آزمایش اعتیاد

پریود بودن در آزمایش قبل از ازدواج

Menstruation in premarital testing


برای انجام مراسمات رسمی ازدواج باید مقدمات لازمی را لحاظ کرد تا مشکلات خاصی پیش نیامده و تمام برنامه ها به خوبی برگزار گردد

یک چیز مهم که شما و همسرتان باید قبل از عروسی انجام دهید آزمایشات قبل از ازدواج یا به عبارتی آزمایشات پزشکی است انجام این آزمایشات به شما کمک می کند از استرس و مشکلات ناخواسته و غیرضروری بعد از ازدواج دور بمانید،

زنان  نکات مهم تری در مورد تغییرات بدنی آقایان دارند که شاید لازم باید برای اینکه نتیجه آزمایش با اختلالی مواجه نگردد به آن توجه ویژه ای کرد یکی از این مورد این است که اگر زنان در زمان تست ازدواج پریود یا عادت ماهیانه باشند امکان ایجاد بروز خطا یا عدم انجام آزمایش توسط مرکز مراجعه کننده خواهند داشت یا خیر؟

بررسی سلامت زوجین هدف اصلی

بررسی سلامت زوجین (زن و مرد) از لحاظ جسمی و جنسی بسیار مهم است تا بتوانند با آرامش خاطر بیشتری زندگی مشترک خود را آغاز کنند و همچنین از بروز و انتقال بیماری به یکدیگر و کودک خود در آینده پیشگیری کنند.

دانستن سلامت همسرتان به معنی ایجاد مشکل در ازدواج نیست بلکه در صورت لزوم می توانید از مراقبت های پزشکی استفاده نمایید.

در آزمایش قبل از ازدواج  با بررسی نمونه خون افراد، می توان به بیماریهایی از قبیل تالاسمی(کم خونی مینور و ماژور)، هپاتیت، سیفلیس، ایدز، بیماری های مقاربتی و بیماری های ژنتیکی پی برد و همچنین با بررسی نمونه ادرار افراد می توان از اعتیاد و عدم اعتیاد آنها مطلع شد.

برای آزمایش ازدواج ناشتا بودن ضرورتی ندارد. به دلیل پیشگیری از تقلب و کاهش خطا، در آزمایش اعتیاد ازدواج نمونه گیری با حضور ناظر انجام می شود. روش دیگر نظارت بر نمونه گیری، استفاده از دوربین های مداربسته با رعایت اصول اخلاقی می باشد.

تاثیر عادت زنانه در آزمایش ازدواج

عادت ماهانه زنان و اختلال در آزمایش ازدواج

سوال اصلی اینه که اگر یک دختر در ایام عادت ماهیانه آزمایش های قبل از ازدواج را انجام بده، پریود بودن اون می تونه در نتایج آزمایش اختلال ایجاد کنه؟ مثلا باعث بشه چیزی بالا یا پایین نمایش داده بشه؟ و یا اینکه میتوان آزمایش ازدواج در زمان پریود انجام داد یا نه؟

باید بگوییم که آزمایش خون مشکلی ندارد، اما به گفته متخصصان و کارشناسان آزمایشگاه اگر فرد سابقه کمبود آهن یا فقر آهن دارد بهتر است انجام آزمایش قبل ازدواج را به بعد از دوره پریودی موکول کند.

در مورد نمونه ادرار، برخی از آزمایشگاهها وقتی فرد در زمان پریود باشد نمونه ادرار از فرد نمی گیرند، ولی برخی دیگر از آزمایشگاهها اگر روز دوم یا سوم پریود خانم باشد نمونه گیری را انجام می دهند.

بنابراین برای اینکه اطلاع دقیق تری در این مورد داشته باشید بهتر است با مرکز و آزمایشگاهی که قرار است برای انجام آزمایش ازدواج مراجعه کنید، تماس بگیرید.

در زمان پریودی هورمون های بدن تغییر می کند و این موضوع بر روی متابولیت های خون تاثیر خواهد گذاشت. اما لازم است بدانید که کدام یک از فاکتورها بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

ممکن است شما از این مسئله بی اطلاع باشید و بدون اینکه مسئول آزمایشگاه را جریان بگذارید، آزمایش خون خود را انجام دهید. بعد از انجام تست، خطا در نتیجه وجود خواهد داشت.

به همین دلیل است که شما باید بدانید در زمان پریودی چه فاکتورهایی از خون را می توانید بدون مشکل، اندازه گیری کنید. شما بعنوان یک بانو لازم است در مورد شرایط فیزیولوژی بدن خود، کارشناس آزمایشگاه را هر چه زودتر در جریان بگذارید و سپس اقدام به آزمایش ازدواج نمایید.

بنابراین با توجه به زمان گیر بودن آزمایش های ژنتیک و یا مشکلات پیش بینی نشده مانند شلوغ بودن آزمایشگاه، بهتر است مراحل انجام آزمایش را یک ماه قبل از عقد خود شروع کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا