آشنایی با مواد مخدرمطالب اعتیاد

مدت ماندگاری کتامین در بدن

بررسی مدت ماندگاری کتامین در بدن نیازمند این است که اصلا بدانیم کتامین چیست و برای چه مواردی استفاده می شود .

کتامین که با نام های «کت»، «کِی خاص» یا به سادگی «K» نیز شناخته می شود، یک داروی توهم زا قوی است. کتامین معمولاً به شکل پودر است که می توان آن را به صورت قرص ، خرخر کرد یا آن را قورت داد، همچنین می توان آن را به شکل مایع نیز در بدن تزریق کرد. این دارو در ابتدا  در محیط های مراقبت های بهداشتی یا دامپزشکی برای تسکین درد در حین عمل هایی که توسط دامپزشکان بر روی حیوانات انجام می شود  طراحی شده بود. و دارای  اثرات بی حس کننده قوی می باشد .

در این وبلاگ ما بررسی خواهیم کرد که  کتامین پس از مصرف در بزاق، خون، ادرار و مو تا چه زمانی  قابل تشخیص است و همچنین عواملی که می‌توانند بر آن تأثیر بگذارند را نیز مورد بررسی قرار می دهیم .. در مقله دیگری مدت ماندگاری مواد مخدر مختلف در بدن را مورد ارزیابی قرار داده ایم که مطالعه آن خالی از لطف نمی باشد .

اما در ادامه می خواهیم بررسی کنیم که اثرات کتامین چقدر می تواند ادامه داشته باشد و ترک کتامین چه احساسی دارد.

کتامین چه مدت در بدن شما باقی می ماند؟

کتامین چه مدت در بدن شما باقی می ماند؟

نیمه عمر کتامین در بزرگسالان حدود 2.5 تا 3 ساعت است. پس از این مدت، بدن شما تمام توان خود را از دارو گرفته است و ممکن است شروع به “افت” کنید . به عبارت دیگر می توان گفت منظور از افت پایین آمدن مود فرد مصرف کننده می باشد . برای جلوگیری از احساس نزول ، برخی از افراد مقدار بیشتری از دارو مصرف می کنند تا با حالت سرخوشی که قبلا در آن بودند، همگام شوند.

در حالی که 2.5 تا 3 ساعت ممکن است زمان کوتاهی به نظر برسد، آزمایش داروی کتامین می تواند آثار کتامین را برای مدت طولانی تری در سیستم بدنی شما تشخیص دهد.

بهترین راه برای اطمینان اینکه این ماده در بدن شما نیست استفاده از کیت کتامین می باشد که اگر شما آزمایش اعتیاد دارید حتما پیشنهاد می کنیم آن را تهیه کنید

کتامین را می توان با استفاده از تعدادی آزمایش در بدن شما تشخیص داد:

  1. آزمایش بزاق – آزمایش بزاق می تواند تا 24 ساعت پس از مصرف کتامین را تشخیص دهد.
  2. آزمایش خون – آزمایش خون می تواند تا 3 روز پس از مصرف کتامین را در سیستم شما نشان دهد، اما در 24 ساعت اول بیشترین تأثیر را دارد.
  3. آزمایش ادرار – کتامین می تواند تا 14 روز پس از آخرین استفاده از آن در ادرار شما شناسایی شود. با این حال، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که ممکن است تا 30 روز پس از مصرف، کت در ادرار شما شناسایی شود.
  4. تست مو : آثار کتامین می تواند تا 4 ماه پس از یک بار استفاده در مو و فولیکول های مو باقی بماند.

 

چه عواملی بر مدت ماندگاری کتامین در بدن شما تأثیر می گذارد؟

چه عواملی بر مدت ماندگاری کتامین در بدن شما تأثیر می گذارد؟

عوامل مختلف و زیادی وجود دارد که می تواند مدت زمان ماندگاری کتامین در سیستم شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث می شود در هر فرد ماندگاری کتامین در بدن متفاوت از افراد دیگر باشد .  تعدادی از این عوامل را برای شما شرح داده ایم .

سن و سلامت کلی

افراد جوان و سالم می توانند سریعتر از افراد مسن کتامین را از سیستم خود پاک کنند، زیرا متابولیسم آنها به طور کلی سریع تر است در نتیجه پاک زدایی این ماده مخدر از بدن آن ها با سرعت بیشتری رخ می دهد .

سطوح هیدراتاسیون

بیشتر کتامین از بدن در ادرار خارج می شود، بنابراین اگر به خوبی هیدراته شده باشید و در نتیجه بیشتر ادرار کنید، کتامین سریعتر از بدن شما خارج می شود. منظور از هیدراته بودن ، مصرف فراوان مایعات می باشد . چای یک ماده ادرار آور می باشد و مصرف آن باعث می شود شما با فواصل کمتری نیاز به دفع ادرار داشته باشید .

متابولیسم

افرادی که متابولیسم سریع‌تری دارند نسبت به افرادی که متابولیسم کندتری دارند، می‌توانند داروهایی مانند کتامین را سریع‌تر تجزیه و حذف کنند. سرعت متابولیسم هر فرد متفاوت از دیگران می باشد .

عملکرد کلیه و کبد

کلیه ها و کبد شما مسئول خروج کتامین از سیستم بدنی شما هستند. با این حال، اگر به دلایلی عملکرد کلیه یا کبد شما مختل شده باشد برای مثال مثلا فردی نارسایی کلیه دارد یا دچار سیروز کبدی می باشد ، به این معنی است که خلاص شدن از شر کتامین زمان بیشتری می برد.

توده بدن

داشتن توده بدنی بالاتر می تواند به این معنی باشد که شما می توانید کتامین را سریعتر از فردی با توده بدنی کوچکتر متابولیزه کنید. این به این دلیل است که مقدار کتامینی که مصرف کرده‌اید، نسبت کمتری از توده بدن شما را نشان می‌دهد. این بدان معنی است که کسانی که توده بدنی بالاتری دارند می توانند سریعتر از شر کتامین خلاص شوند.

دوز کتامین

هر چه دوز کتامین بیشتر باشد، بدن شما برای خلاص شدن از شر آن سخت‌تر کار می‌کند و بنابراین زمان بیشتری طول می‌کشد و شرایط دشوار تر می گردد .

چند بار کتامین مصرف می کنید

اگر به طور مرتب از کتامین استفاده می کنید، ممکن است قبل از اینکه آخرین دوز به طور کامل از سیستم شما خارج شود، یک دوز دیگر مصرف کنید. این می تواند باعث تجمع در بدن شما شود، به این معنی که دفع کامل دارو زمان بیشتری می برد.

ترکیب کتامین با سایر دارو ها

اگر کتامین را در کنار سایر داروها مصرف می کنید، به این معنی است که بدن شما باید تمام این مواد را با هم تجزیه کند، که می تواند این فرآیند را طولانی تر کند .

اثرات کتامین چقدر طول می کشد؟

به طور کلی اثرات این دارو در بدن فرد مصرف کننده به نحوه مصرف بستگی دارد . وقتی خرخر می شود، اثرات کتامین معمولاً بعد از حدود 10-15 دقیقه احساس می شود. هنگامی که آن را به عنوان یک قرص مصرف کنید، شروع اثرات آن می تواند کمی بیشتر طول بکشد – حدود 20 دقیقه. هنگامی که کتامین مستقیماً به جریان خون تزریق می شود، اثرات آن تقریباً بلافاصله احساس می شود.

اثرات کتامین چقدر طول می کشد؟

اثرات کتامین می تواند بین 30 دقیقه تا 1 ساعت، بسته به میزان مصرف شما، ادامه داشته باشد، و دوزهای بالا باعث اثرات طولانی تری می شود. اثرات مصرف کتامین می تواند شامل علائم و نشانه های اعتیاد به کتامین نیز باشد .

اثرات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • احساس سرخوشی، آرامش و لذت
  • احساس جدا شدن از بدن و محیط اطراف خود
  • توهمات
  • ادراک تغییر یافته از مکان و زمان
  • جلوگیری از احساس درد

ترک کتامین

اگر به طور منظم کتامین مصرف کرده اید، بدن شما به داشتن این دارو در سیستم خود عادت خواهد کرد. بنابراین، هنگامی که مصرف کتامین را متوقف می کنید یا نمی توانید به آن دسترسی پیدا کنید، احتمالاً یک سری علائم ناخوشایند ترک را تجربه خواهید کرد . مدت ماندگاری کتامین در بدن می تواند روی این علائم ترک تاثیر گذار باشد .

این علائم می تواند شامل علائم سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب شدید، پرخاشگری، تحریک پذیری، پارانویا، روان پریشی، حملات پانیک، بی خوابی و افکار خودکشی باشد.

علائم فیزیکی ترک کتامین می تواند شامل گرفتگی معده، مشکلات بینایی و شنوایی، درد مثانه، تعریق، افزایش ضربان قلب و میل شدید به کتامین باشد.

محتوای بهترین دارو ترک اعتیاد می تواند برای شما کمک کننده باشد .

امیدوارم این مقاله توانسته باشد در مورد مدت مانگاری کتامین به شما اطلاعات کاملی را ارائه بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا