آزمایش اعتیاد

ایا قهوه تست اعتیاد را مثبت میکند؟

Does coffee test positive for addiction?


مصرف قهوه قبل از تست اعتیاد

انجام تست اعتیاد برای همه دلهره آور است چه افرادی که مصرف کننده مواد مخد ر به صورت اعتیاد یا چه افرادی که موردی آن را به صورت تفننی مصرف می کنند

همه این گروه می دانند که گذر از این آزمایش امکان دارد مشکلات خاصی را برای خودشان ایجاد کند و عواقب بدی پس از اعلام نتیجه در انتظار انها باشدچه میزان قهوه تست اعتیاد را مثبت خواهد کرد؟

اما افرادی که مصرف کننده نیستند چرا باید دلهره داشته باشند؟ اینجاست که به ذهن هر انسانی خواهد رسید که من که اهل استفاده از هیچ ماده ای نیستم اگر ناخواسته مصرف ماده ای که به صورت روتین استفاده از آن مجاز و طبیعی است در آزمایش من تاثئیر بگذارد چه باید بکنم

تا اثبات این مورد که من مصرف کننده نیستم می تواند به عواقب کاری شخص اگر برای استخدام یا محل خود آزمایش می دهد نتیجه مناسبی را رقم نزد

حال تصور اینکه شخصی ابتدای زندگی و آشنایی به برای تست ازدواج مراجعه کرده و تستش مثبت شود آن وقت دیگر به دست آوردن اعتماد شریک زندگی بسیار مشکل خواهد شد

در کنار موادی که امکان اثر تداخلی در آزمایش اعتیاد دارد مانند دارو ها آیا ممکن است بعضی مواد طبیعی مانند قهوه آزمایش اعتیاد را مثبت اعلام کند؟

این سوال بسیاری افراد می باشد که می خواهیم به صورت کامل و علمی آن را مورد برسی قرارد دهیم و بدانیم اگر قهوه تست اعتیاد را مثبت می کند کدام مواد مخدر اثر تداخلی با این ماده دارند؟

قبل از آزمایش اعتیاد قهوه مصرف کنیم یا خیر؟

پاسخ این سوال که آیا قهوه تست اعتیاد را مثبت میکند؟ یا خیر می تواند هم مثبت و هم منفی باشد .برای درک بهتر این موضوع ابتدا باید با ماهیت قهوه آشنا شویم و اینکه داخل آن چه چیز وجود دارد که امکان اختلال با تست مواد مخدر در این آزمایش را خواهد داشت

قهوه یک نوشیدنی بسیار محبوب و پر طرفدار است و داخل آن سرشار از کافئین می باشد که استفاده آن به عنوان بی خواب کننده و یا انرژی دهنده مورد استفاده قرار گیرد

و البته کافئین یک ماده محرک می باشد که بسیار نزدیک به آمفتامین عمل می کند .از آنجایی که کافئین دارای یک اثر محرک مرکزی مشابه با آمفتامین است، در نتیجه مصرف بیش از حد آن کاملا در تست ادرار تست آمفتامین شخص را مثبت اعلام خواهد کرد .

اگر شما از مصرف کنندگان این ماده بصورت زیاد هستید و در صورت اینکه آزمایش اعتیاد شما نتیجه مثبتی داشت حتما از پرسنل آزمایشگاه درخواست کننید تا تست تفکیکی را بر روی ادرار شما انجام بدهند تا بتوانند آمفتامین را از کافئین تفکیک کنند.

چه میزان قهوه تست اعتیاد را مثبت خواهد کرد؟

کافئین به خودی خود فاقد ارزش غذایی می باشد. کافئین فاقد مزه بوده و حتی در برخی از داروها وجود دارد. این ترکیب تقریباً همیشه باعث برخی از علائم می شود. در کوتاه مدت، ممکن است که شما احساس انرژی بیشتری داشته باشید ولی در طولانی مدت، مقادیر زیاد کافئین می تواند باعث حذف این علائم شود.

بر طبق نظر کلینیک مایو (Mayo Clinic)، مصرف تا 400 میلی گرم کافئین در روز برای اغلب بزرگسالان سالم، ایمن خواهد بود. به یاد داشته باشید که اندازه ی استاندارد فنجان قهوه، 8 اونس (حدود 226 گرم) می باشد. در صورتی که از ماگ استفاده می کنید، احتمال این که 16 اونس یا بیشتر بنوشید زیاد خواهد بود.

مصرف بیش از حد کافئین به عنوان محرک شبیه آمفتامین  کاملا در تست ادرار مشخص می‌شود. تقریبا مصرف ۱۰۰۰ میلی‌گرم کافئین، میزان آن در ادرار را به سطح غیر مجازخواهد رساند  این در صورتی است که در نوشیدنی‌هایی مانند قهوه یا چای و داروهای میگرن و سرماخوردگی از ۸۰ تا ۱۵۰ میلی گرم کافئین وجود دارد

زمانی که مقدار یکسانی از کافئین، روزانه مصرف شود، در بدن انسان تلرانس (تحمل) ایجاد می شود. همچنین فاکتورهای دیگری مثل سن، حجم بدن و میزان سلامت کلی می تواند تعیین کننده ی تلرانس به کافئین باشد. اگر می خواهید که مقدار کافئین مصرفی خود را کاهش دهید، بهتر است که میزان مصرف خود را به آرامی کاهش دهید.

ماده کافئین سطح هوشیاری و تمرکز را بالا می‌برد. مصرف دوزهای بالای کافئین می‌تواند باعث لرزش اندام‌ها، اضطراب، بی‌خوابی و حالت عصبی در فرد شود. به همین دلیل مصرف بیش از حد قهوه یا دیگر نوشیدنی‌های کافئین‌دار قبل از تست اعتیاد می‌تواند سطح کافئین را از حد مجاز بالاتر ببرد.

نیکوتین و کافئین در تست دوپینگ

آیا قهوه تست دوپینگ را مثبت می کند؟

نیکوتین و کافئین از جمله موادی هستند که  به عنوان دوپینگ شناخته می شوند. بر این اساس کافئین موجود در قهوه و نسکافه و همچنین سیگار و مواد دخانی هم شامل مواد ممنوعه خواهند بود، هر چند تا چند ماه آینده نتایج المپیک و پارالمپیک مورد بررسی محققان قرار می‌گیرد تا مشخص شود که مدال‌آوران این رقابت‌ها به چه میزان نیکوتین و کافئین در خون خود دارند و آیا این مواد در مدال‌آوری آنها تاثیر گذار بوده است یا خیر؟

چون ممکن است این موضوع باعث افزایش ضربان قلب آنها شده باشد

معمولا افرادی که در رده‌های پایین تر قهرمانی هستند، فکر می‌کنند ماده‌ای که استفاده می‌کنند در آزمایش‌شان دیده نمی‌شود، یا این که ماده‌ی مورد نظر پس از گذشت چند روز دیگر اثری در آزمایش آنها نخواهد داشت، در حالی که برخی از مواد تا 18 ماه هم در آزمایش ورزشکاران مورد شناسایی قرار می‌گیرد.

در پایان باید یادآور شد که قهوه تست اعتیاد را مثبت میکند به شرطی که میزان مصرف شما از حد بگذرد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا