آشنایی با بیماری هاایدز و HIVبیماری های جنسی

راه های تشخیص ایدز بدون آزمایش

Ways to diagnose AIDS and HIV without tests and laboratories

این موضوع امری طبیعی است که هر فرد به دنبال راه های تشخیص ایدز بدون آزمایش باشد .شاید دلیل این امر ترس و فوبیا از انجام تست و یا اینکه نگرانی از پاسخ آن باشد

برخی افراد نیز در کنار این موضوع نمی توانند منتظر زمان انجام و پاسخگویی آزمایشگاه بمانند بماند اینکه نگرانی از حفظ حریم شخصی خود نیز دغدغه برخی اشخاص می باشد
HIV یا ایدز نشانه های مختلفی دارد که این نشانه ها در همه افراد یکسان نیست . این نشانه ها به بدن هر شخص و سطحی از بیماری که در آن قرار دارد ، بستگی دارد .

چگونه بدون آزمایش بفهمیم ایدز داریم؟

ما باید برای درک بهتر این موضوع با ابعاد مخنلف این بیماری آشنا بشویم و اطلاعات کامل و مناسبی از چگونگی انتقال و ماهیت کلی این بیماری به دست آوریم و با کمک گرفتن از شواهد سعی بر تشخیص ایدز بدون آزمایش کنیم

البته باید دلایل و مشاهدات به سطح قابل توجهی برسد که بتوان تا حد بالایی به مبتلا شدن مشکوک شد ولی باز به یقین نمی توان اطمینان کامل بدست آورد

اما اهمیت همین موضوع آنقدر می باشد که با جدی گرفتن آن روند درمان را بسیار زودتر آغاز کرده و زمان طلایی را از دست نداد

حال برای تکمیل شدن این موضوع بهتر است با سطوح بیماری ایدز آشنا شوید

سطوح بیماری ایدز:

بیماری ایدز از هنگام ورود ویروس به بدن تا مرحله مرگ شخص در سطح های مختلفی قرار می گیرد که هر کدام نشانه ها و علائم خود را دارا هستند .به همین منظور ما در ادامه این مطلب سعی به تعریف و توضیح علائم آن می نماییم

تشخیص hiv بدون آزمایش

سطح اول:مرحله حاد بیماری

این مرحله در حدود 2 تا 4 هفته بعد از آلودگی با عفونت ایجاد می گردد و 3/2 افراد علائمی مشابه علائم آنفولانزا دارند که این پاسخ طبیعی بدن به آلودگی با این عفونت است. این علائم عبارتند از:

  • تب
  • لرز
  • راش های پوستی
  • تعریق شبانه
  • درد عضلانی
  • گلو درد
  • خستگی
  • تورم غدد لنفاوی
  • زخم های دهان

این علائم ایدز در روزهای اول  و تا چند هفته می تواند ادامه پیدا کند. اما تعدادی از مردم در این مرحله هیچ علائم و نشانه ای بروز نمی دهند.
در این مرحله از بیماری احتمال انتقال ویروس به افراد غیر بیمار بسیار زیاد است. شاید توجه به این علائم مهمترین راه تشخیص ایدز بدون آزمایش باشد

سطح دوم: مرحله نهفته

در این مرحله ویروس همچنان در حال زیاد شدن است اما در مقدار کم. افراد مبتلا به ایدز در این مرحله هیچ علامتی ندارند و ممکن است اصلا احساس بیماری نداشته باشند.

این مرحله عفونت مزمن HIV نیز نامگذاری شده است و راه تشخیص hiv بدون ازمایش در این سطح پیدا نمی شود

بدون دریافت درمان افراد مبتلا می توانند به مدت 10 تا 15 سال در این مرحله باقی بمانند اما تعدادی از آنها می توانند سریعتر از این مرحله عبور کنند.

در این مرحله اگر شما درمان HIV را مطابق با مقدار تجویز شده دریافت کنید و ویروس را در سطح غیر قابل شناسایی حفظ کنید شما می توانید زندگی طولانی تر و همراه با سلامتی تجربه کنید و همچنین حتی از راه سکس بیماری خود را به پارتنر انتقال ندهید.

اما اگر در این مرحله سطح ویروس در بدن قابل شناسایی باشد شما می توانید این بیماری را حتی اگر هیچ علائمی نداشته باشید انتقال دهید .

در این مرحله به هیچ عنوان نمی توان بدون آزمایش ایدز را تشخیص داد چون فرد نه علائمی دارد و نه شرایط خاصی را تجربه می کند که بتواند برای وی آگاهی حاصل کند

به این زمان دوره کمون ایدز نیز می گویند

سطح سوم: ایدز

اگر شما HIV داشته باشد و درمان نکنید در نهایت این ویروس سیستم ایمنی شما را ضعیف می کند و به سمت بروز ایدز(سندروم نقص ایمنی اکتسابی) پیشرفت می کند . این آخرین مرحله از بروز بیماری است.

نشانه های ایدز به شرح زیر است.

  • کاهش سریع وزن
  • تب مکرر یا تعریق شبانه زیاد
  • خستگی شدید
  • تورم طولانی مدت غدد لنفاوی در زیر بغل ،کشاله ران یا گردن
  • اسهالی که بیشتر از یک هفته طول بکشد.
  • زخم های دهان ، مقعد یا زخم های ناحیه تناسلی
  • پنومونی یا ذات الریه
  • لکه های قرمز ،قهوه ای ،صورتی یا ارغوانی رو یا زیر پوست و یا داخل دهان ، بینی ،پلک ها
  • از دست دادن حافظه، افسردگی و سایر اختلالات عصبی

همه این نشانه ها می توانند مرتبط با بیماری های دیگر باشند بنابراین تنها راهی که می توانید مطمئن شوید به این ویروس آلوده شدید یا خیر انجام تست یا آزمایش خون است.

پیشنهاد می کنیم عکس علائم پوستی ایدز را حتما مشاهده کنید

تشخیص hiv بدون آزمایش خون

تشخیص بیماری ایدز بدون ازمایش خون

کیت  HIV یک فرصت است که به افراد اجازه می دهد از نتیجه تست خود در خانه و در یک محیط خصوصی و امن مطلع شوند . این کیت های آنتی بادی 2 نوع هستند.

نوع اول از راه ترشحات دهان و نوع دوم از طریق چند قطره خون از نوک انگشت ،شما را از نتیجه تست مطلع می کند.

شما می توانید این کیت های غربالگری را از سایت رپید تست تهیه کنید . این کیت ها می تواند در حدود 20 دقیقه نتیجه تست را به شما اعلام کند.

اگر با تشخیص ایدز با آزمایش خون ساده  مشکل دارید تست بزاق بسیار راه مناسبی می باشد اما ممکن است در مورد تهیه آن کمی دشواری داشته باشید .این یک راه تشخیص بیماری ایدز بدون آزمایش خون است

دانستن این موضوع که آیا مبتلا به HIV هستید یا خیر می تواند اطلاعات قدرتمندی در اختیار شما قرار دهد تا بتواند برای حفظ سلامتی خود و پارتنر خود اقداماتی انجام دهید.

در حال حاضر هیچ درمان موثری کاملی برای افراد مبتلا به HIV وجود ندارد و این افراد ویروس رو را در تمام زندگی خود در بدن دارند  اما حمایت درمان ایدز در ایران بصورت کامل انجام می شود

اما نکته قابل توجه اینجا است که افراد مبتلا با دریافت دارو ها و مراقبت های پزشکی می توانند تا حد زیادی این بیماری را کنترل کنند ، زندگی طولانی و سلامتی داشته باشند و همچنین از پارتنر خود در برابر ابتلا به این بیماری محافظت کنند.

فروشگاه رپید تست

اگر تست شما مثبت باشد:

میتوانید برای کنترل HIV دارو مصرف کنید. افراد مبتلا به HIV که داروهای HIV را (درمان ضد رتروویروسی یا ART) مطابق با مقدار تجویز شده مصرف کنند و سطح ویروس در حد غیر قابل شناسایی حفظ کنند می توانند زندگی طولانی و سلامتی داشته باشند و در طول زندگی خود این ویروس را با پارتنر خود حتی در حین سکس انتقال ندهند.

یک بار ویروسی غیر قابل شناسایی ، سطحی از HIV در خون است که در یک آزمایش خون در آزمایشگاه های استاندارد قابل تشخیص نمی باشد.

اگر تست شما منفی باشد:

امروزه نسبت گذشته ابراز جلوگیری از HIV در دسترس شما قرار دارد . بدین ترتیب اگر فردی در معرض خطر بالای ابتلا به این بیماری از طریق رابطه جنسی یا اعتیاد تزریقی قرار دارد می تواند تحت پروفیلاکسی قبل از در معرض قرار گرفتن یا به عبارت دیگر PrEP قرار گیرد .

همچنین در طی 72 ساعت اول پس از ابتلا به این ویروس افراد می توانند تحت پروفیلاکسی بعد از در معرض قرار گرفتن یا به عبارت دیگر PEP قرار گیرند تا از نفوذ ویروس جلوگیری کنند.

اگر شما باردار باشید:

همه خانم های باردار در طی مراقبت های بارداری باید از لحاظ آلودگی به این ویروس بررسی شوند که اگر HIV مثبت باشند ضروری است درمان این بیماری را آغاز کنند.

اگر درمان دارویی این بیماری در طول مدت حاملگی آغاز گردد و بعد از انجام زایمان ، نوزاد متولد شده نیز به مدت 4 تا 6 هفته بعد از تولد درمان دارویی HIV را نیز دریافت کند احتمال خطر انتقال این بیماری به نوزاد کمتر از یک درصد است.

با کنترل این بیماری می توانیم زندگی امن و سالمی برای خود و اطرافیان خود فراهم کنیم . لازم است از این بیماری نترسیم و با مراجعه به مراکز درمان HIV ، مراقبت ها و درمان های دارویی خود را آغاز کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا