بیماری های جنسی

کاندوم دهانی چیست؟

What is an oral condom?

کاندوم دهانی ، که به آن کاندوم خوراکی یا کاندوم زبانی نیز گفته می شود ، کاندوم هایی هستند که در هنگام رابطه جنسی از راه دهان استفاده می شوند. این ابزار برای محافظت در برابر عفونتهای مقاربتی (STI) ، مانند بیماری های کلامیدیا ، ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) و ایدز HIV  مورد استفاده قرار می گیرد.کاندوم زبانی

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده (CDC) ،  در گزارشات خود عنوان کردند که 85 درصد از بزرگسالان فعال جنسی از 18 تا 44 سالگی از داشتن رابطه جنسی دهانی با حداقل یک شریک جنسی مخالف خبر داده اند.

کاندوم دهانی از نظر طراحی همانند کاندوم مردانه یا کاندوم زنانه نی باشد با این تفاوت که قسمت جلوی آن  ، که گسترده تر بوده و به گونه ای طراحی شده اند که به خوبی روی لب ها قرار بگیرد  و  این به شخص امکان می دهد رابطه دهانی را بدون تماس مستقیم با مهبل انجام دهد.

نکته قابل توجه از مزیت های این ابزار این است که در رابطه جنسی از کاندوم دهانی نیز می توانید بر روی آلت تناسلی مرد استفاده شود.

سازندگان کاندوم های دهانی عنوان می کنند که محصول خود را از مواد و ترکیباتی تولید می کنند که در کنار محافظت از شخص در برابر ویروس ها و بیماری های جنسی برای دهان و دندان شخص ضرری نداشته باشد

نحوه انتخاب کاندوم دهانی

کاندوم دهانی توسط شرکت های محدودی تولید شده و برای انتخاب آن محدودیت وجود دارد اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد که برای رابطه جنسی دهانی ایمن تر توصیه می شود ، از جمله:

  • کاندوم لاتکس یا پلی اورتان
  • سدهای دندانپزشکی ، که مربع های لاتکس هستند
  • پوشش پلاستیکی

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در انتخاب کاندوم زبان وجود دارد:

از کاندوم های بدون روان کننده استفاده کنید

اگر می خواهید از کاندوم های سنتی برای رابطه جنسی دهانی استفاده کنید ، کاندوم غیرمجاز راهی است که باید انجام دهید. برخی از افراد طعم روغن های قدیمی را که خنثی می کنند ، می دانند.

همچنین می خواهید از کاندوم های حاوی nonoxynol-9 ، یک اسپرم کش که می تواند باعث تحریک و بی حسی زبان شود ، خودداری کنید.

کاندوم های طعم دار را امتحان کنید

انواع کاندوم طعم دار در بازار وجود دارد که برای رابطه جنسی دهانی عالی هستند. حتماً ابتدا برچسب را بخوانید ، زیرا برخی از کاندوم های طعم دار محصولات جدیدی هستند و برای رابطه جنسی ایمن نیستند. به دنبال بسته بندی باشید که به وضوح نشان می دهد که کاندوم در برابر STI محافظت می کند.
با روانکارهای طعم دار آزمایش کنید

اگر می خواهید از برخی از عطر و طعم ها لذت ببرید اما ترجیح می دهید به جای انواع پیش طعم دار از کاندوم های سنتی استفاده کنید ، همیشه می توانید یک روان کننده طعم دار اضافه کنید.

اگر قصد دارید از روان کننده برای رابطه جنسی واژن یا مقعد استفاده کنید ، این برچسب را بخوانید تا مطمئن شوید که برای نفوذ نیز بی خطر است. به یاد داشته باشید که روغن های روغنی استفاده از لاتکس بی خطر نیستند زیرا باعث خراب شدن لاتکس می شوند.

از محصولات غذایی مبتنی بر روغن با کاندوم های لاتکس استفاده نکنید

استفاده از یک محصول غذایی به عنوان جایگزینی برای روان کننده های طعم دار در هنگام رابطه جنسی می تواند وسوسه‌انگیز باشد. در حالی که ممکن است شربت ها و سایر غذاهای موجود در آشپزخانه شما به عنوان جایگزین بی خطر به نظر برسد ، غذاهایی که روغن آن از جمله روغن بادام زمینی باشد ، می توانند باعث تجزیه لاتکس شوند.
اگر شما یا شریک زندگی تان حساسیت به لاتکس دارید از کاندوم پلی اورتان استفاده کنید

کاندوم های پلی اورتان برای افرادی که به لاتکس حساسیت دارند جایگزین مناسبی است. دقیقاً مانند کاندوم لاتکس ، می خواهید از مواردی که حاوی اسپرم کش است جلوگیری کنید. روان کننده های روغنی برای استفاده با کاندوم های پلی اورتان بی خطر هستند.
تاریخ انقضا را بررسی کنید

کاندوم و روان کننده ها ماندگاری بالایی دارند ، اما همیشه باید تاریخ انقضا را بررسی کنید تا مطمئن شوید. از محصولاتی که منقضی شده اند استفاده نکنید.

اگر می خواهید بدانید که برای خرید کاندوم چه بگوییم؟ مطلب سایت رپید تست را مطالعه کنید

استفاده از کاندوم زبانی

چگونه می توانم از کاندوم زبان استفاده کنم؟

کاندوم در جلوگیری از شیوع STI و HIV در صورت استفاده صحیح بسیار مؤثر است. این که آیا از کاندوم زبان ، سد دندانپزشکی یا کاندوم معمولی برای رابطه جنسی دهانی استفاده می کنید ، پیروی از دستورالعمل های بسته بندی مهم است.

در اینجا دستورالعمل نحوه استفاده از کاندوم و سدهای دندانی برای رابطه جنسی دهانی آورده شده است.

برای رابطه دهانی با آلت تناسلی مرد

  1. کاندوم را از روی بسته بندی بردارید و آن را فقط به اندازه کافی خارج کنید تا مطمئن شوید که سمت راست آن است.
  2. نوک کاندوم را بچسبانید و آن را روی سر آلت تناسلی مرد قرار دهید.
  3. برای جمع آوری مایع منی کمی فضای خالی در نوک بگذارید.
  4. کاندوم را از تمام طول به پایین پایه آلت تناسلی بکشید تا کاملاً پوشانده شود.

برای cunnilingus (دهان به واژن) یا مقعد (دهان به مقعد) با استفاده از محافظ دهانی:

  1. با دقت سد دندانی را از بسته خارج کنید.
  2. سد دندانپزشکی را از نظر اشک یا آسیب بررسی کنید.
  3. سد دندانی را صاف بر روی واژن یا مقعد قرار دهید – آن را دراز نکنید.

برای استفاده از کاندوم به عنوان سد دندانی:

  1. کاندوم را از بسته جدا کرده و آنرا جدا کنید.
  2. با استفاده از قیچی تیز ، نوک را با دقت از کاندوم جدا کنید.
  3. پایین کاندوم را از بالای لبه برش دهید.
  4. یک طرف کاندوم را قطع کنید.
  5. بر روی واژن یا مقعد صاف دراز بکشید.

نکته جالب

بسته بندی پلاستیکی مانند سارافان یا Cling Wrap که در فروشگاه های مواد غذایی موجود است ، همچنین می تواند به عنوان سدی محافظ در هنگام رابطه جنسی دهان استفاده شود.

برای استفاده از بسته بندی پلاستیکی ، یک قطعه را به اندازه کافی بزرگ برش دهید تا واژن یا مقعد را بپوشاند و از آن به عنوان محافظ دندانی استفاده کنید.

اگر کاندوم پاره شد چکار کنیم؟ می تواند شما را به خوبی راهنمایی کند

نحوه استفاده از روان کننده

اضافه کردن روان کننده قبل از استفاده از کاندوم یا محافظ دندانی برای رابطه جنسی دهانی می تواند به افزایش حساسیت کمک کند. در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است:

قبل از قرار دادن کاندوم ، یک یا دو قطره روغن روان کننده را روی سر آلت تناسلی بمالید. به یاد داشته باشید فقط وقتی از ما روانکار مبتنی بر آب یا سیلیکون استفاده می کنید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا