مطالب بارداری

چطور قبل پریودی بفهمیم بارداریم؟

Diagnosis of pregnancy before menstruation

اینکه بخواهید در اسرع وقت بدانید که آیا باردار هستید یا خیر؟ متاسفانه، بدون انجام تست بارداری خانگی، یا انجام آزمایش خون یا سونوگرافی امکان پذیر نیست.

به اصطلاح می توان گفت درصد مشخصی برای اطلاع از بارداری قبل از پریودی وجود ندارد. با این وجود، علائم و نشانه های خاصی می تواند نشانه ای از این باشد که شما در هفته های اول بارداری هستید.

یک هفته مونده به پریودم چطور بفهمم باردارم؟

از اولین نشانه های که می توان از آن متوجه شد که شروع بارداری است یا خیر می توان به موارد زیر اشاره کرد

اینکه دهانه رحم شما نرم می شود و ممکن است حدود 10 تا 14 روز بعد از نزدیکی و لقاح خونریزی  خفیف یا لکه بینی داشته باشید که بخاطر لانه گزینی جنین می باشد. خونریزی لانه گزینی معمولا حدود یک هفته قبل از پریود شما اتفاق می افتد، خونریزی بسیار کمتر از عادت ماهانه شما خواهد بود، معمولا بعد از یک تا سه روز قطع می شود.

دیگر تغییراتی که ممکن است در ابتدای هفته های بارداری متوجه آن شوید درد سینه ها است. سینه های شما ممکن است در لمس حساس تر یا بزرگتر یا سنگین تر از حد معمول شود. به دلیل افزایش سطح هورمون پروژسترون در بدن شماست. علائم بعدی تیره شدن آرئول ها (ناحیه اطراف نوک سینه ها) می باشد. این علامت تیره شدن نوک سینه ها در اوایل یک یک تا دو هفته بعد از نزدیکی و لقاح معلوم میشود و می توان گفت از اولین علامت بارداری است.

شما می توانید علائم بارداری دختر باکره چیست؟ را که در سایت رپید تست قرار گرفته را نیز  مطالعه کرده و از اطلاعات آن در زمینه بارداری زودهنگام بهره ببرید

چطور قبل پریودی بفهمیم بارداریم

خستگی یک نشانه تشخیص بارداری قبل پریودی

علامت دیگر خستگی در ماه های اول بارداری است که خیلی شایع است، این به دلیل تغییرات هورمونی است. به علاوه سطح قند و فشار خون شما در این موقع پایین تر است و دچار حالت تهوع می شوید.

علامت های دیگر حالت تهوع مخصوصا صبح ها که بین هفته های چهارم و ششم بارداری شروع می شود.

خانم هایی که اولین تجربه بارداری دارند ممکن است متوجه تغییر یا افزایش ترشحات واژن خود شوند. در سه ماهه اول بارداری، ترشحات چسبناک، سفید یا زرد کم رنگ می باشد و دلیل آن افزایش هورمون ها و جریان خون واژن است.

از دیگر نشانه های اولیه بارداری می تواند ادرار کردن مکرر باشد حتما شنیده اید که در دوران بارداری بیشتر از همیشه ادرار می کنید و باید هی دستشویی بروید و کلیه ها مایعات بیشتری دفع می کنند و مایع داخل مثانه بیشتر است به دلیل این است که بدن مادر خون زیادی را پمپاژ می کند و در جریان است.

این می تواند تا دو هفته بعد از نزدیکی و لقاح شروع شود اما ممکن است این علامت در بعضی مادران تا سه ماهه دوم یا سوم نداشته باشند.

به علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح هم توجه کاملی داشته باشید

افزایش دمای بدن به مدت 18 روز بعد از تخمک گذاری ممکن است از علائم اولیه بارداری باشد اگر مدت زمانی است که دمای بدن BBT خود را توجه کرده باشید و ردیابی کنید میبینید که قبل از بارداری چگونه بوده است و دمای بدن شما پایین تر بوده است، این روش بهترین است.

اگر احساس نفخ شکم می کنید، ممکن است نشانه اوایل بارداری شما باشد، سیستم گوارش شما به دلیل تغییرات هورمونی که دارید کند عمل می کند، و دچار نفخ، یبوست یا گازهای روده ای می شوید.

علائم های پیش از پریودی که نشان می دهد شما باردار هستید چقدر قابل اعتماد هستند؟

علائم بارداری برای همه افراد متفاوت است، ممکن است اشتباه هم گرفته شود و تشخیص اینکه آیا باردار هستید فقط با توجه کردن به علائم پیش از پریود شدن معمولا غیرممکن است. بهترین گزینه برای شما این است که اگر مشکوک به بارداری هستید و پریود شما تمام شده است، تست های بارداری خانگی یا آزمایش انجام دهید و یا به پزشک مراجعه کنید. تست های بارداری خانگی نسبتا قابل اعتماد هستند.

اما توجه داشته باشید که گاهی ممکن است یک تست یا آزمایش مثبت کاذب به شما نشان دهد، این می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد، از جمله داشتن حاملگی خارج از رحم و یا حتی مصرف بعضی داروها.

برای تایید بارداری، آزمایش خون بارداری مثبت یا آزمایش ادرار را پیش پزشک ببرید.

 

شما باید حداقل یک تا دو هفته بعد از رابطه جنسی و نزدیکی منتظر بمانید و بعد تست بارداری خانگی انجام بدهید. باید سطح گنادوتروپین جفتی انسان HCG هورمونی که در دوران بارداری تولید می شود را تشخیص بدهد. اگر خیلی زود آزمایش بدهید، ممکن است هنوز نتواند HCG  هورمون بارداری را تشخیص بدهد، باید منتظر بمانید و یک هفته بعد از تمام شدن پریود آزمایش بدهید.

بعد از مثبت شدن تست بارداری خانگی، به پزشک مراجعه کنید، آنها می توانند بارداری شما را تایید کنند و در مراحل بعدی مراقبت های دوران بارداری شماست که راهنمایی می کنند.

اگر پریود شما به تاخیر افتاده است، همیشه به دلیل بارداری نیست.  دلایل دیگری می تواند باعث دیر شدن در پریود شما بشود مانند: استرس مزمن یا زیاد- وزن کم بدن- ورزش مکرر و با شدت بالا- چاقی- سندرم تخمدان پلی کیستیک- قبل از یائسگی- تیروئید

برای تاخیر و دیر شدن در پریودی حتما به پزشک مراجعه کنید آنها می توانند آزمایشاتی برای شرایط و درمان هایی که در بالا گفته شد بدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا