ترک اعتیادمطالب اعتیاد

قرص b1 برای ترک اعتیاد

B1 pills to quit drug addiction

مصرف مواد مخدر وقتی به عادت و اعتیاد منجر می شود دچار مشکلات خاصی برای فرد می شود که از جمله آن اهمیت ندادن به تغذیه و شرایط بدنی فرد می باشد

مصرق قرص b1 برای ترک اعتیاد و داروهای مولتی ویتامین که حتما باید در مسیر قطع مصرف مواد مخدر تجویز شود توصیه جدی پزشکان و متخصصان می باشد

هر چند مهم تر از این موضوع تصحیح نوع تغذیه فرد در این دوران می باشد که هدف از مصرف برخی ویتامین ها و مکمل ها بهبود بخشیدن علائم ترک مواد افیونی یا صنعتی است

استفاده از قرص ویتامین برای ترک اعتیاد، منجر به افزایش مدت زمان ماندگاری درمان، کاهش علائم ترک و در کل بهبود وضعیت سلامتی افراد می شوند.

مصرف قرص ویتامین b1 در دوران ترک

اعتیاد اغلب با کمبود ویتامین B1 یا تیامین همراه است. این امر به طور معمول در غذاهایی مانند: گندم، شیر، گوشت گاو و غلات یافت می شود.

افراد معمولی با رعایت رژیم غذایی سالم به اندازه کافی، این ویتامین را دریافت می کنند. ویتامین B1 برای عملکرد سالم مغز و سیستم عصبی ضروری است. همچنین به هضم و سیستم عصبی کمک می کند.

نقش تغذیه در ترک اعتیاد  و قطع مصرف مواد مخدر همچنین منجر به کاهش قدرت جذب بسیاری از ویتامین های ضروری مانند:  ویتامین A ، D و E می شود. کمبود ویتامین A می تواند منجر به آسیب کبدی شود. کمبود ویتامین D باعث جذب اختلال در جذب کلسیم در بدن شده و منجر به از دست دادن توده و تراکم استخوان می شود.

در دوران ترک اعتیاد مصرف برخی داروهای تجویز شده و تغییر در اشتهای فرد موحب کمبود ویتامین های مختلفی می شود که ویتامین b1 از مهمترین آنهاست

تجویز قرص ویتامین ب 1 بهه همین سبب توسط پزشکان برای رساندن آن به بدن صورت می گیرد

اهمیت مصرف ویتامین b1 در ترک اعتیاد

تحقیقات نشان داده است مصرف ویتامین‌های B ممکن است بتوان در جلوگیری از هوس روی آوردن دوباره به مصرف مواد مخدر موفق‌تر عمل نمود. این ویتامین‌ها همچنین به سلامت مغز و روان کمک می‌کنند.

همینجا اهمیت این قرص مشخص می شود که جدا از ترمیم آسیب های بدنی متحمل دوران قطع مصرف مواد مخدر با مصرف آن میل و رغبت و فشار های روانی مصرف مواد مخدر را قطع کند

ضعف عضلانی عارضه‌ی نارایجی در افرادی که شروع به قطع مصرف مواد مخدر می کنند نیست، اما تشخیص علت آن معمولا دشوار است. تقریبا همه‌ی افراد در مرحله‌ای از زندگی خود ضعف عضلانی کوتاه‌مدت و موقت را تجربه می‌کنند.

اما ضعف عضلانی بلندمدت و ماندگار بدون دلیل واضح ممکن است نشانه‌ی کمبود تیامین باشد.

اگر مصرف کننده مواد مخدر هستید پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین داروی ترک اعتیاد را مطالعه کنید

اهمین مصرف قرص b1 در ترک اعتیاد

ویتامبن b1 چیست؟

این ویتامین تأثیرات بسیار مهمی در سوختن قندها در بدن و عملکرد اعصاب دارد. تیامین از راه روده جذب خون می‌شود. تغییراتی بر روی آن صورت می‌گیرد و آماده استفاده بافت‌ها می‌گردد. یکی از موادی که در جذب آن اختلال ایجاد می‌کند، الکل است که مصرف زیاد آن موجب کمبود ویتامین تیامین می‌شود. این ویتامین در بدن ذخیره نمی‌شود.

عملکرد آن در اندام‌ها، فعال کردن آنزیمهای لازم برای سوختن قند در بدن است. این ویتامین نقش اساسی در ادامه عملکرد چرخه کربن دارد. نقش مهم دیگر آن در اعصاب است. ما برای انجام هر حرکت یا درک حواس از محیط نیاز داریم پیام‌های عصبی از مغز به اعصاب بدن و بالعکس منتقل شوند، تیامین در انتقال پیامهای عصبی نقش مهمی دارد.

حبوبات، کبد و کلیه ها، غنی از تیامین هستند ولی در مرحله پخت طولانی غذاها، ویتامین غیر فعال می‌شود. احتیاج به تیامین در مراحل ضعف عمومی، نقاهت، کار عضلانی زیاد و شیردهی بیشتر است. اگر جیره غذایی از لیپیدها و پروتئینها غنی باشد، نیاز به تیامین کاهش می‌یابد. انسان متوسط برای هر هزار کالری انرژی غذایی مورد نیاز، روزانه به 1 میلی گرم تیامین احتیاج دارد.

مصرف بیش‌از اندازهٔ این ویتامین (۱۰۰ برابر نیاز بدن به صورت تزریقی) باعث مسمومیت شده و علائمی چون سردرد، تشنج، آریتمی قلبی، و واکنش‌های آلرژیک را ایجاد می‌کند.

خوراکی هایی دیگر که حامل این ویتامین ارزشمند میباشند شامل :

  • گوشت قرمز، گوشت ماهی و غلات منبع خوبی برای ویتامین B1 هستند
  • غلظت بالا ویتامین B1 در لایه های بیرونی و جوانه های غلات،سبوس برنج و سایر غلات با سبوس کامل، جو، و همچنین در آجیل و مغزها مانند پسته، بادام، گردو، فندق وجود دارد.
  • میوه ها و سبزیجاتی چون کاهو – هویج – اسفناج – کلم ،گل کلم،  پرتقال، انواع خربوزه مخصوصا گرمک، سیب زمینی، مارچوبه و کلم می باشد.
  • از دیگر مواد غذایی سرشار از ویتامین B1 می توان بهحبوبات بویژه عدس و لوبیا، تخم مرغ و شیر اشاره نمود .

از آن جا که ویتامین ب1 محلول در آب است بنابراین پخت و پز مواد حاوی این ویتامین باعث کاهش ارزش غذایی آن ها می شود،دانستن این نکته مفید است، برنج سفید که غنی نیست، تنها یک دهم تیامین موجود در برنج قهوه ای دارد.

یکی از علت های عدم جذب ویتامین ب 1الکل است که مصرف زیاد آن موجب کمبود ویتامین B1 می شود. این ویتامین در بدن ذخیره  نمی شود، از این رو باید توجه کنیم تا با مصرف درست از کمبود آن جلوگیری نماییم.

این مورد افرادی که در زمان ترک اعتیاد به مصرف الکل روی میاورند باید نصبت به مصرف قرص b1 اقدام نمایند

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام یعنی هرکس این قرص رو بخوره معتادبوده یا داره ترک میکنه؟ یکی رو میشناسم ازین قرص چارقسمت داشت یک قسمت یک قسمت میخوردمث اینکه،، حالاچطوری نمیدونم .. دلیلشو کسی میدونه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا