مطالب بارداری

علائم بارداری دختر چیست ؟

What are the symptoms of pregnancy in a girl?

افرادی که جنسیت جنین برایشان مهم است می دانند که توجه به علائم ها در دوران حامگی پیش از مراجعه به سونوگرافی برای تشخیص جنین چقدر اهمیت دارد

مخصوصا افرادی که منتظر  داشتن فرزند دختر هستند و انتظار تولد فرشته کوچک دارند از علائمی که روزانه در دوران بارداری در بدن خود تجربه می کنند سعی به تشخیص جنین خود می کنند

در این نوشته می خواهیم در مورد نشانه های بارداری دختر نام ببریم که با آنها بتوانید تا مقدار قابل توجه ای خوشحالی پیش از تولد خود را بیشتر کنید

لازم به ذکر است آنچه که پیش از تعیین جنسیت اهمیت دارد، توجه به موارد سلامتی جنین و جلوگیری از بروز آسیب های احتمالی و ابتلای نوزاد به دنیا آمده به اختلالاتی همچون اختلالات یادگیری است. بنابراین لازم است به مراقبت های دوران بارداری توجه ویژه‌ای داشته باشید.

باید به این نکته توجه کرد که این علائم صرفا احتمال هستند و بسیار پیش آمده که مادر با علائم بارداری دختر فرزند پسر به دنیا آورده است.

اگر شما در دوران بارداری بسر می برید باید با مخاطرات این زمان که شما و جنین را تهدید کند آشنا باشید و حتما از ضمن کنترل شرایط خود و جنین ابزاری همچون کیت پارگی کیسه آب در خانه داشته باشید

در این مقاله می خواهیم به مواردی که در زیر اشاره می کنیم و علائم بارداری جنین دختر اشاره داشته باشیم

  • پوست مادر
  • نوع ویار مادر
  • شکل شکم
  • خط تیره عمودی
  • ضربان قلب مادر
  • استرس
  • شکل بینی
  • تهوع صبحگاهی
  • تکان خوردن جنین
  • نحوه خوابیدن مادر
  • رنگ ادرار مادر

علائم بارداری دختر از پوست

علائم بارداری دختر از روی پوست مادر

از علائمی که می توان در زمان بارداری دختر و تعیین جنسیت جنین دختر نام برد ، می توان به تغییر وضعیت پوست مادر اشاره کرد.

بسیاری از مردم بر این باورند که اگر پوست  مادر بجای لکه دار شدن ، اکنه بزند و به شدت چرب شود ، فرزند دختر در راه دارد.

همینطور  گفته می شود مادرانی  که دختر  باردارند ، دچار خشکی پوست دست که  مادران  پسر دار  آنرا  تجربه  می کنند  را  نخواهند  داشت.

این مورد به چربی موها و پوست سر هم ربط پیدا می کند

اگر در فاز حاملگی جوش و بثورات روی پوست شما ظاهر شود، ممکن است یک دختر بچه در انتظار تولد باشد؛ همچنین، این تابع مسائل هورمونی است.

ویار مادر در حاملگی دختر

شاید محکم ترین مورد از علائم بارداری دختر  به نوع ویار مادر توجه نمود. اگر مادری به خوردن خوراکی هایی با طعم شیرین بیشتر علاقه نشان دهد احتمال اینکه فرزندش دختر  باشد بسیار بیشتر است

معمولا برای ویار مادر از خوردن خوراکی های ترش مزه و لواشک و … نام می برند اما تجربه نشان داده است جنین دختر تمایل بیشتری به شیرینی جات مانند بستنی و شکلات شیرین دارند

همچنین مصرف زیاد مرکبات در دوران بارداری از دیگر علائمی است که بزرگترها معتقدند دختر بودن جنین را نشان می دهد.

همنجا یک نکته مهم یادآوری کنیم که توجه داشته باشید مصرف زیاد شیرینی جات در دوران بارداری خطرات و بیماری هایی را برای شما به همراه دارد و ممکن است به دلیل ویار شدید شیرینی جات قند مادر بالا برود و زمینه ساز دیابت بارداری شود و حتما از تست گلوکوز دوران بارداری استفاده کنید

علائم بارداری دختر از شکل شکم

شکل شکم یکی از نشانه های حاملگی دختر

موارد  دیگری  که  بسیاری  آنرا  به  علائم  بارداری  دختر  ربط می دهند ، شکل شکم در بارداری است . طبق گفته طب سنتی چین اگر فرم شکم مادر شبیه یک سبد حصیری باشد ، فرزندش دختر خواهد شد .

گذشتگان  ما  هم  اعتقاد داشتند که مادری  دختر  باردار  است  که  شکم  او رو به بالا باشد  یا  به  اصطلاح  جنین در بالای رحم قرار داشته  باشد ، همچنین گفته می شود اگر فرم شکم مادر شبیه  به یک توپ بسکتبال ،کروی باشد ، فرزند دختر دارد .

در حالی که اگر شکم مادر بیضی باشد فرزند پسر باردار می باشد.

اما واقعیت این است که فرم بدنی مادر، جای قرار گرفتن جفت، نحوه قرار گرفتن جنین در شکم در ظاهر شکم مادر تاثیر گذار است نه جنسیت جنین.

خط تیره عمودی روی شکم

خط تیره ای که بر روی شکم شماست نیز، می تواند نشانگر جنسیت کودک باشد. با توجه به اعتقاد عامیانه، اگر این خط بالای ناحیه شکم (ناف) شما پررنگ تر باشد، شما یک پسر بچه باردار هستید؛ اما اگر خط در قسمت زیر ناف پررنگ تر باشد، پس شما یک دختر باردار هستید.

این نشانه ها و علائم بالا ممکن است برای بعضی ها درست و ممکن است برای بعضی دیگر درست نباشد. اگر علائم آن را درست تشخیص دهید و درست پیش بینی کنید، شما با افتخار مادر یک دختر زیبا خواهید بود، در غیر این صورت، از غافلگیر شدن لذت ببرید.

علائم بارداری دختر ضربان قلب سریع

چک کردن ضربان قلب در دوران بارداری امری مهم بوده که نباید فراموش شود .اگر ضربان قلب شما سریعتر شد و بین 140 تا 160 ضربان داشتید از دیگر نشانه های بارداری دختر است.

این مساله علاوه بر تــعیین جنسیت جنین در پیشگیری از سایر مشکلات دوران بارداری نیز بسیار کمک کننده خواهد بود.

حدود ۱۰ سال پیش محققان با انجام آزمایشات مختلف در این مورد، این فرضیه را کردند. با استناد به نظرات آنها؛ میزان ضربان قلب در جنین پسر و دختر، تفاوت محسوسی ندارد.

علائم بارداری دختر

میزان استرس

بانوانی که در قبل از لقاح از سطح نسبتا بالای از استرس برخوردار باشند، احتمال دختر بودن فرزند آنها بیشتر است.

طبق مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۲، میزان بالای استرس در قبل از انجام لقاح، در دختر یا پسر بودن جنین تاثیر می‌گذارد.

در این مطالعات به ارتباط بین هورمون استرس به نام کورتیزول در بدن مادران و تولد فرزند دختر پی بردند که طبق این مطالعات اگر مادری از سطح بالایی از هورمون کورتیزول برخوردار باشد، احتمال دختر بودن فرزند بسیار بالا است.

شاید جالب باشد که بدانید که دانشمندان در سال ۲۰۱۳، دقیقا دو سال بعد از وقوع زمین لرزه در جزیره زاکینتوس، پی بردند که تولد نوزادان پسر رو به کاهش است

بینی

اگر هیچ تغییری در شکل بینی خود مشاهده نمی کنید، احتمالا دختر دارید با این حال، اگر بینی در حال رشد گسترده‌تر است، نشان می دهد بچه پسر است؛ البته این در برخی از خانم ها به دلیل وراثت و وضعیت جسمی می تواند کاملا عکس باشد.

تهوع صبحگاهی در بارداری دختر

از علائم بارداری دختر به میزان حالت تهوع صبحگاهی اشاره می‌شود. برخی افراد این باور را دارند که حالت تهوع با شدت زیاد در هنگام صبح، از نشانه‌های دختر بودن، جنین است. با توجه به تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۷، جنسیت جنین با حالت تهوع شدید در ارتباط است.

طبق تحقیقات انجام شده، سیستم ایمنی مادر بارداری که جنین دختر حامله است، نسبت به مادری که جنین پسر دارد،

در هنگام قرار گرفتن در معرض باکتری از واکنش التهابی بیشتری برخوردار است. همین موضوع در مادران باردار که فرزند دختر دارند، تاثیر می‌گذارد و از حالت تهوع در بارداری برخوردار می‌شوند.

جنین دختر بیشتر تکان می خورد؟

حرکت و تکان خوردن جنین در شکم  مادر ربطی به جنسیت ندارد و بطور معمول  برای بیشتر مادرها در هفته هفتم بارداری اتفاق می افتد ، حرکات جنین در شکم  مادر باردار با توجه به سن حاملگی و زنان اول زا و چند زا متفاوت می باشد.

در صورتی که برخی از افراد بر این باورند که تکان خوردن جنین دختر زود تر از این موعد اتفاق می افتد ، که این قضیه صحت ندارد.

خارج از بحث  علائم بارداری دختر یا پسر در صورتی که با عبور از هفته هفتم متوجه حرکات جنین نشدید یا بعد از اولین حرکت برای مدتی هیچ تکانی احساس نکردید ، هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

از جمله عواملی که بر حرکات جنین تأثیر می گذارد و گاها کاهش تحرکات جنین را به همراه دارد اعتیاد به مواد مخدر مانند تریاک و حشیش و متادون است.چرا که در این وضعیت اکسیژن کافی به جنین نمی رسد. مصرف تریاک در بارداری می تواند بسیار برای مادر و جنین خطرناک باشد

بسیاری از مادران از متادون در بارداری استفاده می کنند

بیماری کرونا هم می تواند بر سلامت جنین تاثییر داشته باشد که مراقبت های امیکرون در بارداری می تواند بسیار شما را کمک کند

نحوه خوابیدن مادر یک علامت دیگر حاملگی دختر

نحوه خوابیدن در بارداری هم از  دیگر باور هایی است که عامه مردم جهت تشخیص جنسیت  جنین و به عنوان یکی از علائم دختر بودن  جنین در سه ماهگی  به آن استناد می کنند.

این افراد معتقدند که اگر طی  سه ماه اول بارداری  مارد باردار موقع خواب ، به پهلوی راست بخوابد یکی از علائم  بارداری دختر را تجربه می کند.

تاثیر رنگ ادرار در تعیین جنسیت

برخی با این باور که اگر رنگ ادرار مادر تیره باشد ، جنین او دختر است ، در حالی که  این مسئله ممکن است به مصرف دارو های خاص یا کم آبی بدن مربوط شود. در رابطه بهتر است پزشک نظر دهد.

و به نظر خیلی منطقی نمی آید .مصرف مایعات زیاد می تواند رنگ ادرار را شفاف کند و در روزهای تابستان امکان دارد رنگ ادرار تیره تر به نظر بیاید

بسیاری از علائم قطعی نیست؟

درگذشته احتمالا به دلیل اینکه قدیمی ترها  پسر دوست  بودند  علائم بهتر را به پسردار بودن  نسبت  می دادند  و علائم سخت تر را جزء  علائم   بارداری  دختر می دانستند.

به عنوان مثال :مادری که پسر دارد ، زیباتر از مادری می باشد که دختر  در راه دارد.

آنها باور داشتند که بارداری پسر بسیار راحت تر از بارداری دختر است ، برای نمونه در بارداری دختر تهوع صبح گاهی بسیار اتفاق می افتد ، در حالی که در بارداری پسر این خبر نیست.

یکی از لذت بخش ترین لحظات بارداری  شنیدن صدای ضربان قلب جنین در شکم  مادر است .جالب است بدانید  ،گفته می شود قلب دختر ها تند تر از پسر ها می زند.

باید در شرایط کنونی که بیماری کرونا شیوع یافته از تاثییر کرونا بر جنین بیشتر مطلع باشید

در صورتی که در حالت معمول تعداد ضربان قلب عادی برای جنین بین 110 تا 160 در نظر می گیرند ، بنابراین موضوع اگر تعداد ضربان قلب از این تعداد بالا تر برود ،  یا کمتر شود باید توسط پزشک یا ماما بررسی گردد.

در پایان از اینکه با رپید تست همراه بودید و مقاله علائم بارداری دختر را تا انتها مطالعه کردید سپاسگزاریم

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا