آزمایش اعتیادترک اعتیادمطالب اعتیاد

چند روز بعد از ترک سیگار نیکوتین از بدن خارج می شود؟

How many days after quitting smoking does nicotine leave the body?

هر لحظه که سیگار می کشید یا تنباکو مصرف می‌کنید، نیکوتین را وارد جریان خون خود می‌کنید. با این وجود، آیا می دانید چند روز بعد از ترک سیگار نیکوتین از بدن خارج می شود؟

مردم به طور فزاینده ای در هنگام مراجعه برای آزمایشات استخدام یا حتی گاهی اوقات برای اهداف خانوادگی به این سوال علاقه مند می شوند.

اگرچه این غیرمنصفانه است، اما چندین موسسه و شرکت بیمه سلامت نمی‌توانند بین افرادی که از اشکال ایمن‌تر نیکوتین استفاده می‌کنند، مانند محصولات ویپینگ یا تنباکوی بدون دود، و سیگاری‌های معمولی تمایز قائل شوند.

هر چند تحقیقات جدید محققان این را عنوان می کند که سیگار الکترونیکی خطرناک تر از سیگار معمولی عمل می کند.

با توجه به شرایط موجود، اگر می خواهید مشکلات ناخواسته را کنار بگذارید، لازم است در مورد بازه زمانی باقی مانده نیکوتین در بدن خود بدانید.

برای همین این راهنما سایت رپید تست راز آن را آشکار خواهد کرد.

وقتی نیکوتین وارد بدن شما می شود چه اتفاقی می افتد؟

تشخیص نیکوتین در بدن شما پس از سه روز کاری دشوار است ، حتی اگر انواع مختلفی از آزمایش های نیکوتین مثل تست خون استفاده کنند

ذر آزمایش ادرار، غیرممکن است که نیکوتین بعد از حدود چهار روز همچنان در ادرار شما قابل تشخیص باشد  . از این رو، اکثریت بزرگی از کارفرمایان  در واقع به مدت زمان ماندگاری نیکوتین در بدن فرد اهمیتی نمی‌دهند.

 

پس از اینکه نیکوتین جذب خون شد ، آنزیم‌های کبد بیشتر نیکوتین را به کوتینین تجزیه می‌کنند . مقدار کوتینین با مقدار نیکوتینی که مصرف می کنید افزایش می یابد.

در نهایت، این مواد از طریق کلیه ها به عنوان ادرار دفع می شوند. اینجاست که با استفاده از کیت تست کوتنین می توان مصرف نیکوتین در بدن شما را حتی پس از سه هفته مشخص کنند.

مدت زمانی که کوتینین در بذن شما باقی می ماند مانند مانداری بستگی به عواملی همچون

  • جنسیت
  • پیشینه قومی
  • رژیم غذایی
  • داروهای مصرفی

دارد.

در مردان به طور کلی سطوح بالاتری از کوتینین نسبت به زنان قابل تشخیص می باشد

مدت خروج اثر سیگار در بدن

عوامل موثر بر ماندگاری نیکوتین (کوتینین) در بدن شما

 

ژن ها: متابولیسم هر فردی متفاوت است، بنابراین کارایی آنها در تجزیه کوتینین نیز متفاوت است. به عنوان مثال، CDC طرفدار این است که سیاهپوستان غیر اسپانیایی در مقایسه با افراد سفیدپوست غیر اسپانیایی زمان کمتری برای متابولیسم کوتینین صرف می کنند.

سن : اگر 65 سال به بالا هستید، سیستم شما به زمان بیشتری برای تجزیه نیکوتین نیاز دارد.

مصرف نیکوتین:  بستگی به میزان مصرف تنباکو دارد. مقدار نیکوتینی که مصرف می کنید منجر به کوتینین بیشتر در بدن شما می شود.

رژیم غذایی:  حذف نیکوتین با عملکرد کبد شما متفاوت است و بنابراین داشتن رژیم غذایی سالم و حفظ عملکرد خوب کبد نیز می تواند تفاوت ایجاد کند.

عملکرد کلیه:  اگر از نارسایی کلیه یا عوارض کلیوی رنج می برید، بدن شما به زمان بیشتری برای پردازش کوتینین نیاز دارد.

 

آزمایش رایج برای تشخیص نیکوتین

آزمایش بزاق

اخیراً چندین مؤسسه آزمایش بزاق را ترجیح داده اند زیرا آنها مقرون به صرفه، آسان برای انجام و همچنین حساس هستند. آزمایشگاه ها معمولاً یک کیت آزمایش کامل را برای کارفرمایان ارسال می کنند تا بتوانند آزمایش را به تنهایی انجام دهند. در این صورت نیازی نیست نگران گذراندن زمان برای رفتن به آزمایشگاه باشید.

آزمایش ادرار

این همچنین یک ابزار حساس برای تشخیص باقی مانده کوتینین در بدن شما است. به طور کلی، ادرار بسیار بیشتر از بزاق یا خون، کوتینین را حمل می‌کند، تا شش برابر.

به همین دلیل، این یک روش عالی برای شناسایی سطح پایین کوتینین است. علاوه بر این، آزمایش ادرار واقعا آسان است.

کافی است یک نوار تست را برای چند دقیقه در ادرار خود قرار دهید. پس از آن، آزمایش در عرض دو دقیقه نتیجه را ارائه می دهد. می توانید آزمون را در هر جایی از خانه تا اداره به پایان برسانید.

آزمایش خون

آزمایش خون منظم ترین آزمایشی است که برای تشخیص کوتینین استفاده می شود و همچنین دقیق ترین آزمایش است. با این وجود، این گران‌ترین و تهاجمی‌ترین آزمایش نیز هست، با این حال، برخی از موسسات از استرس اضافی برای اطمینان از اینکه نتایج دقیقی دارند، اهمیتی نمی‌دهند.

آزمایش خون برای تکمیل فرآیند به یک تکنسین آموزش دیده نیاز دارد. همچنین باید در آزمایشگاه شرکت کنید.

با این وجود، دو نوع آزمایش خون برای کوتینین وجود دارد.

یک آزمایش مستقیم مثبت/منفی یا آزمایشی برای تعیین سطح کل نیکوتین در خون شما. با این حال، این آزمایشات گران، اغلب استرس زا اما دقیق هستند.

آزمایش مو

این شاید کمترین روش آزمایش کوتینین باشد زیرا کندترین، چالش برانگیزترین و گرانترین نوع آزمایش تشخیص است. یک شرکت فقط در صورتی ممکن است آزمایش مو را سفارش دهد که نتایج آزمایش مشکوک یا نامشخص باشد.

برای مثال امکان دارد فکر کنند شما از راه منفی شدن تست اعتیاد استفاده کرده باشید

نیکوتین چه مدت در بدن شما باقی می ماند

 

مؤسسات متعددی ادعا می کنند که نیکوتین را از سیستم شما حذف کرده اند، با این حال، قابلیت اطمینان آنها در واقع نامشخص است. خوشبختانه، بسیاری از افراد سیگاری پس از 1-2 هفته نتایج منفی دریافت خواهند کرد.

سپس، تا زمانی که سیگار را برای مدتی قبل از آزمایش ترک کنید، خوب خواهید بود.

برخی از افراد نیز برای جلوگیری از مثبت شدن آزمایش، به صرف هزینه برای محصولات پاک کننده نیکوتین فکر می کنند.

انتخاب با شماست، با این حال، ما راه دیگری را پیشنهاد می کنیم—نوشیدن مقدار زیادی آب—که به همان اندازه موثر است و در هزینه شما صرفه جویی می کند.

نیکوتین چه مدت در بدن شما باقی می ماند

در اینجا چند نکته دیگر برای شما آورده شده است:

تمرین:  ورزش یک راه عالی برای حذف سریعتر نیکوتین است.

مصرف غذاهایی با آنتی اکسیدان بالا:  مانند شکلات تلخ، زغال اخته، توت فرنگی و اسپند می تواند نیکوتین و کوتینین را سریعتر از سیستم شما حذف کند.

نوشیدن آب: این یکی از بهترین روش ها برای خارج کردن نیکوتین از سیستم بدن شما است. خانم‌ها باید روزانه ۲ لیتر و آقایان ۴ لیتر آب بنوشند.

عوارض جانبی رایج ترک نیکوتین

 

هنگامی که آزمایش نیکوتین در گوشه و کنار دارید و نیاز به حذف نیکوتین از سیستم خود دارید، ممکن است برخی از عوارض جانبی ناخواسته برای شما ایجاد شود. توجه داشته باشید که نیکوتین مانند هر داروی دیگری اعتیاد آور است و وقتی مصرف آن را متوقف می کنید احساس کندی ایجاد می کند.

به همین دلیل، چندین نفر به جای اینکه خود را در سم زدایی ناگهانی بیاندازند ، مصرف نیکوتین را به تدریج کاهش می دهند. متأسفانه، سم زدایی آهسته نمی تواند راه حلی باشد، زمانی که خیلی زود آزمایش نیکوتین می دهید.

شما می توانید از کیت تشخیص سیگار برای تشخیص استفاده کنید

 

عوارض جانبی ترک نیکوتین عبارتند از:
  •     خستگی
  •     مشکل تمرکز
  •     افزایش گرسنگی
  •     حالت تهوع
  •     سردردهای بد
  •     اسهال
  •     اضطراب
  •     تحریک پذیری
  •     یبوست
  •     بیخوابی
  •     افسردگی

این علائم احتمالاً در سه ساعت اول پس از کشیدن آخرین پک سیگار یا ویپ شروع می شوند. و مدت و شدت علائم شما به عوامل متعددی مانند سن، دوز نیکوتین و نوع محصول نیکوتینی که مصرف می کنید بستگی دارد.

اگر از عوارض جانبی وحشتناک ترک نیکوتین رنج می برید، برخی از چسب های نیکوتین را امتحان کنید . آنها می توانند به طور موثر علائم را کاهش دهند و شما را از رفتن به سمت سیگار باز دارند.

افکار نهایی

دادن پاسخ دقیق در مورد مدت زمان ماندگاری نیکوتین در سیستم شما دشوار است. متغیرهای زیادی وجود دارد که ممکن است باعث تغییر شود، از جمله وضعیت سیستم شما، میزان مصرف نیکوتین و آزمایش نیکوتینی که انجام می دهید.

برای جلوگیری از مثبت شدن آزمایش، بهترین راه ممکن این است که مصرف نیکوتین را حداقل دو هفته قبل از آزمایش خود متوقف کنید. که می تواند احتمال مثبت شدن آزمایش را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین ورزش های بیشتری انجام دهید و آب کافی بنوشید

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. دوستانی که میخوان سیگار رو ترک کنن:
    کتاب((ترک آسان سیگار به روش آلن کار))رو بخونید یا صوتی اون رو بخرید و گوش بدین,نتنها ترک سیگار سخت نیست بلکه تجربه ای بسیار شیرین و لذت بخش خواهد شد
    کلمات قادر نیستن معجزه این کتاب رو بیان کنند
    کافیه این کتاب رو سرچ کنید و کامنتهای افرادی که با این کتاب ترک کردن رو بخونید
    امکان نداره باور کنید,مگر اینکه خودتون هم این کتاب رو بخونید

  2. فقط روش ترک سیگار الن کار
    این عوارض جانبی ترک نکوتین که بالا نوشته ذهن مریض نویسنده هست
    ترک نکوتین هیچ عوارضی نداره
    فقط روش ترک سیگار الن کار بدون هیچ عوارض بدون هیچ مشکلی حتی با اشتیاق ترکش میکنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا