا مت آمفتامین و اینگونه مواد تدخینی را دارند ممکن است به دلیل اثرات این دارو ها سلامت تنفسی و ریوی آنها آسیب ببیند.

، سیگاری یا ماری جوانا  نیز یکی از این موادی است که مصرف آن در تضعیف ریه فرد نقش بسزایی دارد

علاوه بر این ، بیماری اعتیاد در بین بی خانمان ها و کارتن خواب ها رواج بیشتری دارد و نبود شرایط کنترل کننده بهداشت فردی در بین این قشر آنها را  در مورد انتقال ویروس کرونا جدید که باعث COVID-19 می شود چالشهای فراوانی را ایجاد می کند. باید تمرکز و نظارت فعال در رابطه با این قشر افراد لحاظ گردد  چون این مشکل خود می تواند به پخش این ویروس کمک کند

NIH مجموعه ای از به روزرسانی ها را برای متقاضیان و داوطلبان اعم از اعلان راهنمای در مورد انعطاف پذیری اداری و سؤالات متداول ارسال کرده است.

کویید 19 نرخ مرگ و میر بالاتری نسبت به آنفلوانزای فصلی دارد اما تا کنون میزان مرگ و میر دقیق آن هنوز ناشناخته است ، زیرا به تعداد موارد تشخیص داده نشده و بدون علامت بستگی دارد و برای تعیین این ارقام نیاز به تجزیه و تحلیل های بیشتر است. تاکنون مرگ و میر و بیماری جدی ناشی از COVID-19 در میان افراد مسن تر و دارای مشکلات اساسی بهداشتی مانند دیابت ، سرطان و شرایط تنفسی متمرکز شده است. بنابراین منطقی است که نگران باشیم که عملکرد ریه یا بیماری ریه مربوط به سابقه استعمال دخانیات ، مانند بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) ،می تواند افراد را در معرض خطر عوارض جدی COVID-19 قرار دهد. پس کرونا و اعتیاد می توانند با هم بیشتر ضربه به بیمار وارد کنند

SARS-CoV-2 ، ویروسی که باعث COVID-19 می شود ، به گفته محققان این ویروس از  پستانداران (احتمالاً خفاش یا گونه ای مورچه خوار )  برای اولین بار در اواخر سال 2019 میلادی در ووهان ، پایتخت استان هوبئی چین به انسان منتقل شده است.

نگاهی به آمار کوید 19 در چین

این نتایج ابتدایی بر مردم چین است میدانیم که موقعیت جغرافیایی و نژادهای انسانها می تواند تفاوت هایی ایجاد کند

آمار کرونا

براساس داده های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های چین (چین CDC) ، میزان مرگ و میر مورد (CFR) برای COVID-19 برای افراد مبتلا به بیماری مزمن تنفسی ، 6.3 درصد در مقایسه با CFR بود.

کویید 19 نرخ مرگ و میر بالاتری نسبت به آنفلوانزای فصلی دارد اما تا کنون میزان مرگ و میر دقیق آن هنوز ناشناخته است مخصوصا افرادی که در مورد اعتیاد و کرونا جان دادند.

آمار دقیق از مرگ و میر کوید در دست نیست زیرا به تعداد موارد تشخیص داده نشده و بدون علامت بستگی دارد و برای تعیین این ارقام نیاز به تجزیه و تحلیل های بیشتر است. تاکنون مرگ و میر و بیماری جدی ناشی از COVID-19 در میان افراد مسن تر و دارای مشکلات اساسی بهداشتی مانند دیابت ، سرطان و شرایط تنفسی متمرکز شده است. بنابراین منطقی است که نگران باشیم که عملکرد ریه یا بیماری ریه مربوط به سابقه استعمال دخانیات ، مانند بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) ، می تواند افراد را در معرض خطر عوارض جدی COVID-19 قرار دهد.

آمار مرگ سیگاری ها در اثر کرونا

به راستی این آمار که در این قسمت ارائه می شود تا بازده نوشته این مقاله بوده و روزانه با توجه به شیوع این بیماری در جهان دقیق تر می گردد.

سیگاری ها و کوید19

در چین ، 52.9 درصد از مردان سیگار می کشند و  فقط 2.4 درصد از زنان سیگاری هستند . تجزیه و تحلیل بیشتر از داده های ابتدایی ویروس COVID-19 از چین می تواند در تعیین که آیا این نابرابری منجر به مرگ و میر بالاتر در مردان در مقایسه با زنان است کمک بسیاری کند

همانطور که توسط CDC چین گزارش شده است. در حالی که داده ها تاکنون مقدماتی هستند ، آنها نیاز به تحقیقات بیشتر را برای روشن کردن نقش بیماری زمینه ای و سایر عوامل مستعد ابتلا به COVID-19 و دوره بالینی آن نشان می دهند.

دود کردن ، مانند سیگار کشیدن ، ممکن است به سلامتی ریه نیز آسیب برساند. اینکه منجر به بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD)COPD شود ، هنوز ناشناخته است ، اما شواهد در حال ظهور نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض ذرات معلق در هوا از سیگارهای الکترونیکی سلولهای ریه را آزار می دهد و توانایی پاسخگویی به عفونت را کاهش می دهد.

به عنوان مثال ، در یک مطالعه با حمایت NIH مشخص گردید  موش های آلوده به ویروس آنفلوانزا که در معرض این آئروسل ها قرار گرفته اند ، آسیب و التهاب بافت را افزایش داده اند.

 

داروهای افیونی و مخدر شیشه و کرونا

تریاک و کرونا

از سوی دیگر افرادی که از داروهای افیونی همچون تریاک و شیره در دوزهای بالا استفاده می کنند و یا مبتلا به OUD هستند ، برای سلامتی تنفسی خود با چالش های جداگانه ای روبرو هستند.

از آنجا که مواد مخدر برای کاهش سرعت تنفس در ساقه مغز عمل می کنند ، استفاده از آنها نه تنها کاربر را در معرض خطر ابتلا به زندگی و یا مصرف بیش از حد کشنده قرار می دهد ، بلکه ممکن است باعث کاهش مضر اکسیژن در خون (هیپوکسیمی) شود.

کمبود اکسیژن خون نیز  می تواند به بدن به ویژه مغز آسیب های جدی وارد کند . در حالی که سلولهای مغزی می توانند دوره های کوتاه اکسیژن کم را تحمل کنند ، در صورت ادامه این حالت ممکن است آسیب ببینند.

بیماری مزمن تنفسی در حال حاضر شناخته شده است به افزایش خطر مرگ و میر بیش از حد در میان افرادی که مصرف مواد افیونی ، تریاک ، شیره و در نتیجه کاهش ظرفیت ریه از COVID-19 می تواند به طور مشابه جمعیت کرونا و اعتیاد  را به خطر اندازد.

مصرف شیشه و کرونا

سابقه مصرف متامفتامین نیز ممکن است افراد را در معرض خطر قرار دهد. متامفتامین رگهای خونی را منقبض می کند ، که یکی از خواصی است که در آسیب ریوی و فشار خون ریوی در افرادی که از آن استفاده می کنند ، نقش دارد.

شیشه و کرونا

پزشکان باید در هنگام معالجه با کسانی که دارای COVID-19 هستند اثرات سوء احتمالی مصرف متامفتامین را که شیوع آن در کشور ما در حال افزایش است ، آماده کنند.

سایر خطرات برای مبتلایان به اختلالات مصرف مواد شامل كاهش دسترسی به مراقبت های بهداشتی ، عدم امنیت مسكن و نبود شرایط قرنطینه است.

دسترسی به مراقبت های بهداشتی معتادان

دسترسی محدود به مراقبت های بهداشتی ، افراد مبتلا به اعتیاد را در معرض خطر بیشتری برای بسیاری از بیماری ها قرار می دهد ، اما اگر بیمارستان ها و کلینیک ها در زمان پیک بیماری به ظرفیت بیشتر از حد خود برسد ، ممکن است افراد معتاد  که قبلاً توسط سیستم بهداشت و درمان ترک شده باشند و تحت کنترل قرار دارند با موانع درمان COVID-19 در مراکز درمانی مواجه شوند.

افراد را به محیطهایی که در تماس نزدیک با دیگران هستند که ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت باشند نیز قرار دهند.

چشم انداز خود قرنطینه و سایر اقدامات بهداشت عمومی همچنین ممکن است دسترسی به خدمات سرنگ ، داروها و سایر پشتیبانی های مورد نیاز افراد مبتلا به OUD را مختل کند.

ما در حال حاضر در مورد COVID-19 و تاثییرات آن بر بیماران اعتیاد و مصرف کننده مواد مخدر بسیار کم می دانیم. اما ما می توانیم بر اساس تجربه گذشته فرضیه هایی ایجاد کنیم که افراد سلامتی به خطر افتاده به دلیل استعمال سیگار یا تدخین مخدر ها و افراد مبتلا به مواد افیونی ، متامفتامین ، حشیش و غیره شرایط محافظت شده ای  مقابل خطر ابتلا به COVID-19 و عوارض جدی تر آن داشته باشند.

معتادین و کوید 19

به دلایل مختلف فیزیولوژیکی و اجتماعی / محیطی بنابراین ، جامعه تحقیقاتی باید نسبت به ارتباط بین شدت COVID-19 و شدت مرگ و میر و مصرف مواد مخدر ، سابقه مصرف سیگار یا بخار ، و بیماریهای ریوی ناشی از استعمال دخانیات یا تبخیر ، هوشیار باشد. ما همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که اگر افزایش موارد COVID-19 باعث افزایش فشار بر سیستم بهداشت و درمان ما شود ، بیماران با اختلالات مصرف مواد تبعیض قائل نمی شوند.

همانطور که ما در تلاش هستیم تا با چالشهای عمده سلامتی مصرف بیش از حد مواد افیونی و سایر مواد مخدر روبرو شویم — و هم اکنون افزایش عفونت ها با COVID-19 — NIDA محققان را ترغیب به درخواست مکمل هایی می کند که به آنها امکان می دهد داده های مربوط به خطرات COVID-19 را در افراد مبتلا به ماده دریافت کنند. از اختلالات استفاده کنید

 

منبع
drug addiction and covid 19

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا