آشنایی با مواد مخدرمطالب اعتیاد

علائم اعتیاد به گل

Marijuana Addiction Symptom

علائم اعتیاد به گل می تواند بسیار در پیشگیری از مشکلات فرد موثر باشد مصرف گل یا همان ماریجوانا بسیار رواج پیدا کرده است و شاید جوانان بسیار زیادی بصورت عادی و تفننی به استفاده از آن می پردازند.دختر و پسر هم ندارد . یک تفریح که برای عده ای در بسیار مواقع به مصرف روزانه در دفعات مختلف تبدیل می شود

خانواده ها هم با نام این گیاه که در لباسی از کاغذ نازک پیچیده شده و دود توهم آور آن مورد استفاده قرار می گیرد هم آشنایی پیدا کرده اند. اما باور اینکه فرزند نوجوان یا جوان آنها هم مصرف می کند کمی برایشان سخت است

بله درست شنیدید مصرف گل در نوجوانان ….

این سیگار پر از علف های حاوی thc محبوب نوجوانان نیز گشته است و پارک ها تبدیل به محل مناسبی برای مصرف آن گشته است

نگرانی خانواده بحق است و به نظر ما آشنایی با علائم اعتیاد گل و یا حتی مصرف تفننی آن می تواند هوشیاری برای آنها ایجاد کرده تا فرزند خود را از این شرایط فاصله دهند

پیشنهاد می کنیم به این مقاله سایت رپید تست به خوبی توجه کنید و نظرات خود را برای ما بگذارید

علائم مصرف گل در نوجوانان

مصرف «گل» در نوجوانان و جوانان موجب شادی مفرط و خنده بی مورد می‌شود و والدین می‌توانند متوجه شوند که فرزندشان مانند قبل نیست.

در بسیاری مواقع علامت فیزیکی مصرف «گل»، قرمز شدن چشم است. افراد پس از مصرف «گل»، دست به کارهای پرخطر می‌زنند و مثلا رانندگی پرخطر انجام می‌دهند. در نوجوانان علامت های مصرف گل بصورت واضح تری نمایان می گردد .

ایجاد هیجان های چند برابری و تغییر های اساسی رفتاری انها به شکل بیشتری ملاحظه می شود

علائم اعتیاد به گل در نوجوانان

مصرف «گل» در دانش‌آموزان و دانشجویان به ندرت افت تحصیلی ایجاد می‌کند. مصرف «گل» روی عملکردهای شغلی تاثیر می‌گذارد مثلا باعث می‌شود تا فرد هر روز سر کار نرود و غیبت کند و بی‌حوصله باشد.

البته این هم بگویم ممکن است برخی تغییرات رفتاری بر اثر مصرف «گل» نباشد اما اگر والدین می‌بینند که در رفتار فرزندان تغییرات کوچکی رخ داده باید با آنان گفت‌وگو کنند و اگر مشکلی وجود دارد برای رفع آن با فرزند خود همراهی کنند و اگر از مشکلات کودک سر در نمی‌آورند از کارشناسان مشاور کمک بگیرند

در مقاله ای دیگر در مورد برای ترک اعتیاد گل چی بخوریم هم مطالب جالبی قرار دادیم و پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید

در اوایل مصرف گل شخص چه علائمی نشان می دهد؟

از آنجایی که همه ما می دانیم استفاده از مواد مخدرهای مختلف حالت های خاصی را در انسان ایجاد می کند، برخی از آنها به فرد هیجان می دهد و برخی دیگر فرد را نئشه و بی حال می کند. بعضی از مواد مخدر دیگر فرد را دچار توهم و خیالات خطرناک می کند و فرد را به سمت حرکات عجیب و غریب و حتی قتل و خودکشی می کشاند.

استفاده از این مواد در ابتدا احساس سرخوشی و خوبی را به فرد می دهد اما بعد از مدت زمان کوتاهی آثار مخرب آن بروز می کند. برای اینکه این آثار را تجربه کنید نیاز به مصرف طولانی اینگونه مواد ندارید بلکه همان دفعات اول این آثار مشاهده می شود و به مرور زمان تشدیدتر خواهد شد.

فردی که گل می‌کشد سریع به حالت توهم می‌رسد و در عرض 30 دقیقه اوج می‌گیرد و این حالت تا 4 ساعت پایدار است.  متاسفانه ماده موثر گل به دلیل حل شدن در چربی تا 1 ماه در بدن فرد باقی می‌ماند. فرد به محض مصرف خوش و سرحال است اما اتمام زمان اثر، حالت‌های روانی و جسمی ذکر شده به عنوان عوارض مصرف گل سراغش می‌آیند.

شخصی که تازه شروع به مصرف گل کرده علائمی همچون موارد زیر را تجربه می کند

  •  عدم تمرکز فکری‌
  •  مهارت‌های احتیاطی‌اش را حین رانندگی از دست می‌دهد
  • حین صحبت کردن ارتباط با دیگران تپق می‌زند
  • فراموش‌کار می‌شود و کارها را درست انجام نمی‌دهد
  • شکاک می‌شود و در توهمات خود ادعاهایی را نسبت به دیگران مطرح می‌کند
  • تشخیص نمی‌دهد در توهم است یا واقعیت
  • عدم تصمیم گیری درست
  •  رفتار خشونت‌آمیز دارد

اینها مواردی است که در نشان می دهد شخص در ابتدای راه است و تازه به مصرف گل روی آورده است و اما قسمت بعدی زمانی آغاز می گردد که مصرف آن بیشتر شده و بر مغز اثرات جدی بگذارد. البته بعضی ها هم روی به خوردن مواد چرب و شیرین می آورند که به آن کره خوری بعد علف می گویند

به گزارش ستاد مبارزه با موادمخدر کشور 15 درصد نوجوانان تمایل به مصرف مواد مخدر دارند و گل به دلایل مختلف از جمله در دسترس بودن، بیشترین آمار مصرف را در این گروه سنی دارد.

بر اساس آمارهای موجود، مصرف گل دارای رتبه دوم مصرف موادمخدر در کشور است و متأسفانه بیشترین مصرف را در کمترین گروه‌های سنی به خود اختصاص داده است.

به گفته کارشناسان حوزه اعتیاد، علامت فیزیکی مصرف گل شامل خشکی دهان، گیجی، عدم تمرکز، تغییر مدل صحبت کردن و کندتر شدن نحوه کلامی است و علامت‌های رفتاری مصرف آن نیز شامل خشم، پرخاشگری و آستانه تحمل پایین است که خانواده‌ها می‌توانند از روی این نشانه‌ها هشیاری خود را نسبت به جوانان و نوجوانان بیشتر کنند؛ مصرف‌کنندگان این ماده مخدر اعتیادآور، افسرده و منزوی نیز می‌شوند.

دبیر کل شبکه سازمان‌های غیردولتی آسیای میانه و غرب آسیا (ADNA)، با اشاره به اینکه مصرف کانابیس‌ها که گل هم شامل آن می‌شود، موضوعی جهانی است، به «ایران» می‌گوید:

در انواع مختلف جلسات تحقیقی بین‌المللی، هنوز تصمیم‌گیری جهانی در زمینه مصرف این ماده مخدر به عمل نیامده است.

ما در کشور، در زمینه مصرف گل با دو پدیده مواجه هستیم؛ مصرف در سنین نوجوانی یا جوانی و بخش دوم افرادی هستند که در میانسالی آن را مصرف می‌کنند.

علائم اعتیاد به گل

تفاوت معنادار واقعی بین این دو گروه وجود دارد، چرا که مصرف در دوران نوجوانی، می‌تواند دروازه ورود به مواد پرخطرتر مانند تریاک و هروئین باشد. بر اساس اظهارنظرهایی که در حوزه نوجوانان انجام شده، می‌توان به این منطق رسید که مصرف گل بعد از مدتی عادی می‌شود و نوجوانان پس از یک بازه زمانی مصرف این ماده، به سمت موادپرخطرتر می‌روند. این موضوعی است که در خصوص بزرگسالان وجود ندارد.

آیا گل از سیگار کم خطرتر است؟

حتماً شنیده‌اید، از آنجایی که گل ماده‌ای گیاهی است، کم خطرتر از سیگار است. مصرف ماده مخدر گل در تمام دنیا رفتار پرخطری است و حساسیت درخصوص مصرف آن وجود دارد.

حتی زیر سن قانونی یعنی سنین نوجوانی خرید سیگار در دنیا منع قانونی دارد، فروش گل هم از طریق روش‌های غیرقانونی در کشور ما انجام می‌شود و هیچ‌گونه مدیریتی در این حوزه وجود ندارد، این در حالی است که این ماده مخدر دروازه ورود به مصرف موادپرخطرتر است و نظارت‌ها باید جدی باشد.

از سویی این ادعا که برخی اذعان دارند، گل نسبت به سیگار کم‌خطرتر است، کاملاً تبلیغاتی است و هیچ‌گونه تأییدیه رسمی در این خصوص وجود ندارد و منابع علمی قاطعی در این خصوص اظهارنظر نکرده‌اند.

علاوه بر این شخص ممکن است در اثز مصرف زیاد دچار اوردوز گل شود

اعتیادآوری مصرف گل، قطعی است

بسیاری بر این تصور هستند که گل، اعتیاد آور نیست اما دبیرکل شبکه سازمان‌های غیردولتی آسیای میانه و غرب آسیا معتقد است که همواره موضوعی وجود دارد و آن هم ربطی به مصرف گل ندارد، حتی در خصوص تریاک که پرمصرف‌ترین ماده مخدر در کشور است، افراد ابتدا با خود می‌گویند:

«هفته‌ای یک‌بار مصرف می‌کنم، فقط وقتی با دوستانم هستم، می‌کشم.»

یا در مورد مصرف گل، می‌گویند که

فقط هرازگاهی گل می‌زنم، فقط ماهی یکبار در میهمانی می‌کشم، غافل از اینکه میزان تمایل مصرف به‌تدریج می‌تواند آنقدر زیاد شود که روزانه، فرد به هرطریقی می‌خواهد به این ماده دست پیدا کند و مصرف کند.

ما حتی در مورد مصرف سیگاری‌ها هم می‌بینیم که میزان وابستگی به حدی زیاد می‌شود که در هر ساعتی از شبانه روز حتی نیمه شب، فرد ممکن است، بیرون از خانه رفته و سیگار تهیه کند یا اینکه شرایط بیرون رفتن ندارد و به صورت تلفنی یا اینترنتی خلاصه به هر نحوی که شده آن را تهیه می‌کند، چگونه می‌توان پذیرفت که گل چنین خاصیتی نداشته باشد، گل ماده‌ای است که اتفاقاً بشدت می‌تواند افراد را درگیر مصرف کند.

از کجا بفهمین کسی گل می کشه؟

شاید چند سال پیش خانواده های دورا دور اسمی از این ماده شنیده باشند اما حالا  این موضوع که گیاه گل  ماری جوانا انقدر به زندگی آنها نزدیک شده که بوته آن در باغچه جلوی در خانه آنها دیده می شود

اگر فکر می کنید از کجا می توانید بفهمید کسی گل می کشه باید بدونید تنها راه درست و بدون رد خور  کیت تست گل است که با نمونه ادرار فرد می تواند مشخص کند این ماده توسط فرد مصرف شده است یا خیر

ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز اعلام کرده است که مصرف گل در 5 سال اخیر افزایش یافته است.

اینجاست که نقش خانواده در کنترل و مراقبت از فرزندان خود بسیار پر رنگ می شود. آشنایی با این ماده و شناخت علائم اعتیاد به گل می تواند کمک بسیار بزرگی در مهار مصرف این ماده در بین جوانان داشته باشد.

در این زمانه خانواده و والدین باید آگاهی کامل از مخاظرات پیش روی نوجوانان و جوانان داشته باشند.باید مراقب تمامی تهدید ها باشند و در بهترین زمان ممکن نسبت به جلوگیری و پیشگیری اقدام کنند

اینکه چند روز طول می کشد تا هر ماده مخدری از بدن خارج شود هم برای مصرف ماریجوانا متفاوت است

  • اعتیاد و وابستگی به گل پیدا می‌کند
  • دچار جنون می‌شود
  • ترس بی‌دلیل دارد
  • احساس کمبود شخصیت دارد
  • تزلزل رفتاری پیدا می‌کند
  • از محل کار و منزل به بهانه‌های بی‌اساس می‌گریزد
  • بسیار وابسته می‌شود
  • انگیزه خود را به زندگی از دست می‌دهد
  • به مواد مخدر دیگر روی می‌آورد
  • نسبت به مشکلات بی‌تفاوت است

آیا گل سرطان‌زا است؟

نمی‌توان مثل سرطان‌زایی سیگار با اطمینان در مورد سرطان‌زایی گل صحبت کرد زیرا هیچ تحقیقی سرطان‌زایی گل را به اثبات نرسانده است. اما دیده شده افرادی که گل می‌کشند دچار صدمات ریوی شبیه نمای سلول‌های پیش‌سرطانی می‌شوند.

دیگر عوارض ریوی مصرف گل

  • خس‌خس سینه
  • سرفه

عوارض مصرف گل بر مغز

عوارض مصرف گل بر مغز

به دنبال مصرف گل خونرسانی به قسمت‌هایی از مغز افزایش می‌یابد؛ این قسمت‌ها مرکز حافظه و توجه فرد هستند. گل همچنین بر غده تالاموس اثر می‌گذارد. این غده وظیفه برقراری هوشیاری و پردازش اطلاعات را دارد. دیگر اثرات گل بر مغز عبارتند از: کاهش حافظه، توجه و یادگیری.

دیگر عوارض گل کشیدن

  • اضطراب
  • افسردگی
  • تپش قلب شدید
  • افزایش خطر حمله قلبی 1 ساعت بعد از کشیدن
  • افکار خودکشی در نوجوانان

آیا گل اعتیادآور است؟

افرادی که گل مصرف می‌کنند با قطع مصرف مثل معتادان هروئینی دچار عوارض غیر قابل تحمل نمی‌شوند اما اگر به‌طور مداوم آن را مصرف کنند، کنار گذاشتنش برای‌شان راحت نیست.

به همین خاطر است که میان جوانان و نوجوانان جا افتاده که گل اعتیادآور نیست؛ این باور غلط را کنار بگذارید. گل اعتیادآور است و حتی افرادی که روزانه به کمترین مقدار این ماده مخدر روی می‌آورند برای ترک آن دچار چالش هستند.

نشانه های مصرف به گل

علائم اعتیاد به گل

اگر شما نیز در فکر خوابیدن بعد از مصرف گل هستید پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ای که در همین مورد توسط رپید تست تهیه شده است را مطالعه کنید

شکل ظاهری گیاه گل یا ماریجوانا

بوته‌اى این گیاه شبیه گزنه که ارتفاع آن گاهی تا دو متر خواهد رسید .گیاه نر و ماده آن به صورت جداگانه است . برگ‌هاى انبوه دراز و کنگره ‏دار که میوه آن در سر شاخه به صورت خوشه مشخص می شود
از سر شاخه‏‌هاى به گل نشسته این گیاه ماده چسبنده‌‏اى که در حال ترشح است جمع ‏آورى و خشک شده و از آن حشیش بدست می آید
ظاهر این بوته بسیار زیبا و جذاب است و شاید با کمی دقت در اطراف خود می توانید آن را مشاهده کنید اسامی دیگری هم وجود دارد که در نوشته وید چیست ؟ می توانید آن را مطالعه کنید

بسیاری از سودجویان یا مصرف کنندگان با اندکی دانش نسبت به عمل آوردن این گیاه اقدام می کنند .در بالکن یا زیر شیروانی و چند گلدان

شناسایی آن بسیار دشوار نیست .کافی است که با شکل و شمایل آن آشنایی کامل و دقیق داشته باشیم

البته نوع دیگری از گل یا ماریجوانا که بصورت مصنوعی در آزمایشگاه ها سنتز می شود که با نام مختصر k2 عرضه می گردد. که بعضی آن را به اشتباه می گیرند برای تشخیص این ماده می توانید از کیت تست کمیکال استفاده کنید

نشانه اعتیاد به گل

طریقه مصرف گل

رایج ترین نوع مصرف گل یا ماریجوانا شبیه به مصرف سیگار است

کاغذ های آماده بسیار نازک یا پیپر و تیپس که از دکه های روزنامه فروشی هم بصورت تکی می توانند خرید کنند. گیاه خشک را خورد کرده و داخل آن میریزند و معمولا سر آن را می پیچند

بسته به نوع مصرف اندازه این سیگار نیز تغییر خواهد کرد. البته مصرف آن در پیپ و چپق و سیگار برگ هم وجود دارد

در مواردی نیز با خالی کردن داخل سیگار و پر کردن آن توسط گیاه اسیاب شده آن را مورد مصرف قرار می دهند. اگر در کیف فرزندان خود برگه های سفید نازک برش خورده مشاهده کردید بهتر است بیشتر به رفتار وی توجه کنید.

علائم مصرف گل

علائم اعتیاد به گل از ظاهر فرد

اثرات مصرف گل و نشئگی آن در همان لحظات اول مصرف کاملا قابل مشاهده است

با تاثییر حشیش بر سیستم عروقی چشم فرد مصرف کننده گل چشمانش قرمز و خونی می شود

بالارفتن ضربان قلب مصرف کننده به سرعت صورت می گیرد

  • خیره شدن بی دلیل به یک نقطه یا یک شئ یکی از نشانه های مصرف حشیش است
  • خنده های بلند و بی دلیل و بی مورد
  • شوک های عصبی
  • افزایش اشتها غیر معمول در فرد
  • خشکی دهان فرد
  • احساس کند شدن گذر زمان در هنگام مصرف حشیش

اشتباهات رایج در مورد مصرف گل

بسیاری از جوانان به این دلیل به مصرف ماده توهم زای گل گرایش پیدا می کنند اشتباهاتی است که در مورد کم خطر بودن و عدم اعتیادآوری آن دارند و همین باور موجب شده است بسیاری از نوجوانان این ماده را مصرف کنند و آسیب جدی ببینند.

اگر مصرف کننده هستید حتما در مورد اینکه ترک گل چند روز طول می کشد ؟ مطالعه کنید

با توجه به رواج مصرف این ماده در بین دختران و پسران و عوارض و لطمه های شدیدی که می تواند به مصرف کننده وارد کند

خانواده ها باید بیشتر نسبت به مراقبت و کنترل عزیزان خود مراقبت کنند

با آشنایی با نوع ماده اگر نشانه هایی از مصرف آن دیدند گزارش کنند

 

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. سلام من مدت 2ساله ماری‌جوانا مصرف میکنم بصورت هرروزه میخواستم بدونم تا چند روز از بدن دفع میشه و تست منفی و مصرف چه موادی دفع رو سریعتر میکنه؟

  2. سلام من ٣روز پيش بعد از ٢هفته ماريجوانا مصرف كردم قراره برم برأي أزمايش عدم اعتياد وورش ميكنم و اب و مائعات هم زياد مصرف ميكنم
    ازمايشم أيا مثبت ميشه؟ دارم ميميرم از استرس

  3. سلام کسی که چهار روز پیش حشیش کشیده باشه و سه عدد قرص ترامادول 200 خورده باشه اثراتشون کی پاک میشه؟ برای تست ادرار و خون
    لطفا زود جواب دهید با تشکر

  4. سلام خسته نباشین
    من تو کل عمرم کلا دو بار گل کشیدم. یه بار سه ماه پیش و یه بار هفته ی قبل میخواستم ببینم چقدر زمان میبره تا بدنم پاک بشه و جواب آزمایشم منفی در بیاد؟؟؟

  5. سلام خسته نباشید.
    من چندسال مدام حشیش مصرف کردم ولی دو ماه پیش دیگه نکشیدم به جاش از فرداش گل ماریجوانا مصرف کردم.یعنی هر شب یه وعده مصرف میکنم
    میخوام برای یه سری کار اداری ازمایش اعتیاد بدم.میخوام بدونم با این همه سال مصرف مداوم چقدر طول میکشه اثرش بره و جواب ازمایش منفی در بیاد؟
    و لطفا بگید چیکار کنم زودتر به نتیجه برسم چون وقت زیادی ندارم
    خیلی ممنون

  6. سلام من حدود ۵.۶ روز پیش گل کشیدم و قبلش یه یکی ۲ روز درمیون میکشیدم (قبلا بصورت دائم هر روز میکشیدم ولی گذاشتم کنار بعد یک ماه تک و توک) بعد الان ۲۰ روز دیگه ازمایش میخوام بدم نتیجه مثبت میشه یا منفی؟

  7. سلام خسته نباشد من بعد دو سال واسه اولین بار گل کشیدم میخواستم بدونم تا چند روز طول میکشه از بدنم پاک بشه. 29 سالمم هست

  8. سلام،خسته نباشيد،من ٩١ روز گل نكشيدم،ديروز ١ پوك فقط كشيدم،نه يه ٣ كام فقط يه پوك كوچك،حالا ١٥ روز ديگه تست دارم منفي ميشه يا مثبت،با اين وجود كه من روز ٣٠ و ٧٠ تست دادم منفي بود،ممنون?

  9. سلام . من هفته ی پیش حشیش کشیدم البته زیاد نمیکشم مثلا ماهی یه بار تفریحی . ازچند روز طول میکشه از خون و ادرارم بیرون بره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا