آشنایی با بیماری هابیماری های جنسیمطالب بیماری

درمان خانگی زگیل تناسلی خفیف

How do I know if I have genital warts?

امروزه آمار می گوید که هر ساله حدود یک میلیون نفر به نوعی با زیگیل تناسلی درگیر می شوند.بسیاری از آنها یا متوجه نمی شوند و یا اینکه به دلیل معذوریت های اخلاقی بی جا از مراجعه به پزشک سر باز زده و خود روی به درمان خانگی زگیل تناسی خفیف تا پیشرفته می آورند

در هر صورت نکته مهمی در ابتدا باید به آن اشاره کنیم این است که در مورد بیماری های جنسی حتما مراجعه و معاینه به پزشک در اولویت قرار دارد و  تشخیص و خود درمانی نمی تواند راه موثری و قابل اعتمادی باشد

میزان پیشرفت بیماری و موارد دیگر حتما باید توسط پزشک بررسی شده و درمان با شدت بیماری آغاز شود

بیش از 120 سویه HPV از ویروس زگیل تناسلی وجود دارد ولی تنها نوع 6 و 11 حاصل از آن ميتواند منجر به ايجاد بدخيمى و سرطان شود

اگر شما نیز قصد درمان خانگی زگیل تناسلی خفیف را دارید پیشنهاد می کنیم ابتدا با مشاوره با پزشک از نوع آن مطلع شده و برای ادامه از روش های طب سنتی که عوارض بسیار کمتری دارد بهره ببرید

بهترین درمان زگیل تناسلی در منزل

اگر می خواهید از بهترین درمان زگیل تناسلی در منزل مطلع شوید ادامه این متن را با ما همراه باشید و اگر می خواهید بیشتر در مورد بماری اطلاع داشته باشید پیشنهاد می کنیم که مقاله بیماری hpv چیست ؟ را مطالعه کنید

برای درمان خانگی زگیل تناسلی روش های مختلفی اشاره شده است که این مجموعه هیچ یک را نه تائید نموده و نه رد می کند، اینکه از این روش ها استفاده نمائید انتخاب با خود شماست اما توصیه ما این است که حتما با یک پزشک مشورت نمائید.

رژیم غذایی مناسب برای مبتلایان به زگیل تناسلی

افرادی که این ویروس را در بدن خود دارند فشار زیادی را تحمل می کنند. اگر شما هم مبتلا هستید برای بدن شما دشوار است که با سایر بیماری ها مقابله کند. برای کمک به تسریع بهبود زخم، باید هر گونه عوامل استرس زائی مانند سیگار کشیدن یا رژیم غذایی سنگین یا غذاهای ناسالم را ترک کنید.

درمان خانگی زگیل تناسلی

غذاهایی که در رژیم غذایی شما قرار می گیرند عبارتند از:

  • مصرف مایعات فراوان
  • غذاهای غنی از آنتی اکسیدان (بلوبری، زغال اخته، گیلاس، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، کدو)
  • برگ سبزهای تیره مانند اسفناج و کلم بروکلی
  • غلات کامل
  • بادام ها
  • لوبیا
  • گوشت کم چربی
  • مصرف مولتی ویتامین یا فولات و مکمل های B-12

این غذاها می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند و احتمال عود پاپیلوما ویروس (HPV) را کاهش می دهد.

غذاهایی که باید از آن ها اجتناب کنید عبارتند از:

  • هر گونه آلرژی های غذایی ممکن (لبنیات، سبوس، ذرت، مکمل های غذایی)
  • غذاهای تصفیه شده مانند نان سفید و ماکارونی
  • گوشت قرمز
  • غذاهای فرآوری شده با چربی ترانس
  • کافئین و دیگر محرک ها

درمان خانگی زگیل تناسلی خفیف

سیر و زیگیل تناسلی خفیف

هر جا که سراغ یک درمان سنتی برای بیماری است سر و کله سیر نیز پیدا می شود . شواهدی وجود دارد که نشان دهنده تاثیرات مثبت استفاده از عصاره سیر برای درمان زگیل ها به خصوص در دوران بارداری است. برای درمان زگیل تناسلی خفیف می توانید عصاره سیر را به طور مستقیم به زگیل ها اعمال کنید. همچنین می توانید مخلوطی از سیر و روغن تهیه کرده و بر روی زگیل اعمال کنید.

سرکه سیب

در روش درمان خانگی زگیل تناسلی با سرکه سیب ، می توانید زگیل های تناسلی را به خوبی درمان کنید.یکی از موثرترین روش ها برای درمان خانگی زگیل تناسلی، شستشوی روزانه ی محل زگیل ها با کمی سرکه ی سیب است. همچنین می توانید محل زگیل ها را با یک پنبه ی آغشته به سرکه مالش دهید. عملکرد سرکه مشابه داروهای تجویزی است که از مواد تشکیل دهنده اسیدی برای کشتن ویروس استفاده می کنند.

درمان زگیل با سرکه سیب

عصاره ی درخت چای

این گیاه به علت خاصیت ضد عفونی بالایی که دارد میتواند درمان مناسبی برای این بیماری می باشد. استفاده از آن به این صورت است که پنبه ای آغشته به عصاره را به مدت 20 دقیقه بر روی محل بگذارید

برخی از افراد ممکن است به روغن درخت چای حساسیت داشته باشند، بنابراین قبل از اعمال روغن بر روی زگیل، مقدار کمی از رقیق شده آن را روی دست آزمایش کنید. اگر پس از 24 ساعت هیچ واکنشی وجود نداشته باشد، می توانید از آن برای درمان زگیل استفاده نمایید.

روغن درخت چای می تواند با ایجاد تحریک، سوزش یا التهاب باعث کاهش اندازه زگیل شود. روغن درخت چای را نباید داخل دهان و یا واژن استفاده کنید. لازم است برای درمان تا چندین هفته مصرف این روغن را ادامه دهید، اما اگر میزان التهاب زیاد باشد، لازم است مصرف آن را قطع کنید

نارون کوهی

نارون کوهی به اندازه یک روش درمانی زگیل تناسلی موثر است. این فندق، یک ماده کوچک کننده بوده که می تواند سبب کوچک شدن زگیل و از بین رفتن آن پس از استعمالی طولانی باشد.

زگیل هایی که به خوبی رشد کرده اند می توانند عروق خونی خود را داشته باشند. استفاده از این ماده برای درمان زگیل های تناسلی تاثیری مانند یک گیاه دارویی بر روی کوچک کردن عروق خونی دارد. این کار به طرز موثری سبب کاهش اکسیژن زگیل شده و مرگ آن را رقم می زند. تنها کاری که باید انجام داد تهیه تقطیر نارون کوهی، اعمال آن بر روی زگیل ها و شستن آن پس از ۱۵ دقیقه می باشد. این کار را باید دو بار در هفته و حداقل به مدت ۳ هفته انجام داد

درمان خانگی HPV خفیف با سبزیجات

مصرف برخی از سبزیجات می تواند در درمان زگیل ها مفید باشد، مخصوصا برای دوران بارداری که خانم ها نسبت به تعدادی از خوراکی ها، از خود حساسیت نشان می دهند. این سبزیجات عبارتند از :

  • کلم
  • کلم بروکلی
  • جوانه های بروکسل
  • گل كلم

این سبزیجات دارای موادی هستند که می توانند رنگ زگیل های تناسلی را روشن کنند.

درمان زگیل تناسلی با واجبی

یکی از موثرترین راه ها برای درمان زگیل تناسلی در خانه، استفاده از پودر موبر واجبی می باشد. این مخمر پودری دارای خواص درمانی شگفت انگیزی می باشد. این ماده به دلیل ساختار مخربی که دارد، اقدام به سوزاندن زگیل ها می کند ولی برای کسانی که از بیماریهای پوستی رنج می برند یا پوست حساسی دارند پیشنهاد نمی شود. زیرا می تواند باعث تحریک و تشدید قسمت های آسیب دیده پوست شود.

عسل

عسل طبیعی را مخلوط با موم گرم کنید و با برگ چغندر یا برگ گشنیز تازه و کوبیده شده مخلوط و بر روی پارچه ای تمیز قرار داده و محکم بر روی زگیل ببندید تا زگیل از ریشه ساقط شود. در صورت نیاز می توان این عمل را هر روز تکرار کرد.

جوش شیرین

جوش شیرین و روغن کرچک را با هم مخلوط کنید تا خمیری شوند. خمیر را روی زگیل ها بگذارید و با باند ببندید.

چای سبز

عصاره گیاه را تهیه کرده و یک یا دو قطره از آن را با روغن نارگیل ترکیب کرده و بر محل قرار دهید. عصاره چای سبز می تواند از طریق فعال سازی واکنش های ایمنی سلولی، القای توقف چرخه سلولی و آپوپتوز، در مهار بیان ژن HPV عمل نماید.

عصاره چای سبز دارویی اثربخش و ایمن، با عوارض جانبی کمتر و هم چنین با میزان عود کمتر نسبت به سایر درمان های گیاهی موجود در درمان زگیل تناسلی شناخته شده است.

زردچوبه و درمان hpv

زردچوبه

زرد چوبه یک ادویه شگفت انگیز است که توانایی هایی درمان گر دارد. این توانایی ها در متون مختلفی از علم آیورودا ستایش شده اند. علم آیورودا

مانند یک طب جایگزین در هندوستان است. زرد چوبه یک ماده ضد عفونی کننده طبیعی است که به درمان زخم های شدید و التیام زگیل های تناسلی ناشی از ویروس HPV کمک می کند.

این ماده، به عنوان یکی از گزینه های درمان این توانایی را دارد تا پیشرفت عفونت را کنترل کرده و آن را با موفقیت مهار کند. همچنین، زرد چوبه در کاهش خارش مفید بوده و آسیب ندیدن بافت ها را تضمین می کند. کورکومین موجود در زرد چوبه دارای اثری درمانی بوده و فرایند بهبودی را تسریع می کند. زرد چوبه یک درمان خانگی بسیار ایمن برای ویروس HPV خفیف است

عصاره آناناس

آناناس به دلیل داشتن آنزیم مفیدی به نام بروملین معروف است. این آنزیم مدت های زیادی است که در بالین برای تعدادی از مشکلات التهابی پوست مانند آکنه، پسوریازیس و اگزما استفاده می شود. این عصاره زگیل های تناسلی را خشک و ترد کرده و در نهایت از بین می برد. همچنین، عصاره آناناس سرشار از منگنز است که در جلوگیری از جای زخم هایی کاربرد دارد که پس از برداشت زگیل های تناسلی به روش جراحی ایجاد می شوند.

چندین برش آناناس تازه (نه به صورت کنسروی) تهیه کرده و با فشار دادن عصاره آن ها را خارج کنید. یک گلوله پنبه ای را به آن عصاره آغشته کنید. گلوله پنبه را از قسمت نمناک بر روی زگیل ها قرار دهید. اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه به همین حالت بماند. در صورت نیاز، جهت ثابت نگه داشتن پنبه به آن چسب نواری بزنید. هنگامی که ۱۰ دقیقه به پایان رسید، پنبه را برداشته و عصاره را از روی پوست بشویید.

آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا دارای عصاره ای بسیار مقوی با قابلیت ترمیم کننده برای زخم ها و التهابات بدنی می باشد. از خواص فوق العاده آن درمان زگیل تناسلی در سطح ابتدایی می باشد. به این صورت که پس از اعمال عصاره آلوئه ورا روی ناحیه زائده، چند لحظه صبر می کنید تا کاملا خشک شود. مطمئن باشید که از این گیاه بر روی زخم های باز استفاده نکنید.

مدت زنده ماندن ویروس زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی قابل مشاهده، اغلب با گذشت زمان ناپدید می شوند. ویروس بعد از ورود به جریان خون، دیگر از بین نمی رود، این بدین معناست که شما ممکن است در طول زندگی چندین بار به زگیل مبتلا شوید.

این موضوع مدیریت و کنترل علائم را حائز اهمیت می کند، زیرا شما نمی خواهید که ویروس را به دیگران انتقال دهید. زگيل تناسلي حتی زمانی که هیچ علائم و زگیل قابل مشاهده ای وجود ندارد، نیز می تواند به دیگران انتقال داده شود.

فروشگاه رپید تست پیشنهاد می دهد حتما برای انجام معاینات و آزمایش به صورت دوره ای مراجعه کنید . این آزمایش مانند آزمایش سفلیس ضروری است

واکسن hpv
پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

واکسن HPV به اسم گارداسیل می تواند از مردان و زنان در برابر ویروس های شایع در سطح جامعه، محافظت کند. در صورت ابتلا شریک جنسی به زگیل تناسلی، تزریق واکسن جهت جلوگیری توصیه می شود. نحوه تجویز به صورت ۳ دوز واکسن در یک بازه زمانی ۶ ماهه است ( تزریق نخست، تزریق دوم ۱ تا ۲ ماه بعد از تزریق اول و سپس تزریق سوم ۶ ماه پس از تزریق اول ).

واکسنی نیز با اسم سرواریکس در دسترس است. این واکسن از سرطان رحم پیشگیری می کند و از ایجاد زگیل تناسلی پیشگیری نمی کند.

نتیجه گیری

در پایان باید اشاره کنیم که درمان خانگی زگیل تناسی خفیف می تواند از روند رشد آن و حاد شدن آن جلوگیری کند پس هر چه زودتر به فکر باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا