مطالب اعتیاد

علائم اعتیاد و مصرف مواد مخدر

Symptoms of addiction and drug use

<div id=”pos-article-display-69322″></div>

هوشیاری و دقت و شناخت علائم اعتیاد و مصرف مواد مخدر می تواند از فاجعه و پشیمانی های بعد ان به خوبی جلوگیری کند .شاید هر زمان که انسان با این اتفاق در مقابل یکی از اطرافیان یا عزیزان مواجه شود بسیار ناراحت شده و خود را سرزنش کند

اما هر یک روز که به این موضوع آگاه شویم می توانیم در راه درمان آن بسیار موفق تر در مسیر آن گام برداریم

هر ماده مخدری پس از مصرف کوتاه و بلند مدت علائم و نشانه های مختلفی از خود مشخص می کند و آشنایی و درک از هر کدام از انها می تواند پیش از مراجعه برای آزمایش اعتیاد و انتخاب روش های ترک موثر باشد

اهمیت آشنایی با علائم اعتیاد

اعتیاد به مواد مخدر اغلب با استفاده از مواد تجربی در محیط های اجتماعی شروع می شود. در حالی که تقریباً هر ماده ای مورد سوء استفاده قرار می گیرد ، برخی از داروها نسبت به سایرین خطر بیشتری از وابستگی و اعتیاد دارند.

بسیاری افراد به دنبال این هستند که چگونه مچ فرد معتاد را بگیریم که البته هدف اصلی برای شناسایی این مورد و آشنایی با ترک اعتیاد فرد می باشد

مواد مخدر پس از مصرف وارد بدن فرد شده و برای مدت زمانی حالاتی لذت بخش برای وی به ارمغان می آورد .تغییرات مصرف مواد مخدر به صورت علائمی در شخص بروز می کند.اگر ماده مخدر یا دارو مورد سوء مصرف قرار گرفته و برای مدتی طولانی شخص منظم از آن استفاده گند وابستگی یا اعتیاد در وی رخ خواهد داد.

آشنایی با مواد مخدراز نشانه های ظاهری که مصرف مواد مخدر در بدن فرد و زندگی وی ایجاد می کند می توان پی به اعتیاد وی به ماده مخدر برد.هر ماده مخدری یک نوع علائم خاص در شخص بوجود می آورد که با شناخت آنها می توان تا حدودی حدس به نوع اعتیاد فرد برد.

علائم و نشانه های اعتیاد و مصرف مواد مخدر می تواند برای اطرافیان شخص زنگ خطری ایجاد کرده و شناخت آن یک فرصتی مناسب برای جلوگیری از تبدیل یک مصرف کننده به یک فرد معتاد یا بالا رفتن سطح اعتیاد وی گردد.

با توجه به ضرب المثل جلوی ضرر را هر چه زودتر بگیرید منفعت است پر واضح است هر چه بتوان با نشانه ها زودتر نسبت به شرایط شخص آگاهی پیدا کرد راه برای نجات وی راحت تر و سهل تر خواهد بود.

یک خانواده امروزی با توجه به فراوانی انواع و اقسام مواد مخدر و ارتباطات نوجوانان و جوانان باید اطلاعات و درک بیشتری از مخاطرات مصرف مواد مخدر در بین عزیزان خود داشته باشند.علائم اعتیاد و نشانه مصرف مواد مخدر باید به تمامی خانواده های امروزی آموزش داده شده و آنها را به صورت کامل با انواع مختلف مواد مخدر آشنا کرد تا تفکر بسیاری از افراد از اعتیاد و مواد مخدر که در نگاه آنها تریاک و هروئین می باشد به سمت انواع و اقسام قرص های مختلف که در نگاه بزرگان حانواده امکان بروز نگرانی ندارد سوق داده شود.

علائم عمومی اعتیاد به مواد مخدر

علائم عمومی اعتیاد به مواد مخدر نشانه های مشترکی است از تغییر عادات زندگی و رفتاری که در شخص بروز می دهد.برخی از این علائم عمومی برای ایجاد هشدار و نگرانی از مصرف مواد مخدر شامل:

  • مشکلات در مدرسه ، عدم تمایل به فعالیت های مربوط به مدرسه و کاهش نمرات
  • عملکرد ضعیف کار ، تاخیر و تعجیل در ورود خروج ، ظاهری خسته و بی توجه به وظایف کار و  عملکرد ضعیف
  • تغییر در ظاهر بدنی ، مانند پوشیدن لباس نامناسب یا کثیف و عدم علاقه به نظافت
  • تغییرات رفتاری ، مانند افزایش تمایل به حفظ حریم خصوصی
  • تغییرات چشمگیر در روابط اجتماعی
  • کمبود انرژی قابل توجه هنگام انجام فعالیتهای روزانه
  • بیشتر از حد معمول خرج کردن یا درخواست قرض گرفتن پول
  • مشکل در مدیریت مالی زندگی ، مانند عدم پرداخت صورتحساب به موقع
  • تغییر در اشتها ، مانند کاهش اشتها و کاهش وزن
  • چشمان پر خون ، پوست بدن ضعیف و خسته یا به نظر می رسد
  • دفاعی بودن در هنگام پرسش سوال از موارد ذکر شده

در اینجا به علائم و نشانه های مصرف مواد مخدر و اعتیاد در نوجوانان و جوانان می پردازیم:

علائم اعتیاد

علائم اعتیاد در نوجوانان و جوانان

نوجوانان و جوانان در دوران هیجان و پر انرژی خود رو به کنجکاوی و تجربه های جدید هستند.در کنار دوستان قرار گرفتن و نداشتن ثبات کامل رفتاری یکی دیگر از دلایل اشتیاق آنها به تجربه مصرف مواد مخدر می باشد.

علائم اعتیاد نوجوانانعلائم اعتیاد به مواد مخدر در نوجوانان و جوانان زنگ خطری برای والدین محسوب می شود که آگاهی و شناخت از آن بسیار واجب است.جوانان و نوجوانان به واسطه شرایط سنی و روحی و چالش های سنی دچار رفتار های  متناقض با والدین خود می شوند که آنها به شکل بسیار نزدیکی با علائم مصرف مواد مخدر نردیک می باشد.

نشانه های مختلفی از افرادی که به دام اعتیاد افتادند نشان می دهد که این گروه شروع مصرف مواد مخدر را از نوجوانی آغار نمودند و گاهی تجربه مصرف سیگار آنها را به سمت مواد مخدر سوق داده است.تهیه مواد مخدر مستلزم پرداخت هزینه می باشد که دریافت مکرر وجه با عنوان های مختلف از والدین می تواند یک علامت اعتیاد در نوجوانان باشد.انزوا و دوری از مهمانی ها و نیاز به تنهایی های بیش از حد و خلق خوی متغیر نیز می تواند نشانه ای از مصرف مواد مخدر و شروع اعتیاد نوجوانان باشد که هر پدر و مادری باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

سن نوجوانی بسیار سن پر خطر و حساسی است.کنترل فرزندان در کنار اینکه غرور آنها آسیب نبیند بسیار مهم است .والدین باید نزدیکترین افراد به این گروه باشند و حتما زمانهای مختلفی برای گفتگو و صحبت در مورد مسائل روزمره خارج ازخانه با آنها داشته باشند.این مهمترین اصل در کنترل و جلوگیری از اعتیاد این قشر است.

والدین باید درک کنند که مشکل بیماری اعتیاد تنها متوجه فرزند پسر خانواده نیست و امروزه دختر ها هم در دورهمی های خود به مصرف مواد مخدر می پردازند.این معضل در نوجوانان و پارک ها نیز دیده می شود که متاسفانه رو به رشد نیز می باشد.این نگرانی باید در والدین نوجوانان با شناخت نشانه ها مصرف مواد مخدر در دختران هم با حساسیت ویژه ای صورت گیرد.

نشانه اعتیاد به مت آمفتامین به عنوان خطرناک ترین ماده مخدر ایجاد وابستگی و لطمات روحی

علائم اعتیاد به شیشه

علائم و نشانه های مصرف شیشه در افراد به سادگی و با دقت لازم توسط اطرافیان قابل تشخیص است.

علائم اعتیاد به شیشه

مخدر شیشه صدمات شدید بر روی جسم و مغز انسان می گذارد.به حدی که آن را به یکی از خطرناک ترین ماده مخدر در بازار می شناسند.ماده مخدری که به شدت وابستگی و اعتیاد ایجاد می کند و در برخی از مصرف کنندگان با توجه به تاثیرات آن در دفعات ابتدایی مصرف به حد اعتیاد و وابستگی شدید به آن خواهند رسید.

تغییر در خلق و خوی و زندگی روزمره ، دوری از اجتماع و غیب شدن ناگهانی از علائم اعتیاد به شیشه است.

از ابتدایی ترین علائم اعتیاد به شیشه می توان به از دست دادن علاقه شخص به بخش هایی از زندگی خود که روزی برایش بسیار با اهمیت بوده نام برد.یک بی انگیزگی در زندگی شخصی و دوری از سرگرمی و روابط اجتماعی فردی نام برد.ناگهان غیب شدن و برای مدتی اثری از وی یافت نشدن و پس از بازگشت تغییرات شدید رفتاری در وی مشهود می گردد نیز از نشانه های اعتیاد به شیشه است.

این تاثیرات در زندگی روزمره وی به وضوح دیده می شود و در کنار آن اثر مت آمفتامین بر روی خلق و خوی فرد هم از نشانه مصرف شیشه است.اگر عصبانی باشد بعد از مصرف عصبانی تر و اگر خوشحال باشد خوشحال تر می شود.انقدر مخدر شیشه از نظر شیمیایی بر فرد تاثیر گذار عنوان شده که خیلی زود با شروعی به صورت تفریحی و تفننی به یک از مهمترین ارکان زندگی شخص تبدیل می گردد.شروع مصرف مخدر شیشه با توجه به آغاز تغییرات شدید در زندگی و عادات فرد خود می تواند یک نشانه از مصرف شیشه باشد.

علائم جسمی اعتیاد به شیشه

یکی از نشانه های جسمی اعتیاد به شیشه لاغری و کم کردن وزن سریع است.این مخدر که ابتدا در آرایشگاه های زنانه ورود کرد و دست به دست می شد بخاطر تاثییر در لاغری شخص به محبوبیت رسیده بود.

علائم جسمی اعتیاد به شیشهانرژی بالای فرد در مقابل غذای مصرفی برای اطرافیانش بسیار عجیب است .خوردن غذای کم و فعالیت های زیاد و علاقه به انجام کارهای تکراری از نشانه های مصرف شیشه است.

پس از مصرف شیشه نوعی گرمی و تحریک در زیر پوست مصرف کننده ایجاد می شود و این امر سبب می گردد شخص برای رفع این مشکل به خاراندن پوست خود روی بیاورد و این کار را انقدر انجام بدهد که جای خراشیدگی بر روی دستان وی را به خوبی بتوان دید.

دیگر نشانه جسمی مصرف ماده مخدر شیشه گشاد شدن مردمک چشم و خشکی دهان فرد بر اثر مقلد سمپاتیک است .سردرد، تغییرات فشار خون، بی نظمی یا آریتمی ضربان قلب و افزایش دمای بدن و خشکی پوست ، خونریزی یا خشكی یا پوسته پوسته شدن لب‌ها و بینی از دیگر علائم جسمی مصرف شیشه است که ممکن است منجر به حملات قلبی و سکته مغزی در فرد معتاد به شیشه گردد.

پوسیدگی و ریختن سریع دندان‌ها و بد بو بودن دهان نیز در پی مصرف مدت زمان طولانی مت آمفتامین و یا اعتیاد به آن در بدن شخص بوجود می آید.

در صورت افزایش مصرف در دز های بالا امکان دارد شخص دچار کما، تشنج شدید و حتی مرگ شود و البته با توجه به اینکه مواد مخدر در شرایط استاندارد و مناسبی تولید نمی گردد و همینطور برای افزایش وزن در بین فروشندگان به مواد دیگری آغشته کردد امکان دارد با عوارض دیگری نیز همراه شود که شخص را مورد آسیب های شدید جسمی قرار دهد.

علائم اعتیاد به الکل

علائم اعتیاد به الکل به دو گونه نشانه های جسمی و علائم روحی و روانی تقسیم می گردد.مشروبات الکلی با توجه به اینکه هر کدام درصد خاصی از الکل را داخل خود دارند علائم متفاوتی را نشان می دهند که آنها می تواند در صورت مصرف مشروبات درصد بالا بصورت حاد تر نمایان شود.اما مهمترین علامت مصرف الکل از دست دادن تعادل و تمرکز بر گفتار و سخنان شخص است.دراین حالت شخص تسلط کاملی بر کلمات و مطالب گفتار خود ندارد و چه بسا موضوعاتی که تا به آن زمان آنها را بازگو نمی کرد به سادگی به زبان بیاورد و عنوان کند.

علائم اعتیاد به الکل

از جمله علائم جسمی مصرف الکل می توان به کاهش سطح فشارخون، احساس گرما در بدن ، تلو تلو خوردن و عدم تعادل در هنگام راه رفتن اشاره کرد.

نشانه های روحی اعتیاد به مشروبات الکلی شامل رفتار نامناسب، پرحرفی یا کم حرفی، حرف زدن های نامربوط،‌ معاشرتی شدن یا گوشه گیری و پرخاشگری، اختلال تعادل و ناتوانی انجام حرکات ظریف، اختلال در توجه و حافظه می توان نام برد.

در صورتی که اعتیاد الکل طولانی مدت شود عوارض و نشانه هایی مانند اختلال در خواب، بیماریهای معده (از جمله زخم معده)، درگیری مری و کبد، سوءتغذیه، افزایش فشارخون و خطر سکته قلبی و مغزی، ضعف عضلانی، ناتوانی جنسی و تأخیر در انزال، توهمات شنوایی، فراموشی پایدار، افزایش خطر سرطانهای سر و گردن و دستگاه گوارش می تواند به سراغ شخص بیاید.

افرادی که اعتیاد به الکل دارند به دنبال این هستند که  الکل در آزمایش اعتیاد مشخص می شود و برای پاسخ به اینکه چگونه تست الکل را منفی کنیم چه کار باید بکنند

علائم اعتیاد به گل

گل یا ماریجوانا با توجه به صدمه به آسیب هایی که به گیرنده های مغذی وارد می کند در گروه روانگردان ها قرار می گیرد .همانگونه که در پیش تر اشاره کردیم مصرف گل در بین جوانان و حتی نوجوانان رواج پیدا کرده است و در پارکها استفاده از آن به سادگی قابل روئت است.از این رو شناخت نشانه های اعتیاد به گل بسیار با اهمیت و ضروری برای خانواده ها محسوب می گردد.

بیشترین مصرف کنندگان گل سنی ما بین 18 تا 30 دارند که که با توجه به آمار جهانی 6 درصد معتادان را تشکیل می دهند.

علائم اعتیاد به حشیش

بسیار افراد در مورد اعتیاد نداشتن گل صحبت های متناقضی می کنند اما در واقع اعتیاد به گل بسیار خطرناک است.از بین رفتن حافظه و عادت کردن مغز به دریافت ماده THC داخل گل باعث می شود که درخواست به دریافت آن بیشتر شده و این امر بالا بردن مصرف را در شخص داشته باشد که این خود به نوبه خود شروع علائم جدیدی است که در ادامه به صورت کامل این مشکلات را نام خواهیم برد.

علائم اعتیاد به سیگاری

تاثیرات مصرف سیگاری یا گل در بدن در 2 مرحله رخ می دهد. با مصرف یک سیگاری حدود 4 تا 10 میلی گرم THC وارد بدن شخص می‌گردد. بعد از گذشت نیم ساعت ، تاثیرات نشئگی ناشی از مصرف سیگاری به به بالاترین سطح خود خواهد رسید و بعد از آن تقریبا 4 ساعت آثاراش در فرد پایدار می‌ماند. برای تشخیص مصرف سیگاری می‌توانید از تست اعتیاد به سیگاری استفاده کنید.

علائم مصرف سیگاری از ظاهر شخص به سادگی قابل تشخیص است اما نمی توان از ظاهر به طور قطع شخص را متهم به مصرف حشیش کرد.

در دقایق ابتدایی بعد از مصرف سیگاری آثار نشئگی در فرد کاملا قابل مشاهده است. با مصرف حشیش علائمی در فرد نمایان می‌شود که در ادامه به شرح چند مورد از علائم و نشانه‌های اعتیاد به سیگاری خواهیم پرداخت.

تاثیر سیگاری در ابتدای مصرف با قرمزی چشم‌های فرد به دلیل اثر این ماده بر عروق خونی ملتحمه چشم کاملا قابل رویت است .فرد با خیره شدن بی‌دلیل به یک نقطه یا یک شئ در حالت  بهت به سر می برد و بعضی افراد نیز با خنده‌های بی‌دلیل و بی‌مورد چهره متفاوتی از خود نشان می دهند.

احساس آرامش و سرخوشی،  افزایش ضربان قلب، افزایش احساس اضطراب ، احساس خفیف بدبینی و پارانویید، افزایش اشتها ، گرم گرفتن با دیگران و معاشرتی‌تر شدن به‌صورت غیر معمول ، خشکی دهان ،احساس کند شدن گذر زمان نیز از دیگر نشانه های مصرف سیگاری در فرد می باشد.

حتما توجه داشته باشید که تنها با مشاهده موارد اشاره شده در این نوشته نمی‌توان به اعتیاد فرد و مصرف وی به صورت قطعی نظر داد. برای تشخیص اعتیاد فرد باید توسط آزمایش و بررسی های لازم و گفتگو با مشاور صورت گیرد. کمک به فرد مصرف کننده و یا معتاد کار بسیار دشوار و نیاز به علم روانشناسی و جلسات مشاوره صورت گیرد.

برای تشخیص مصرف سیگاری کیت تست گل را پیشنهاد می کنیم

علائم اعتیاد به تریاک

علائم مصرف تریاک به عنوان یک ماده مخدر سنتی با توجه به میزان مصرف بالای آن و جامعه معتادین زیاد بسیار شناخته شده تر از دیگر مواد مخدر بخصوص علائم و نشانه های مصرف مواد مخدر تازه ظهور می باشد

تریاک و شیره آن به عنوان یک مسکن بسیار قوی پس از مصرف بصورت دود علائم بی حالی و بی حسی سراغ فرد می آید و در گوشه ای نشسته و به حالت چرت زدن مشغول می گردد.

مصرف تریاک باعث یبوست در فرد و مشکلات گوارشی می گردد و شخص برای مدت طولانی در دستشویی معطل می شود.اگر بخواهیم علائم اولیه مصرف تریاک را نام ببریم این موضوعات در صدر علامت ها قرار می گیرند

حتما این مورد هم جای سوال دارد که چرا معتادان چایی نبات می خورند که پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به آن که در سایت قرار دادیم را مطالعه کنید

  • کاهش اشتها
  • کاهش وزن
  • سوزش و زخم های معده و پانکراس
  • بیماری های کلیوی
  • مشکلات گوارشی
  • استفراغ

علائم اعتیاد به تریاک

نشانه های ثانویه مصرف تریاک نیز مانند بیماری های قلبی عروقی که در اثر مصرف مرفین به مدت طولانی در بدن افراد معتاد مشاهده می گردد. گرفتگی عضله قلب (پارگی سرخرگ آئورت) ، تنگی نفس (عدم خون رسانی و پمپاژ قلب ، نارسایی قلبی(سکته قلبی) بصورت علائم جزیی تر آن است.

تریاک نیز مانند دیگر مخدر ها با اثر بر  مغز مصرف کننده  گیرنده های مغزی که تمامی فعالیت های بدنی را کنترل می کنند را آسیب زده و بقیه اجزا دیگر تحت تاثیر آن قرار می گیرند.
سردرگمی ، تشویش، روان پریشی، بیماری های رفتاری و خلقی، سکته مغزی از دیگر علائم اعتیاد به تریاک است.

مشکل در التهاب ریه نیز بر اثر ورود دود حاصل از تریاک به مژک ها و نایژه ها متورم شده است .دیواره سلول ها ریه نازک شده  و مقاومتشان کاهش می یابد. همچنین نایژک ها برای مبارزه با مواد خارجی شروع می کنند به ایجاد خلط می کنند و شخص به سرفه های مکرر و خص خص سینه دچار می گردد.

برای تشخیص اعتیاد تریاک استفاده از کیت اعتیاد تریاک را پیشنهاد می کنیم

چگونه فرد معتاد را بشناسیم؟

برای شناسایی افراد معتاد باید به علائم آن توجه کرد .افرادی که آلوده به مصرف مواد مخدر شده اند ساعت خواب منظمی ندارند و روزها در خواب و شبها بیدار می مانند و به در زندگی به فعالیت های جسمانی و ورزش و کارهای جسمانی توجهی نشان نمی دهند.شناسایی فرد معتاد

شخص معتاد بسیار پرحرف می باشد و بسیار مطالب نامناسب بکار می برد و در همه زمینه‌ها خود را صاحب‌نظر می‌داند از طرف دیگر معتادان تزریقی، معمولا پیراهن آستین بلند پوشیده و  تا جای تزریق و کبودی روی دست آنها پنهان بماند.

از دوستان و بستگان دوری کرده چون نمی‌خواهند دیگران متوجه احوال آن ها بشوند. افراد معتاد معمولا دچار کاهش وزن می‌شوند، چون تمایل به خوردن صبحانه، شیر، بستنی و ترشی ندارند،چرا که اگر نشئه باشند، خوردن این مواد نشئگی آنها را از بین خواهد برد.معتادین در هنگام ورود و خروج از اتاق ،درب را قفل می‌کنند و بسیار شکاک می باشند و این باعث می شود

اگر بخواهیم دیگر به علائم اعتیاد افراد اشاره کنیم باید به به کار، شغل و خانواده بی‌علاقه می‌شود. برای پنهان کردن اعتیاد، اغلب دروغ می گویند، و به‌تدریج به دروغگویی عادت می‌کنند. بی‌دلیل پول خرج می‌کنند و تا یک ساعت پس از مصرف موادمخدر، در پا، ران و کشاله ران احساس خارش دارند و دچار آبریزش بینی و عطسه و خماری می‌شوند.

به تمدید گواهینامه رانندگی و یا جواز کسب علاقه‌ای ندارند؛ چون می‌ترسند در معاینه پزشکی رازشان فاش شود. وسایل غیرمتعارفی همچون مثل زرورق سیگار، لوله خودکار و گاه سرنگ در جیب و کیف آنها یافت می شود .

از نگاه کردن به چشمهای افراد می ترسند و با تغییر اندازه مردمک ها از عینک های تیره در مواجه با دیگران استفاده می کنند .سرفه های مزمن و تعریق زیاد بدنی در حالت های بدون فعالیت بدنی دارند و  اگر معتاد به مصرف هروئین یا دوا باشند، از رفتن به حمام خودداری می‌کنند چون دوش گرفتن، زمان خماری، را محدود خواهد کرد.

خصوصیات افراد معتاد را بشناسیم

جدا از شرایطی که اعتیاد بر روی جسم طرف ایجاد می کنند مطرف مواد مخدر به مدت طولانی بر روی خصوصیات زندگی وی تاثییرات زیادی می گذارد.باید پذیرفت که وابستگی به مواد مخدر در اعتیاد به جایی خواهد رسید که این ماده اولویت زندگی وی شده و هیچ چیز و هیچکس بالاتر ازآن قرار نمی گیرد.مواد مخدر همانند جادوگری وی را برای خود گرفته و اجازه نمی دهد وابستگی کسی یا چیزی بیشتر از وی حضور پیدا کند.

اعتیاد شخص را به سرعت به سوی فقر سوق می دهد علائم اعتیاد که در بالا کامل توضیح دادیم گواه این مطلب است که شخص که در دام اعتیاد می افتد چطور فرصت های مختلف زندگی خود را از دست می دهد. چه بسا در گزارش های مختلف بر اجبار تن فروشی همسز خود بخاطر دریافت مواد مخدر روی آورده اند یا اینکه فرد معتاد برای براورده کردن نیاز خود به ناچار فرزند خود را به دیگران فروخته یا به کودک کار تبدیل کرده است.

این بارزترین خصوصیات افراد معتاد می باشد که زندگی خود را بر اساس تامین ابتدایی ترین نیاز خود و مواد مخدر می چینند.آنها بیشتر در خود فرو رفته و از اینکه نشانی از اعتیاد خود را مشخص کنند فراری هستند. فرزندان و همسر به سادگی به شکل و شرایط وی پی می برند و این باعث فاصله بیشتر شخص با خانواده خود و عزیزان خود خواهد شد.

علائم اعتیاد به کوکائین

علائم اعتیاد به کوکایین که ماده ای روانگردان و به صورت پودر سفید رنگی است با حالاتی هیجانی پرانرژی توصیف گشته است که خستگی را کاهش داده و هوشیاری ذهنی فرد را افزایش می‌دهد.مصرف کننده کوک ممکن است اشتهای خود را از دست بدهد و همینطور نیازی به خواب نداشته باشد.

در برخی از معتادان به کوکائین احساس هایی همچون  بییقراری، تحریک‌پذیری و اضطراب بوجود می آید.

علائم اعتیاد به کوکائین که بصورت روانی پدید می آید اثرات لذت‌بخشی بوده که به مدت کوتاهی پس از مصرف ادامه دار می باشد . نشانه مصرف کوکائین در قسمت میانی مغز که به آن قسمت تگمنتال ونترال نام می برند بوجود می آید . فیبرهای عصبی از قسمت تگمنتال ونترال به اکامبینز هسته‌ای (قسمتی از مغز که مسئول واکنش‌های پاداشی است) متصل می‌شود.

تحقیقات حیوانی نشان می‌دهد که سطوح مواد شیمیایی مغز (انتقال‌دهنده عصبی) که به عنوان دوپامین شناخته می‌شوند در این قسمت در زمان پاداش افزایش خواهد یافت. به صورت طبیعی، دوپامین در جواب به این پاداش‌ها ترشح و بازیافت خواهد شد.

استفاده از مخدر کوکائین در این فرایند اختلال ایجاد کرده و باعث می‌شود که دوپامین انباشته شده و یک سیگنال پاداش تقویت شده به مغز ارسال کند که باعث احساس لذت‌بخشی برای معتادان است .  تحمل دوز مصرف بالا به مرور افزایش می‌یابد، بسیاری از معتادان اظهار می‌کنند که به دنبال احساس لذتی هستند که در مرتبه اول مصرف به آن دست یافته‌اند ولی نمی‌توانند دیگر آن حال را داشته باشند.

برخی مصرف‌کنندگان میزان مصرف خود را افزایش می‌دهند تا اثر هیجانی و لذت را به میزان بیشتری و برای مدت طولانی‌تری احساس کنند. زمانی که ممکن است تحمل حالت خوشی افزایش یابد، مصرف‌کنندگان به اثر بیحس کنندگی و منقبض کننده کوکائین بدون افزایش دوز مصرفی حساس‌تر می‌شوند. این حساسیت افزایش یافته ممکن است باعث مرگ به دلیل مصرف دوز کم کوکائین شود.

در پایان رپید تست پیشنهاد می کنید با دقت بیشتر بر علائم اعتیاد و نشانه های مصرف مواد مخدر در جلوگیری از لطمه های آن تلاش کنید

<div id=”pos-article-display-67018″></div>

منبع
drug Addiction

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام میخاستم یدونم من تو ۱سال شاید کلا ۲۰ دفه سیگار کشیده باشم سال بعد برا استخدام نظام میخام برم اخرین بارم امشب کشیدم ایا تا سال بعد برج۲ برم ازمایش معلوم میکنه ؟؟ ممنون میشم جواب بدید???

  2. سلام
    من مطمئنم همسرم تفریحی یه مخدری مصرف میکنه اما نمیتونم اثبات کنم. 2بارم ازمایش ادرار داده منفی بوده. چه آزمایشی دقیق جواب میده؟ و تا چند روز بعد مصرف جواب میده؟

  3. مطلب بسیار خوبی بود
    در هر صورت هر وقت بتوان جلوی اعتیاد را گرفت عالی است
    پیشگیری از همه مهم تره
    چرا افراد سمت اعتیاد میرن؟
    اینکه علائم اعتیاد رو بشناسیم
    بفهمیم طرف وابسته مواد شده
    این خیلی مهمه

  4. سلام . من ۲ روز است که حشیش مصرف کردم و الان یک روزه که نمیکشم .خواستم بدونم ممکن است بی اراده دوباره به سمت آن بروم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا