ترک اعتیادمطالب اعتیاد

روش های سنتی ترک سیگار

Traditional ways to quit smoking

روش های سنتی ترک سیگار به کمک مصرف خوراکی ها خانگی می تواند بسیار راه خوبی برای اشخاصی باشد که می خواهند با مصرف سیگار خداحافظی کنند

اکثر افرادی که سیگار می کشند در واقع آرزو می کنند که بتوانند این عادت را ترک کنند، زیرا آنها به خوبی از خطرات سیگار و عواقب کشنده آن آگاه هستند.

با این حال، ترک کردن عادانی که مدتها با انسان بوده است کار سهلی نمی باشد و بسیاری از آنها ترک کردن را کمی مشکل می‌دانند و هر بار که تلاش می‌کنند بعد از مدتی مجدد شروع به مصرف می کنند

حال می خواهد این راه ها نوین باشد مانند چسب های نیکوتینی یا چه سیگارهای گیاهی یا آدامس، ابزارهای زیادی برای اسیب رساندن به لب وجود دارد

با این حال، بسیاری از مردم نمی دانند که برخی از غذاها نیز می توانند به جلوگیری از هوس مجدد مصرف نیکوتین کمک کنند.  پیشنهاد می کنیم برای دور نگه داشتن یک یا چند مورد از این غذاها دست به کار شوید.

توجه داشته باشید که در انتخاب و مصرف گیاهان دارویی حتما از یک متخصص درمان کمک بگیرید تا با توجه به شرایط بدنی که دارید، گیاه مورد نیازتان را به شما پیشنهاد دهد.

گیاهان دارویی مناسب برای ترک سیگار

در ابتدای شروع این مقاله به شما پیشنهاد می کنیم که مطلب  سیگار تست عدم اعتیاد رو مثبت میکنه؟ را نگاهی بی اندازید . این مطلب توسط سایت رپید تست برای شما آماده گردیده است

گیاهان دارویی مناسب برای ترک سیگار

شیرین بیان

شیرین بیان یکی از گیاهان دارویی عالی و مؤثر برای ترک سیگار است. با جویدن ریشه این گیاه و یا دم کرده آن می توانید هر زمان که میل به کشیدن سیگار در شما ایجاد شد، آن را از بین ببرید.

اگر به دنبال چیزی هستید که اشتیاق شمارا به سیگار کشیدن کم کند باید بگویم که شیرین بیان و ریشه آن گزینۀ خوبی است. همچنین ریشه شیرین بیان می‌تواند انرژی خوبی در طول روز به شما بدهد. به دو صورت می‌توانید از ریشه شیرین بیان برای ترک سیگار کمک بگیرید.

  • 1- مقدار کمی از ریشه شیرین بیان را در دستان خود بگذارید و سپس آن را بجوید. شیرین بیان طعم بسیار شیرینی هم دارد.
  • 2- اگر چای می‌نوشید می‌توانید از این به بعد شیرین بیان را به‌جای آن استفاده کنید و روزی بین 2 تا 3 بار میل کنید.

حواستان باشد  که مصرف مقدار متعادل شیرین بیان و عصاره آن (تا سه فنجان چای در روز) بی خطر و بی عارضه می باشد ، ولی مصرف طولانی مدت با مقدار زیاد آن (بیش از شش فنجان در روز) ممکن است باعث سردرد، خواب آلودگی، احتباس آب و نمک، دفع مقدار زیاد پتاسیم از بدن، و بالا رفتن فشار خون شود.

اسفند برای ترک سیگار

در طب سنتی از اسپند برای ترک سیگار زیاد نام برده شده است که این ماده خوشبو می تواند با دود خود جلوگیری از هوس مجدد سیگار کشیدن را از شخص بگیرد اسپند آرامش بخش است و دارای خاصیت ضد افسردگی است

اسپند خواب آور است و برای درمان بی خوابی مفید است و همینطور با خاصیت خلط آوری که دارد شما را  در  رفع تنگی نفس و درمان آسم کمک می کند.

علف چای

این گیاه بی نظیر بهترین دارویی است که شما را در ترک سیگار یاری می کند. تنها کافی است برای کنترل استرسی که در نتیجه ترک سیگار در شما ایجاد می شود، از دم کرده این گیاه روزی 2 تا 3 بار میل نمایید.

جالب است بدانید که علف چای خواص بسیار فراوانی دارد که محدود به مورد ترک نیکوتین نمی شود و در یک تحقیق علمی ، ۵/۳۷ درصد از افراد مختلفی که سیگاری بئدند و به مدت دو هفته از علف چای استفاده کردند توانستند سیگار را ترک کنند ، به نظر می‌رسد اثر آرامبخش این گیاه اضطراب افراد را کاهش داده است و باعث می‌شود فرد کمتر میل به کشیدن سیگار پیدا کند.

عرق شاتره

عرق شاتره از گیاهان دارویی بسیار مفید و کاربردی است که با پاکسازی خون و همچنین افزایش اشتها شما در تصمیم تان کمک می کند.

از آنجایی که بسیاری از افراد سیگاری به مرور زمان دچار لاغری می شوند، این گیاه برای این افراد بسیار مناسب است.

از دیگر گیاهان دارویی می توان به مخلوط عسل و عرق نعنا و سرکه، گل مخمل، زنجبیل، جنسینگ، خار مریم، سنبل الطیب و… اشاره کرد.
راهکارهای صنعتی برای ترک سیگار و معرفی محبوب‌ترین برندهای ویپ

در واقع انتخاب ویپ یک مسئله سلیقه‌ای است و ممکن است هرکس به یکی از برندها علاقه داشته باشد ولی براساس کیفیت و رضایت‌های فروش، می‌توان چندین برند محبوب را معرفی نمود. در ادامه به معرفی انواع مارک ویپ خواهیم پرداخت.

ترک سیگار با قهوه

ترک سیگار با قهوه

محققان دو ترکیب خاص در قهوه را شناسایی کردند که مستقیماً بر گیرنده های نیکوتین با حساسیت بالا در مغز تأثیر می گذارد. در افراد سیگاری، این گیرنده های مغزی ممکن است پس از یک شب عدم دریافت نیکوتین بیش از حد حساس شوند.

کافئین ماده ای است که برای بیشتر مصرف کنندگان قهوه احساس خوبی ایجاد می کند، اما این حس خوب می تواند برای سیگاری ها به مراتب بیشتر بوده و حال آن ها را بهتر کند.

یک ترکیب شیمیایی آلی در قهوه ممکن است به بازیابی اختلال عملکرد گیرنده نیکوتین که منجر به هوس نیکوتین در افراد سیگاری می شود کمک کند.

یکی از ترکیبات موجود در قهوه دم ‌شده، به نام n-MP، ممکن است به فرونشاندن میل صبحگاهی کشیدن سیگار و مصرف نیکوتین کمک کند.

ترک سیگار با سیر

سیر یکی از مفیدترین گیاهانی است که والدین‌مان از بچگی به ما توصیه کرده‌اند برای دوری از بیماری و درمان سرماخوردگی آن را مصرف کنیم. اما در رابطه با سیگار یک موضوع بسیار جالب مطرح است که راجع به تاثیر آن در ترک اعتیاد است.

طبق نتایجی که بدست آمده مشخص شده است که سیر در ترک اعتیاد هیچ‌گونه نقشی ندارد. برای اینکه به این موضوع که سیر باعث ترک اعتیاد می‌شود بتوان ایمان داشت، باید مشخص شود که سیر می‌تواند در جایگزینی نیکوتین یا دیگر اثرات سیگار موثر باشد که متاسفانه اینگونه نیست.

پس‌ نمی‌توان گفت که سیر در ترک اعتیاد به سیگار موثر است، اما نکته‌ای که در رابطه با آن وجود دارد این است که شما می‌توانید از این گیاه پر خاصیت برای بعد از ترک سیگار استفاده کنید.

ترک سیگار با لیمو

جدای از ریه‌هایتان، یکی دیگر از آسیب‌های سیگار، سطح ویتامین C بدنتان است که با هر پفکی که می‌کشید کاهش می‌یابد. خوشبختانه، لیمو می تواند حتی در اینجا به کمک شما بیاید. مخلوط آب لیمو با دمنوش می تواند به جبران ویتامین C از دست رفته کمک کند.

خبر خوب برای افرادی که می‌خواهند سیگار کشیدن را ترک کنند، یک مطالعه اخیر ثابت کرده است که استفاده از آب لیموترش می‌تواند به ترک سیگار کمک کند، بسیار بهتر از آدامس‌های نیکوتین. بر اساس تحقیقاتی که توسط دانشجویان دپارتمان پزشکی دانشگاه سرنا انجام شد،

ثابت شده است که آب لیموترش تازه نسبت به آدامس های نیکوتین و سایر جایگزین ها در ترک سیگار موثرتر است.

دانش آموزان آزمایشی را بر روی جوانان سیگاری بالای 18 سال انجام دادند که می خواستند سیگار را ترک کنند اما نتوانستند. شرکت‌کنندگان به دو گروه تقسیم شدند، به ۴۷ شرکت‌کننده لیمو به عنوان دارویی برای ترک سیگار داده شد و به ۵۳ شرکت‌کننده آدامس معمولی نیکوتین داده شد.

چگونه آب لیموترش برای ترک سیگار موثر بود؟

آب لیمو یک جایگزین بی عارضه، به راحتی در دسترس و ارزان برای آدامس های نیکوتینی معمولی است که برای ترک سیگار استفاده می شود.

داده‌های جمع‌آوری‌شده از شرکت‌کنندگان نشان داد که افرادی که از آبلیمو استفاده می‌کردند، تمایل کمتری به سیگار کشیدن داشتند، در حالی که افرادی که آدامس‌های نیکوتینی داشتند، هیچ تغییر قابل‌توجهی نداشتند.

آب لیمو، همراه با فواید بی شماری که برای سلامتی دارد، بافت بدن را قلیایی می کند که به کاهش میل به سیگار کمک می کند.

لازم به ذکر است که آب لیمو هیچ نیکوتینی را برای بدن تامین نمی کند اما میل به سیگار کشیدن را کاهش می دهد در حالی که آدامس های نیکوتین مقادیر کمی از نیکوتین را در اختیار بدن شما قرار می دهند که می تواند به شما در ترک سیگار کمک کند. نتایج تحقیق نشان داد که تغییر معنی داری در مقدار وجود ندارد

ترک سیگار با نمک

بکی فریمن، دانشیار بهداشت عمومی دانشگاه سیدنی، که تخصص او در کنترل تنباکو است، نیز گفت هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیسیدن نمک راهی موثر برای ترک سیگار است وجود ندارد. دکتر فریمن AAP FactCheck را به وب‌سایت I Can Quit مؤسسه سرطان نیوساوت ولز ارجاع داد، که اراده، درمان جایگزین نیکوتین و دارو را از جمله روش‌ها و کمک‌هایی که می‌توان برای کمک به ترک سیگار استفاده کرد – اما نه لیسیدن نمک را توصیه می‌کند.

نمک لیسیدن نیز در میان درمان های ترک سیگار توصیه شده توسط موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر ایالات متحده (NIDA)، سازمان بهداشت جهانی یا دولت استرالیا دیده نمی شود.

با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد سیگاری نمک را با افراد غیرسیگاری متفاوت درک می‌کنند. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که افراد سیگاری نسبت به افراد غیر سیگاری ترجیح بیشتری به غذاهای شور دارند، در حالی که مطالعه دیگری نشان داد که افراد سیگاری ممکن است درک کمتری از نمک در غذاها داشته باشند. در هیچ یک از این مطالعات هیچ اشاره ای به افزایش مصرف نمک به عنوان کمکی برای قطع مصرف نشده است.

در حالی که هیچ مدرک پزشکی برای حمایت از مصرف نمک برای ترک سیگار وجود ندارد، یک مطالعه در سال 2010 که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، بیان کرد که کاهش مصرف نمک افراد به اندازه نصف قاشق چای‌خوری در روز می‌تواند به فواید سلامتی مشابهی برای افراد جامعه منجر شود. -کاهش گسترده مصرف دخانیات بررسی واقعیت قبلی همچنین نشان داد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیسیدن نمک برای ترک سیگار موثر است وجود ندارد.

ترک سیگار با هیپنوتیزم

ترک سیگار با هیپنوتیزم

آیا می خواهید برای ترک سیگار هیپنوتیزم را امتحان کنید؟ علم نشان می دهد که ممکن است ابزاری مؤثر برای کمک به ترک عادت برای همیشه باشد. بسیاری از مردم ترک سیگار را بسیار دشوار می دانند – در واقع آنقدر سخت است که تحقیقات اخیر نشان می دهد که حدود 30 تلاش برای ترک موفقیت آمیز آن طول می کشد.

ترک سیگار یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. سیگار مهمترین علت قابل پیشگیری مرگ و میر در ایالات متحده است. استعمال دخانیات تقریباً در هر نقطه از بدن شما می تواند باعث سرطان شود و تقریباً به هر یک از اندام های شما آسیب می رساند.

هیپنوتیزم می‌تواند با پرداختن به جنبه‌های روان‌شناختی اعتیاد و بررسی انگیزه‌های زیربنایی شما برای سیگار کشیدن به شما در ترک سیگار کمک کند. ترک سیگار ممکن است سخت باشد اما می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و خطر ابتلا به بیماری و مرگ زودرس را کاهش دهد، حتی اگر سال ها سیگار کشیده باشید.

بیایید برخی از خطرات سیگار را بررسی کنیم، مزایای ترک سیگار را بررسی کنیم و کشف کنیم که چگونه هیپنوتیزم می تواند به افراد برای ترک سیگار کمک کند.

هر جای مرحله ترک سیگار با روش سنتی و خانوادگی نیاز داشتید بدانید که آیا نیکوتین از بدن شما خارج شده است یا نه می توانید از کیت تست سیگار که بصورت ادراری می باشد استفاده کنید

ترک سیگار با طب سوزنی

ترک سیگار با طب سوزنی

ترک دخانیات یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای بهبود سلامت خود انجام دهید. اما راه رسیدن به آنجا همیشه آسان نیست. اگر می خواهید سیگار را ترک کنید، طب سوزنی یک راه طبیعی برای کمک به کاهش هوس نیکوتین است.

طب سوزنی، همراه با گیاهان چینی و هیپنوتیزم درمانی، ممکن است به اندازه چسب های نیکوتین یا آدامس شناخته شده نباشد. با این حال، همه آنها می توانند تسکین دهند، به خصوص در مرحله فعال کناره گیری، زمانی که با خستگی، تحریک پذیری و هوس گاز گرفتن دست و پنجه نرم می کنید.

جیمی استارکی، متخصص طب سوزنی از LAC می گوید: «برخی افراد طب سوزنی را امتحان می کنند، زیرا نمی توانند داروهایی را که برای ترک تنباکو استفاده می شود، تحمل کنند. برخلاف داروهای تجویزی، طب سوزنی عوارض جانبی ندارد. در واقع، توجه به مزایای جانبی مانند بهبود خواب یا خلق و خوی بسیار رایج است. برخی دیگر از طب سوزنی به عنوان بخشی از یک استراتژی کلی برای ترک سیگار استفاده می کنند.
طب سوزنی برای کمک به ترک سیگار چگونه کار می کند؟

متخصصان طب سوزنی مناطق خاصی از بدن را برای شرایط خاصی مورد هدف قرار می دهند. وقتی صحبت از کمک به ترک سیگار به میان می آید، نقاط فشار در گوش ها به ویژه در سرکوب هوس ها موثر است. انجمن ملی سم‌زدایی طب سوزنی حتی یک پروتکل کامل در اطراف این مجموعه از نقاط سرکوب گوش برای مبارزه با اعتیاد دارد.

در بین درمان‌های طب سوزنی، می‌توانید از دانه‌های گوش در خانه نیز استفاده کنید – که به عنوان نوعی طب فشاری عمل می‌کند. این شامل قرار دادن توپ های کوچک روی گوش با نوار چسب در مناطق مورد نظر است. این تکنیک به شما این امکان را می‌دهد که با اعمال فشار به نقاط روی گوش برای کاهش میل به سیگار کشیدن، خود درمان کنید.

استارکی توضیح می‌دهد: «اعصاب جمجمه‌ای که از طریق گوش‌ها قابل دسترسی هستند، سیستم عصبی را تحریک می‌کنند تا میل به سیگار را سرکوب کند. ما نه تنها در تلاشیم تا هوس ها را سرکوب کنیم، بلکه در پاسخ به آرامش نیز درگیر شویم. ما واقعاً بدن را با استفاده از سوزن و فشار هدفمند دستکاری می‌کنیم تا به افراد کمک کنیم تا از طریق علائم ترک کار کنند.

پس از طب سوزنی، ممکن است هوس کمتر، کاهش تحریک پذیری، بهبود خلق و خو، بهبود حرکات روده و بهبود خواب داشته باشید.

آیا طب سوزنی به من در ترک سیگار کمک می کند؟

هدف از طب سوزنی این است که به کاهش هوس هایی که به نیکوتین دارید کمک کند.

استارکی می‌گوید: «به طور کلی، به بیماران می‌گویم که حداقل 24 ساعت قبل از اولین مشاوره برای طب سوزنی، از دخانیات خودداری کنند. «اگر آن‌ها این گام را بردارند، این به من می‌گوید که ذهنیت لازم برای عاری بودن از دخانیات را دارند. بسیاری از اوقات، همسر بیمار قرار ملاقات را تعیین کرده است، یا فشار همسالان او را تشویق می‌کند که وارد شوند، و آنها واقعاً آماده نیستند.»

این مهم است که از نظر ذهنی برای ترک سیگار آماده باشید و این به این معنی است که با ایده دور انداختن آن سیگار مشکلی ندارید.

او می‌گوید: «وقتی بیماران متعهد شدند، در ابتدا دو یا سه بار در هفته با آنها ملاقات می‌کنم. سپس با محو شدن علائم ترک، ویزیت ها به یک بار در هفته کاهش می یابد. در نهایت، زمانی که بدون دخانیات باشد، بازدیدها به کلی متوقف می شود.

قبل از اولین ملاقات خود، حتماً با پزشک طب سوزنی خود برای پروتکل های مربوط به همه گیری ویروس کرونا (COVID-19) مشورت کنید.
بهترین زمانی که با روش های دیگر استفاده می شود

طب سوزنی زمانی که همراه با سایر تکنیک های طب یکپارچه استفاده می شود حتی موثرتر است. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

هیپنوتیزم درمانی سعی می کند ضمیر ناخودآگاه را آموزش دهد تا از تنباکو دور شود. طب سوزنی برای رفع علائم ترک فیزیکی عمل می کند.

گیاهان چینی توسط یک متخصص گیاهپزشکی برای هر بیمار سفارشی شده است تا اضطرار را کاهش دهد و به علائم ترک کمک کند. به عنوان یک اقدام احتیاطی، پزشکان عملکرد کبد و کلیه بیماران را از نزدیک بررسی می کنند تا مطمئن شوند که گیاهان به درستی متابولیزه شده اند.

استارکی می‌گوید: «هرچند تصمیم می‌گیرید از طریق برنامه ترک تنباکو، طب سوزنی، گیاهان دارویی، هیپنوتیزم درمانی یا ترکیبی از روش‌ها کمک پیدا کنید، همه اینها در درازمدت ارزشمند است».

کلام پایانی

اگر شما مصرف کننده نیکوتین هستید و به دنبال از بین بردن اثر سیگار در آزمایش خون دارید پیشنهاد می کنیم قبلا از اینکه به فکر هر ترفند منفی شدن تست اعتیاد باشید آنرا قطع مصرف کنید

توجه داشته باشید که قبل از انتخاب و انجام هر یک از روش های گفته شده، بهتر است از یک متخصص و پزشک کمک بگیرید تا بنا به نیازتان بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهد.

همه براین موضوع واقف هستیم که سیگار ضررهای جبران ناپذیر و مخربی را بر سلامت جسم و روان ما دارد و تنها با انتخاب بهترین روش برای ترک آن، می توانیم زندگی شاداب و سالمی را به خود هدیه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا