بیماری های جنسیمطالب بارداری

اگر کاندوم پاره شد چکار کنیم؟

What to do if the condom breaks?

یکی از اتفاقاتی که امکان دارد در طول زندگی هر شخص بی افتند سوراخ شدن یا پاره شدن کاندوم می باشد که فرد با دنیایی از استرس و نگرانی مواجه می گردد و اما  واقعا اگر کاندوم پاره شد چکار کنیم؟

چه راهکاری در نظر بگیریم تا از خطرات و مشکلاتی که ممکن است برای هر طرف رابطه پیش بیاید مصون بمانیم و اصلا نقش این وسیله محافظت فردی چقدر اهمیت دارد که در صورت مخدوش شدن چه اندازه جای نگرانی برای عواقب آن وجود دارد

برای همین تا پایان این مقاله با ما همراه باشید

چرا کاندوم پاره می شود؟

در طول یک رابطه جنسی کاندوم ها ممکن است به دلایل مختلفی پاره شوند از جمله مهم ترین مواردی که در این امر دخیل می باشد شامل:

  • اشتباه پوشیدن کاندوم
  • کاندوم تاریخ گذشته
  • نگهداری کاندوم در دمای نامناسب
  • انتخاب اشتباه سایز کاندوم
  • روابط جنسی مقعدی
  • خارج شدن کاندوم از پوشش خود برای مدت زمان طولانی
  •  تماس کاندوم با ناخن و اجسام تیز
  • پایین بودن کیفیت ساخت کاندوم
  • کمبود روان کننده آبی و یا سیلکونی
  • استفاده از روان کننده های روغنی
  • استفاده از چند کاندوم همزمان
  • باز کردن نادرست کاندوم

می باشد که پیشنهاد می گردد با رعایت و دقت در مواردی که شاید به ظاهر ساده دیده می شود از عواقب احتمالی این موضوع رابطه پرخطر جلوگیری کنید.

کاندوم های ساخته شده از پلاستیک (مانند کاندوم های پلی اورتان)  و لاستیک مصنوعی (مانند کاندوم های پلی ایزوپن) هم در برابر بارداری و هم در برابر بیماری های مقاربتی محافظت می کنند.

اگر کاندوم پاره شد چکار کنیم

توجه ویزه ای داشته باشید که کاندوم های پلاستیکی لاتکس بیشتر پاره می شوند پس از ابتدای ارتباط اگر متوجه استفاده از این نوع وسیله محافظتی شدید بیشتر حواستان را جمع کنید

استفاده از روان کننده های آب یا سیلیکون می تواند به جلوگیری از پاره شدن کاندوم کمک کند.

شایع ترین دلیل پاره شدن کاندوم، یکی استفاده مداوم از یک کاندوم، دیگری لیز خوردن کامل آلت تناسلی از کاندوم است. معمولا زمانی که کاندوم خیلی بزرگ است این لیز خوردن اتفاق می افتد.

پاره شدن کاندوم چه خطراتی دارد؟

وقتی کاندوم در حین رابطه جنسی پاره می شود شما را در معرض تماس بدن به بدن با مایعات جنسی قرار می دهد.

تماس محافظت نشده با مایعات جنسی بدن می تواند شایع ترین عامل بیماری HIV ایدز و هپاتیت  ها و زگیل تناسلی و سفلیس و سوزاک و … باشد .

مایعات جنسی شریک شما که با بدن شما در تماس است می تواند بیماری های مقاربتی را به شما انتقال دهد یا بیشتر کند،

پاره شدن کاندوم باعث بارداری میشودپاره شدن کاندوم باعث بارداری می شود

پاره شدن کاندوم و اینکه مرد انزال شود حتی اندکی، این احتمال وجود دارد که شما باردار شوید، به این که حتی کوچکترین پارگی کاندوم هنوز به اندازه کافی بزرگ است که اسپرم میکروسکوپی می تواند در آن شنا کند و به راحتی وارد رحم شود.

درست است که عنوان بارداری در نظر ابتدایی جز مخاطرات محسوب نگردد اما باید این مورد را مد نظر قرار دهید که بارداری ناخواسته و حاملگی های غیر قابل قبول از شرکای جنسی که امکان دارد جنینی بوجود بیاید که هیچکس مسئولیت و شرایط نگهداری اش را به گردن نگیرد و این خود امری نامناسب و شاید فاجعه محسوب می شود

پس بدیهی است که پاره شدن کاندوم در طول رابطه جنسی خطرات جبران ناپذیری برای هر یک از دو طرف بوجود بیاورد

بنابر این توجه به این موضوع و اطلاع دادن به شریک جنسی مخصوصا خانم در اولیت است تا در صورت نیاز به جلوگیری از دارو های مناسب استفاده کند

اقدامات لازم بعد از پاره شدن کاندوم

اما اگر در طول رابطه جنسی کاندوم پاره شد چکار کنیم و یا اگر این نگرانی را دارید که حین رابطه جنسی کاندوم پاره شده است، فورا ادامه نزدیکی و سکس را متوقف کنید و از یک کاندوم جدید استفاده کنید.

مردانی که از کاندوم برای رابطه جنسی استفاده می کنند باید تشخیص بدهند که چه زمانی این اتفاق پاره شدن کاندوم می افتد و فورا باید شریک جنسی خود را مطلع کنند و پیشگیری کنند.

شما نباید از کاندوم استفاده مجدد کنید، هر بار که رابطه جنسی واژینال، دهانی یا معقدی دارید باید یک کاندوم جدید بپوشید، همچنین این نکته خیلی خیلی مهم است که در صورتی که در حین رابطه جنسی تغییر از نوع رابطه مانند مقعدی به واژینال دارید باید حتما حتما از کاندوم جدید استفاده کنید.

اگر کاملا مطمئن هستید که منی هرگز وارد واژن نشده است می توانید کاندوم را چک کنید و با پرکردن آب داخل آن و فشار دادنش، اگر قطره ای از آن بیرون نیامد کاندوم پاره نشده است.

یکی دیگر از مواردی که باید اشاره کرد این است که بعد از ارگاسم و انزال مرد اگر مدت زمان طولانی آلت خود را در واژن زن نگه دارد حتی اگر کاندوم هم داشته باشد ممکن است باعث نشتی اسپرم به داخل واژن زن شود چون بعد از انزال آلت مرد به حالت طبیعی برمی گردد و نرم می شود و احتمال اینکه کاندوم خارج شود زیاد است.

خلاصه که همیشه همراه خود تعداد مناسب کاندوم داشته باشید و باری تهیه آن نگوید برای خرید کاندوم چه بگوییم

اگر کاندوم پاره شد چکار کنیم

جلوگیری از بارداری بعد پاره شدن کاندوم

اگر حین رابطه جنسی کاندوم شما پاره شود یا از برود ممکن است استرس زا باشد، بزرگترین نگرانی اکثر مردم بارداری است، اما خوشبختانه هنوز کاری وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از بارداری اورژانسی انجام دهید:

البته نباید فقط کاندوم را برای پیشگیری از بارداری استفاده کنید و خرید کاندوم ایدز را هم می تواند جلوگیری کند

اگر نگران بارداری هستید، برای پیشگیری از بارداری اضطراری فورا با پزشک، پرستار یا کلینیک بهداشت تماس بگیرید تا در مورد پیشگیری از بارداری اضطراری به شما کمک کند.

قرص های بدون نسخه صبح و بعدظهر، مانند پلن B را می توان تقریبا در هر داروخانه یا کلینیک بهداشتی خریداری کرد. هر چه زودتر بعد از رابطه جنسی محافظت نشده یا پاره شدن کاندوم از آن استفاده کنید.

در روش سنتی و خوراکی گفته شده که بعد از نزدیکی که پاره شدن کاندوم را بهمراه دارد خوراکی زردالو خشک برای جلوگیری از بارداری مفید است. مقداری زردالو خشک را با عسل و آب مخلوط کنید و یک فنجان از آن را بخورید، این یک راه موثر، آسان و سریع برای جلوگیری از بارداری ناخواسته است.

اما اگر شریک جنسی شما قبل از بیرون آمدن مایع منی آلت تناسلی خود را تا انتها از واژن شما بیرون بکشد، احتمال اینکه شما باردار شوید بعید است حتی اگر کاندوم پاره شود.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا