مطالب اعتیاد

روش تشخیص اعتیاد در خانه

How to diagnose addiction at home

روش تشخیص اعتیاد در خانه قطعا می تواند یک گزینه مناسب برای دلواپسان مصرف مواد مخدر در بین عزیزان خود می باشد.

این راه می تواند قسمت زیادی در مورد کنترل بیماری اعتیاد موثر و موفق باشد

این روزها اعتیاد یکی از بلاهای خانمان سوزی است که افراد نسبتاً زیاد به آن دچار شده‌اند! شاید برای شما هم پیش آمده که در این رابطه نسبت به فرزند، همکار و یا حتی همسر خود شک داشته باشید.

این روزها خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر نیازی به مراجعه حضوری به درمانگاه‌ها، مراکز آزمایشگاهی و … برای تشخیص مصرف موارد مخدر نیست! اگر دوست دارید شما هم با سریع‌ترین روش تشخیص اعتیاد در خانه در این زمینه آشنا شوید، امروز با ما همراه باشید.

چطور در خانه اعتیاد به مواد مخدر را تشخیص بدهیم؟

اگر در مورد تشخیص اعتیاد به مواد مخدر در خانه بخواهیم صحبت کنیم بهترین روش استفاده از رپید تست ها است. ما باید خیال شما را راحت کنیم که علائم اعتیاد به مواد مخدر یا مصرف آن می تواند پیش اگاهی نسبت به اعتیاد شخص داشته باشد اما واقعا نیم توانیم از روی ظاهر و علائم حتما بگوییم شخص مصرف کننده است.

مخصوصا اگر اینکار در خانه با توجه به شرایط بدنی فرد قضاوت شود.تشخیص اعتیاد در خانه

ما می گوییم حتما باید به علائم که به آنها اشاره می شود باید در خانه دقت کرد و تغییرات در سبک زندگی فرد را دنبال کرد اما آزمایش می تواند یک روش تشخیصی مناسب و قابل اطمینان برای این موضوع باشد

رپید تست ها کیت های سریع هستند که با نمونه ادرار و بزاق عمل می کنند و می توانند در عرض چند دقیقه مصرف مواد مخدر را در بدن فرد در خانه تشخیص دهند

این وسیله بیشتر شبیه به تست های بارداری می باشند اما با مکانیزم متفاوت که در همان مدت زمانی می تواند کار یک فرایند طولانی آزمایشگاهی را پیش ببرد

البته بازهم تاکیید کنیم که استفاده از تست سریع برای تشخیص اعتیاد در خانه تنها برای شروع یک بررسی است و حتما با رعایت ملاحظات از آزمایشگاه ها برای بدست اوردن نتیجه بهتر باید کمک گرفت

چون ما لیستی از داروهای مثبت کننده تست اعتیاد داریم که با مطالعه ان در می یابید که مصرف دارو می تواند ازمایش اعتیاد را مثبت نشان دهد

پس پیش از اینکه به این روش تشخیصی در خانه رجوع کنید بهتر است صبر و حوصله و مشاوره را فراموش نکنید

چرا باید به کیت‌های تشخیص اعتیاد اعتماد کنم؟

یکی از مسائلی که همیشه مطرح می‌شود، این است که چرا باید به کیت‌های تشخیص اعتیاد در خانه اعتماد کرد؟ مگر این کیت‌ها قابل اعتماد هستند؟

چه استانداردهایی وجود دارد که ثابت می‌کند، توجه به جواب این آزمایشات می‌تواند، مفید باشد؟ اگر کمی در این رابطه تحقیق کرده باشید، حتماً با نام سازمان‌های اداره غذا و داروی آمریکا یا همان FDA، سازمان استاندارد اروپا یا CE، سازمان بهداشت جهانی یا WHO برخورد کرده‌اید.

این سازمان‌ها جزو بهترین بررسی کننده‌های کیفیت این کیت‌های تشخیص اعتیاد هستند که اگر نماد یا نام هر کدام را اگر بر روی هر تست مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که آن محصول دارای کیفیت بالا و حساسیت بالای ۹۸ درصد است.

اگر شما از این محصولات باکیفیت و دارای استانداردهای لازم استفاده می‌کنید، باید خیالتان از بابت نتیجه استفاده از محصول کاملاً راحت باشد.

از سوی دیگر تست های تشخیص اعتیاد در خانه در اصل یک وسیله غربالگری آزمایشگاهی می باشد که در کلینیک های ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرند و مجوز وزارت بهداشت و درمان ایران را هم دارا هستند.

تست اعتیاد در خانه به چه صورت است؟

روش‌ها و شیوه‌های مختلفی برای تست اعتیاد در خانه وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دو روش مهم زیر اشاره کرد که این روزها کاملاً ثابت شده‌اند و استفاده از آن‌ها رایج است:

استفاده از کیت‌های تشخیص مواد مخدر و سومصرف آن‌ها، بسیار بهتر و جذاب تر از روش‌های دیگر است چرا که با اگر از آن‌ها برای تشخیص مصرف مواد مخدر استفاده کنید، متوجه خواهید شد که نیازی به مراجعه حضوری به آزمایشگاه نیست و خیلی آسان به بهترین نتیجه خواهید رسید.

اگر به آزمایشگاه‌های معتبر هم در شهر محل زندگی خود برای همین موضوع مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که آن‌ها هم از همین کیت‌های تشخیصی بجای آزمایش‌های طولانی و دارای خطا استفاده می‌کنند.

تست اعتیاد در خانه نه تنها برای تشخیص مصرف مواد مخدر حتی برای تشخیص مصرف سیگار و کیت تست مصرف الکل نیز وجود دارد

آیا شما هم تابحال این کیت‌ها را از نزدیک مشاهده کرده‌اید؟

تست اعتیاد نواری چگونه عمل می‌کند؟

تشخیص اعتیاد و مصرف مواد مخدر آسان
بهترین شیوه تشخیص اعتیاد و مصرف مواد مخدر

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که پرسیده می‌شود، این است که چگونه تست اعتیاد نواری تشخیص اعتیاد به انواع مواد مختلف را انجام می‌دهد در واقع طبق ادعاهای پزشکی، می‌توان برای تشخیص هر نوع ماده اعتیاد آوری مثل مرفین، حشیش، متادون و … می‌توان از این کیت‌های تشخیص سریع استفاده کرد.

اگر در این رابطه کمی تحقیق کرده باشید، احتمالاً شما هم می‌دانید که این کیت‌ها برای تشخیص مصرف مواد مخدر از آنتی‌بادی مونوککلونال علیه ماده استفاده می‌کنند.

شما می توانید از روش های ترک اعتیاد در خانه استفاده کنید

به عنوان مثال برای تشخیص مصرف متادپن از آنتی‌بادی مونوکلونال همین ماده استفاده می‌شود به این صورت که اگر در نمونه ادرار فرد، متادون یا موادی مشابه آن وجود داشته باشد، با کمک این کیت به سمت بالا حرکت می‌کنند و با آنتی‌بادی موجود در آن پیوند شیمایی برقرار می‌کنند.

اگر پس از انجام آزمایش به صورت گفته شده، نمی‌توانید نوار رنگی را مشاهده کنید معنای آن، این است که فرد مورد نظر معتاد است در غیر این صورت شما باید خطی به نام خط کنترل را در هر حالتی بر روی کیت تست مشاهده کنید.

ما در مطلب دیگری در یک ویدئو و مقاله ای آموزش انجام تست نواری را بطور کامل توضیح داده ایم که به شما پیشنهاد می کنیم حتما این مورد را با دقت ملاحظه بفرمایید

شاید فکر می‌کنید که کیت تا چه اندازه دقیق است و چطور قابلیت تشخیص خود را به رخ می‌کشد؟

میزان دقت کیت تست تشخیص اعتیاد مصرف مواد مخدر

تشخیص یا عدم تشخیص مواد مخدر موجود در ادرار رابطه کاملاً مستقیمی با مقدار موجود آن‌ها دارد، به این صورت که در این زمینه حداقلی وجود دارد. به عنوان مثال برای موارد زیر حداقل میزان موجود کاملاً مشخص شده‌است:

  • مرفین 300ng/ml
  • ماری جوانا و حشیش 50 ng/ml
  • شیشه 1000 ng/dl
  • و …

می‌توان نقطه قوت این نوع از تست‌ها را سرعت بالای آن‌ها دانست. شما به سرعت می‌توانید متوجه شوید که آیا شخص مورد نظر شما به ماده ای اعتیاد آور معتاد است یا نه؟ همچنین لازم است بدانید که این کیت‌های تشخیصی قادر هستند تا مدت زمان ۷۲ ساعت بعد از مصرف مواد، تشخیص دهند که آیا فرد مورد نظر موادی مصرف کرده‌است؟

ساعت و دمای انجام آزمایش با استفاده از این کیت‌های پیشرفته اصلاً مهم نیست. شما می‌توانید حتی نمونه ادرارهایی که در دمای پایین به مدت ۴۸ ساعت نگهداری شده‌اند را بعد از فریز کردن، می‌توان آزمایش کرد و جواب صحیحی از آن‌ها بدست آورد.

تشخیص اعتیاد به مواد مخدر
شیوه های تشخیص اعتیاد به مواد مخدر چگونه هستند؟

انواع کیت‌های تشخیص مصرف مواد مخدر موجود در بازار

کیت‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم، انواع و شکل‌های مختلفی دارند. در بعضی مواقع تنها برای تشخیص یک نوع ماده خاص از آن‌ها استفاده می‌شود، در حالی که برخی از مدل‌های آن‌ها قادر است که به صورت همزمان میزان مصرف چند نوع ماده مخدر را به صورت کامل بررسی کند. از جمله معروف‌ترین کیت‌های تشخیص اعتیاد عبارت اند از:

  • رپید تست ده کاره: امکان تشخیص ۱۰ نوع ماده مخدر به صورت همزمان، دارای ۱۰ نوار کنترل (هر طرف ۵ ماده کنترل)
  • رپید تست پنج کاره: امکان تشخیص ۵ نوع ماده مخدر به صورت همزان شامل مورفین، شیشه، متادون، THC، حشیش و یا ماری جوانا

باتوجه به این که میزان ماندگار هر ماده مختلف در بدن متغیر است، باید حتماً در صورت مشکوک شدن به فردی حتماً او را در اسرع وقت به یک آزمایشگاه برد و یا با استفاده از یک کیت تشخیص، آزمایش خانگی در این رابطه از او گرفت.

نتیجه‌گیری: چطور از کیت تشخیص اعتیاد ادراری در خانه استفاده کنم؟

برای تشخیص اعتیاد به مواد مخدر در خانه لازم است که حتماً کیت رپید تست را در مقدار مناسبی از فرد مشکوک قرار دهید. معمولاً در عرض ۱۵ ثانیه و یا کمتر، متوجه تغییراتی در نوار کنترل خواهید شد چرا که اگر فرد معتاد به ماده خاصی باشد، ماده شیمایی موجود در ادارار او با ماده موجود بر روی کیت واکنش می‌دهد و نوار کنترل محو می‌شود.

اگر در رابطه با تشخیص اعتیاد به مواد مخدر، تشخیص مصرف مواد مخدر و یا مواردی از این دست تجربه یا سؤال خاصی دارید، به راحتی می‌توانید، آن‌ها را در بخش نظرات با ما و دیگر افرادی که این مقاله را مطالعه می‌کنند به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام.باتشکر از سایت ارزشمند شما و راهنمافوراهکاریی که ارائه می‌شود،آیا باقرص یا شربتی میتوان به فردی که مشکوک به اعتیاد است جهت تست بدهیم مصرف کندو عکس العمل یا با علائمی مشخص شود که معتاد است یانه.
    و تست از طریق مو را لطفاً توضیح دهید.سپاس

    1. با سلام و تشکر از مطالب خوبتون.
      ببخشید پسرم مدت زیادی از گل استفاده می کرد اما الان مدتی هست علائمش تغییر و شدت بدی حالش بیشتر شده که فهمیدیم کمیکال مصرف می کنه. با هزار مصیبت تونستیم تحویل پلیس با نامه قاضی برای کمپ بدیم. اما همون شب اول آزادش کردن گفتن 5 تست ازش گرفته شده و منفی بوده در حالیکه با تحت فشار قرار دادنش اعتراف به مصرف کمیکال داره. مسئول کمپ به ما میگه کمیکال راه تست کردنش هنوز تو ایران نیومده الان تکلیف ما چیه؟ راحت با نظر قاضی آزادش می کنن و داره خودش رو با مصرف زیاد نابود می کنه و کما اینکه بسیار هم اذیتمون می کنه پس از مصرف.
      تو رو خدا ی راهنمایی بکنید. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا