مطالب اعتیاد

کدام مواد مخدر باعث چرت زدن می شود؟

Which drugs cause naps?

چرت زدن معتاد نشانه چیست؟

مصرف مواد مخدر می تواند نشانه های مختلفی بر روی جسم و روح طرف بگذارد .این نشانه ها می تواند در تشخیص افراد که گرفتار بیماری اعتیاد شده اند کمک بسزایی کند

از جمله نشانه هایی که در غالب افراد پس از مصرف مواد مخدر به مدت طولانی مشاهده می گردد می توان به ایجاد ظاهر ضعیف، فرتوت و پژمرده، رنگ چهره تیره و کدر، دندان های پوسیده و زرد رنگ، اثرات تزریق (جای تزریق در بدن)، اشکال در خواب، خوردن و اشتها، کاهش ارتباطات اجتماعی؛ زناشویی و غیره اشاره کرد

البته این بدان معنی نیست که هر کسی علائم بالا را داشت بیمار اعتیاد شده است اما از قبل افرادی که تغییرات خاصی مانند چرت زدن در انها بروز می کرد را نشانه ای از مصرف مواد مخدر می دانستند

چرا معتادین چرت می زنند؟

افرادی که مصرف مواد مخدر مانند تریاک و یا شیره و هروئین دارند در واقع ماده مرفین را وارد بدن خود می کنند. مرفین با اثر بخشی بسیار بالا در مهار درد مشهور بوده و مسکنی قوی است از این رو پس از ورود میزان زیادی از آن به بدن شخص به حالت بی حالی یا خواب نزدیک می شود

این چرت زدن ممکن است هم در اثر مصرف باشد و هم در اثر خماری کمبود مواد در حالتی که اعتیاد به صورت کامل شخص را بیمار کرده است

هروئین نیز به عنوان یک ماده مخدر مرفین دار که از تریاک و مشتقات بدست می آید بسیار قوی است و می تواند پس از مصرف به طور کامل شخص را به مرز بی هوشی و خواب ببرد این نشانه دیگری است که می توان در مورد مصرف کنند گان هروئین با آن مواجه گشت؟

چرت زدن بعد مصرف مواد

چرا بعضی از مواد باعث چرت زدن نمی شود ؟

مواد مخدر در گروه های مختلفی طبقه بندی می شود که از جمله ان نوع تاثییر گذاری انها می باشد.بعضی از مواد مخدر در گروه محرک قرار می گیرند و شخص بعد از مصرف آن و ترشح هورمون های خاص اعصاب و حواس تحریک شده ای پیدا خواهند کرد

در این موارد شاهد چرت زدن فرد معتاد نمی باشیم بلکه بیخوابی و فعالیت های مکرر از جمله نشانه های دیگر آن خواهد بود

ماده محرک thc که پس از مصرف حشیش یا گل و یا ماریجوانا وارد بدن فرد می شود نیز نوعی محرک اعصاب مرکزی می باشد که آن هم به می تواند نشانه هایی بر خلاف چرت زدن ایجاد کند که البته تاثییرات دیگر ان می تواند نشان دهد که فرد اعتیاد دارد یا نه؟

تشخیص مصرف این ماده توسط تست اعتیاد گل مورد ارزیابی قرار می گیرد

 خواب آلودگی پس از مصرف مواد مخدر افسردگی آور

اگر همچنان به دنبال پاسخ این سوال که کدام مواد مخدر باعث چرت زدن می شود هستید؛ باید بدانید دسته دوم آن ها مدل هایی هستند که ترکیبات افسردگی آور دارند. به طوری که از جمله پرطرفدارترین و مشهورترین مواد مخدر افسردگی آور باید به هروئین اشاره شود.چرت زدن علامت اعتیاد

درواقع زمانی که افراد این دسته از مواد مخدر را مصرف می کنند، مغز آن ها دچار افسردگی می شود و عملکرد آن تاخیر پیدا می کند. به این صورت ابتدا علائمی همچون تنفس کم عمق، خشکی دهان و دیگر علائم جسمی و سپس خواب آلودگی و چرت زدن ظاهر می شوند.

چنان که در پاسخ به این سوال که چه مواد مخدری باعث خواب زیاد میشوند، بسیاری از افراد پاسخ می دهند که مصرف پرتکرار و با بسامد بالای مواد افسردگی آور، خواب زیاد را به همراه دارد.

بنابراین اگر علائمی همچون چرت زدن و خواب آلودگی را در اطرافیان خود مشاهده کردید، پیش از ابراز نگرانی بهتر است به مشاوران متخصص در زمینه ترک اعتیاد  مراجعه کنید.

زیرا آن ها ضمن تشخیص نوع مواد مصرفی با بهترین روش ترک اعتیاد در منزل به فرد مورد نظر شما کمک می کنند که اعتیاد خود را بدون بروز آسیب روحی و روانی ترک کند.

حال اگر برای شما سوال پیش آمده است که مشاوره چه نقشی در کاهش چرت زدن و درمان اعتیاد به مواد مخدری که باعث خواب آلودگی می شوند، دارد؛ در ادامه با ما همراه باشید.

جالب است بدانید امروزه باتوجه به افزایش اعتیاد به مواد مخدر و مشاهده چرت زدن و خواب آلودگی در بسیاری از افراد از سوی اعضای خانواده، مشاوران بسیاری در این زمینه برای کمک به مردم فعالیت می کنند.

چنان که اولین کاری که این مشاوران انجام می دهند این است که تشخیص خواهند داد که کدام مواد مخدر باعث چرت زدن می شود و چه مواد مخدری باعث خواب زیاد میشود. سپس براساس نوع مواد مصرفی که ترکیبات روانگردان یا افسردگی آور داشته باشد، نسبت به ترک اعتیاد فرد اقدام می کنند.

جلوگیری از چرت زدن هنگام ترک اعتیاد

به طوری که این مشاوران و متخصصان برای رفع علائم چرت زدن ابتدا به فرد کمک می کنند که در کمپ های ترک اعتیاد یا در منزل اعتیاد خود را ترک کند. پس از این در بسیاری از موارد افراد با ترک اعتیاد با روش های آسان و مناسب این مشاوران دیگر دچار خواب آلودگی نخواهند شد.

حتی ممکن است افراد در زمان ترک برای مدتی با بی خوابی مواجه شوند که مشاوران متخصص در این زمینه نسبت به درمان بی خوابی در زمان ترک اعتیاد اقدام می کنند.

البته باید بدانید در مواردی نیز باتوجه به مقدار و مدت مصرف ممکن است که خواب آلودگی و چرت زدن ادامه داشته باشد که مشاوران ترک اعتیاد به مواد مخدر به افراد کمک می کنند این مشکل برطرف شود. چنان که بهترین راهکارها مانند انواع ورزش، رژیم غذایی وغیره را به افراد ارائه می دهند که با استفاده از آن ها بر خواب آلودگی خود غلبه کنند.

متخصصان با انجام تست اعتیاد ادرار با کیت اعتیاد از مصرف مجدد و یا لغزش فرد نیز مطلع خواهند شد

 

‫3 دیدگاه ها

  1. همیشه افراد معتاد چرت نمی زنند
    اما خیلی از مواد باعث بی خوابی میشه یعنی طرف تا صبح بیداره خب معلومه فرداش داعم هی چرت میزنه دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا