مطالب بارداری

خوردن اسپرم باعث چاقی زن می شود؟

?Does eating sperm make a woman fat

اینکه خوردن اسپرم باعث چاقی زن می شود شاید یک سوال عجیب و چندش اور باشد اما بخاطر شایعات مختلف و متفاوتی که در مورد این موضوع در بین افراد مطرح شده می خواهیم از نظر علمی این موضوع را برسی کنیم

مایع منی در احکام اسلامی نجست بوده و خوردن آن حرام می باشد است.  اما اگر به هر دلیلی مایع منی به طور غیر عمدی خورده‌شود، گناهی بر فرد وارد نیست. اگر منی وارد دهان شده‌باشد و هنوز پایین نرفته باشد، بهتر است در صورت امکان آن را از دهانتان بیرون بریزید. این را برای ابتدای کار بگوییم که فارغ از هر برداشتی از این موضوع مطلع باشید

مایع منی حاوی هورمون تستوسترون است. تستوسترون، میل جنسی را هم در زنان و هم در مردان افزایش می‌دهد. در صورت دخول، تستوسترون از طریق دیواره‌های واژن زنان جذب می‌شود و در صورت بلعیدن مایع منی، تستوسترون از طریق دستگاه گوارش جذب می‌شود

کالری اسپرم

اسپرم چقدر کالری دارد ؟

صحبت های و شایعاتی مطرح شده است که مایع منی حاوی ویتامین C به اندازه یک پرتقال است. اگرچه مایع منی حاوی ویتامین C است، اما هیچ تحقیقی برای تایید این ادعا وجود ندارد.

از طرف دیگر اسپرم به اندازه یک تخم مرغ پروتین دارد که بررسی ها به این صورت نیز نمی باشد و اینها تماما حرف های بدون اثبات می باشد

اسپرم حاوی کالری نیست و انرژی چندانی به بدن ارایه نمی‌دهد. به علت مواد مغذی کم، اسپرم به تنهایی خوراکی مناسبی نیست

در جستجو در اینترنت به این نتیجه می رسیم که مایع منی حاوی ۵ تا ۲۵ کالری در هر قاشق چای خوری است، اما تحقیقات جامع و معتبری زیادی برای اثبات این رقم وجود ندارد.

در هر انزال به طور میانگین ​​حدودا یک قاشق چای خوری یا ۵ میلی متر (میلی لیتر) منی تولید خواهد کرد. ولی این عامل با توجه به عواملی همانند سلامت کلیهر فرد و اگر اخیراً انزال کرده باشد ، این مقدار می تواند بین ۱.۵ تا ۷.۶ میلی لیتر باشد.

فرق اسپرم و  منی چیست؟

اسپرم یک سلول میکروسکوپی مردانه است که هدف آن تولید مثل است. این سلول از یک سر بیضی شکل و یک دم بلند تشکیل شده‌است و وظیفه آن بارور کردن تخمک‌های ماده است.

اسپرم توسط مایعی حمل می‌شود که به آن کمک می‌کند تا به تخمک برسد و آن را بارور کند. این مایع را منی می‌نامند. در حقیقت منی مایعی است که حاوی مقادیر زیادی اسپرم است.

آب منی از میلیون ها اسپرم و مایع منی تشکیل شده است. در هر انزال حدود 100 میلیون اسپرم از آلت تناسلی در بستر آب منی خارج می شوند. سلول های اسپرم در بیضه ها تولید شده و سپس وارد لوله ای به نام اپیدیدیم می شوند و در آنجا ذخیره و تحت تاثیر هورمون های بیضه و هیپوفیز بالغ می گردند.

پس از این مرحله سلول های اسپرم به دفران که لوله ای بلند و ماهیچه ای است می روند و با مایع منی که توسط 2 مجرای انزال ترشح شده اند، ترکیب می شوند. این ترکیب نهایی آب منی نام دارد که اسپرم ها را به رحم زن می رساند.

ترشحات منی شامل

  • مایع پروستات که اسیدیته واژن را خنثی می کند
  • مایع منی حاوی پروتئین، اسیدهای چرب و فروکتوز برای تغذیه اسپرم
  • مایع بولبورترال که آلت تناسلی را روان می کند

این مایعات به اسپرم کمک می کند تا در عین حال سالم به تخمک برسد.

در یک جمع بندی کلی می توان گفت که منی حاوی انواع مختلفی از مواد شامل آب، آنزیم‌ها، اسید اوره، اسید لاکتیک، شکر، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد.

در حالی که اسپرم تشکیل شده از سلول‌های جنسی است و حاوی دو شریان و یک ویژگی است که برای حرکت آنها مهم است به نام فلگل‌ها می‌باشد. اگرچه منی حاوی اسپرم است، اما این دو ماده یکی نیستند و فرآیندهای جداگانه‌ای دارند

خوردن اسپرم چاقی زن

چاقی زن با خوردن اسپرم

غذای هضم نشده درون شما در اسیدها و مایعات معده معلق است و این باعث افزایش وزن نمی شود. درست مانند خوردن غذای 1 کیلوگرمی، وزن شما را 1 کیلوگرم افزایش نمی دهد.

منی هضم شده نمی تواند وزن را افزایش دهد اگر میزان کالری آن را مطابق با گفته های منابع اینترنتی در نظر بگیریم یک انزال معمولی 3.5 میلی لیتری فقط حدود 1 کالری دارد. این هیچ کاری برای توده شما ندارد.

منی از چیزهای زیادی مانند آنزیم ها، قند، آب، پروتئین، روی و اسپرم تشکیل شده است. کالری بسیار کمی دارد و ارزش غذایی کمی دارد و در صورت قورت دادن باعث افزایش وزن فرد نمی شود .

اگر منی داخل واژن بریزد باعث چاقی زن می شود؟

هنگامی که منی در داخل واژن زن قرار می گیرد نیز باعث افزایش وزن نمی شود. منی فقط 1% اسپرم دارد و بقیه از قند، اسید اسکوربیک، روی و غیره تشکیل شده است.

اسپرم ها بعد از 48 ساعت از بین می روند. قندها و سایر مواد مغذی توسط اسپرم ها و باکتری های واژن هضم می شوند. در نهایت چیزی از مایع منی برای افزایش وزن شما باقی نمی ماند.

مشروط بر اینکه بدیهی است که با اسپرم باردار نمی شوید. سپس آن یک مورد متفاوت است

فروشگاه رپید تست

آیا اسپرم باعث افزایش وزن فرد می شود؟

محققان دریافته اند که قرار گرفتن در معرض مایع منی به دلیل مواد شیمیایی تغییر دهنده خلق و خوی این مایع بدن برای سلامت زنان مفید است .

تحقیقات قبلی نشان داده بود که این مواد شیمیایی نه تنها خلق و خو را افزایش می دهند، محبت را افزایش می دهند و خواب را تحریک می کنند، بلکه حاوی ویتامین ها و داروهای ضد افسردگی نیز هستند.

اسپرم در چه حالتی می تواند یک زن را چاق کند؟

برای توضیح این موضوع باید بگویم که با توجه به یافته ها و منطق می توان گفت اسپرم فقط در شرایطی می تواند یک زن را چاق کند که موجب باردار شدن وی گردد و حاملگی باعث افزایش وزن فزن گردد

در غیر این صورت خوردن اسپرم باعث چاقی زن نمی شود و نمی توان از این موضوع به عنوان مدرکی برای این موضوع استفاده کرد

در پایان باید به شما بگویم که مایع منی می تواند حامل ویروس جنسی از جمله عامل بیماری ایدز باشد  ما به شما پیشنهاد می کنیم به صورت دوره ای با خرید کیت ایدز نسبت به غربالگری خود اقدام نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا